Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10236
Назва: | Легкі бетони на основі відходів виробництва поліпропіленової тари |
Інші назви: | Light concrete based on production waste polypropylene container |
Автори: | Котов, Микола Андрійович Kоtov, Mykola Конопляник, Олександр Юліанович Konoplianik, Oleksandr Волчук, Володимир Миколайович Volchuk, Volodymyr Ільєв, Ілля Маркович Ylev, Ylia |
Ключові слова: | відходи виробництва об'ємна вага міцність легкий бетон production waste volumetric weight strength light concrete |
Дата публікації: | лют-2023 |
Видавництво: | Придніпровська державна академія будівництва та архітектури |
Бібліографічний опис: | Легкі бетони на основі відходів виробництва поліпропіленової тари / М. А. Котов, О. Ю. Конопляник, В. М. та ін. // Український журнал будівництва та архітектури. – 2023. – № 1. – С. 44-51 |
Короткий огляд (реферат): | UK: Постановка проблеми. Наразі в будівельній галузі актуальним стало використання вторинних
відходів, які утворюються в результаті життєдіяльності людини. Один із напрямів реалізації цієї тематики –
отримання легких конструктивно-теплоізоляційних бетонів шляхом використання легких заповнювачів –
відходів виробництв. Аналіз сучасного стану розроблення і дослідження легких бетонів показав, що на основі
відходів виробництв можуть бути отримані конструктивно-теплоізоляційні вироби з легкого бетону, які будуть
значно знижувати навантаження на будівельні конструкції та підвищувати їх тепло- та звукоізолювальну
здатність. Окрім цього, застосування як заповнювача відходів виробництв знизить собівартість будівельних
виробів. Аналіз публікацій показав, що легкі конструктивно-теплоізоляційні бетони можуть бути отримані на
легких заповнювачах, таких як гранульований шлак, склобій, відхід переробки гумових покришок та ін. Відоме
використання граншлаку об’ємною вагою 880 кг/м3 для отримання легких конструкційно-теплоізоляційних
бетонів об’ємною вагою 1 720−1 780 кг/м3 та межею міцності на стиск 7,3−8,2 МПа [1]. Однак наразі у зв’язку
зі скороченням металургійного виробництва, обсяги отримання таких шлаків значно зменшились.
В літературних джерелах є відомості про використання склобою об’ємною вагою 700 кг/м3 для виробництва
легких бетонів [2]. Однак широке застосування склобою стримується через економічну складову, а саме
вторинна переробка склобою більш ефективна для виготовлення нових виробів на основі скла. Гумову крихту
об’ємною вагою 300 кг/м3 фракцією 1−6 мм, яка утворюються в результаті переробки гумових автомобільних
покришок, використовують у будівництві [3]. Введення у склад бетонної суміші гумової крихти знижує масу
конструкції та поліпшує її деформативні, тепло- та звукоізоляційні характеристики. Аналіз технології
виробництва поліпропіленової тари [4] показав, що в процесі її виробництва утворюються заповнювач та фібра.
Заповнювач являє собою гранули блакитного кольору або прозорі, більшість із яких трикутної та прямокутної
форми. Водопоглинання поліпропіленового заповнювача становить 8,6 %, а його щільність 1,06 г/см3. Вказане
джерело інформації дає відомості щодо застосування тільки поліпропіленової фібри, а відомості про
застосування заповнювача відсутні. Мета роботи – визначення можливості використання легкого
заповнювача – відходу виробництва поліпропіленової тари для отримання складів легких конструктивнотеплоізоляційних бетонів; дослідження міцнісних характеристик цих бетонів залежно від кількості заповнювача
в суміші. Висновки. Розглянуто можливість використання в складах легких конструктивно-теплоізоляційних
бетонів як заповнювача відходів виробництва поліпропіленової тари. Дослідження міцності на стиск та
об’ємної ваги бетонів показали можливість отримання легких бетонів об'ємною вагою від 1 395 до 1 805 кг/м3
при досягненні марки бетону по міцності на стиск від М25 до М250. На нашу думку, за конструктивнотеплоізоляційними характеристиками найбільш прийнятним для зведення будівель і споруд буде використання
легких бетонів об'ємною вагою від 1 625 до 1 805 кг/м3 і маркою за міцністю на стиск, яка дорівнює М100−М250. Надалі треба провести випробування деформативних характеристик цих бетонів з установленням їх пружних характеристик та класів бетонів за міцністю. EN: Problem statement. These days, the use of secondary waste generated as a result of human activity is a relevant issue in the construction industry. One of the directions of realization of this task is the production of light structural and heat-insulating concrete by using light aggregates − industrial waste. The analysis of the current state of light concrete development and research showed that on the basis of production waste, structurally heat-insulating products made of light concrete can be obtained, which, unlike products made of heavy concrete, will significantly reduce the load on building structures and increase their heat-insulating and sound-insulating ability. In addition, the use of industrial waste as filler will lead to a decrease in the cost of construction products. The analysis of the publications showed that light structural and heat-insulating concrete can be obtained on light aggregates, such as granulated slag, cullet, waste from the processing of rubber tires, etc. It is known to use granulated slag with a bulk weight of 880 kg/m3 to obtain light structural and heat-insulating concrete with a bulk weight of 1 720−1 780 kg/m3 and a compressive strength limit of 7,3−8,2 MPa [1]. However, nowadays, in connection with the reduction of metallurgical production, the volume of such slags production has significantly decreased. In literary sources there is information about the use of cullet with a volume weight of 700 kg/m3 for the production of light concrete [2]. However, the widespread use of cullet is restrained due to the economic component, namely, that secondary processing of cullet is more effective for the manufacture of new glass-based products. It is known to use rubber crumb with a bulk weight of 300 kg/m3 with a fraction of 1−6 mm, which is formed as a result of processing rubber automobile tires, in construction [3]. The introduction of rubber crumb into the composition of the concrete mixture leads to a decrease in the mass of structures and an improvement of its deformable, heat-insulating and sound-insulating characteristics. Analysis of the production technology of polypropylene containers [4] showed that during the production of such containers aggregate and fiber are formed. The aggregate is blue or transparent granules, most of which are triangular and rectangular in shape. The water absorption of polypropylene aggregate is 8,6 %, and its density is 1,06 g/cm3. The specified information source provides data on the use of polypropylene fiber only, and there is no information on the use of aggregate. The purpose of the article was to determine the possibilities of using light aggregate − a production waste polypropylene containers, to obtain compositions of light constructive and heat-insulating concrete. At the same time, the goal of researching the strength characteristics of these concretes depending on the amount of aggregate in the mixture was also set. Conclusions. The possibility of using light structural and heat-insulating concrete in warehouses as a filler for polypropylene container production waste is considered. Studies of the compressive strength and volumetric weight of concrete showed the possibility of obtaining light concrete with a volumetric weight of 1,395 to 1,805 kg/m3 when achieving a concrete grade of compressive strength of M25 to M250. In our opinion, the use of light concrete with a volume weight of 1 625 to 1 805 kg/m3 and a compressive strength grade equal to M100−M250 will be the most acceptable for the construction of buildings and structures in terms of structural and thermal insulation characteristics. In the future, it is necessary to conduct tests of these concretes deformable characteristics with the establishment of their elastic characteristics and concrete classes in terms of strength. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10236 |
Інші ідентифікатори: | DOI: 10.30838/J.BPSACEA.2312.280223.44.917 http://uajcea.pgasa.dp.ua/article/view/277219 |
Розташовується у зібраннях: | № 1 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
KOTOV.pdf | 560,81 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.