Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10474
Назва: | Альтернативні матеріали для покриттів автомобільних доріг |
Інші назви: | Alternative materials for pavements of roads |
Автори: | Балашова, Юлія Борисівна Balashova, Yuliia Дем'яненко, Віктор Володимирович Demianenko, Viktor Бондаренко, Людмила Петрівна Bondarenko, L. Балашов, А. О. Balashov, A. Лук'яненко, Л. П Lukianenko, L. |
Ключові слова: | пластикові відходи покриття автомобільних доріг залізобетонні плити (ЗБП) поліетилентерефталат (ПЕТ) політетрафторетилен (ПТФЕ) збірні полімерні плити (ЗПП) polytetrafluoroethylene (PTFE) precast polymer panels (PPP) road pavement plastic waste polyethylene terephthalate (PET) reinforced concrete panels (RCP) |
Дата публікації: | тра-2023 |
Видавництво: | Придніпровська державна академія будівництва та архітектури |
Бібліографічний опис: | Альтернативні матеріали для покриттів автомобільних доріг / Ю. Б. Балашова, В. В. Дем'яненко, Л. П. Бондаренко та ін. // Український журнал будівництва та архітектури. – 2023. – № 2. – С. 7-18 |
Короткий огляд (реферат): | UK: Постановка проблеми.Забруднення навколишнього середовища пластиковими відходами – серйозна проблема, яка стала актуальною в наш час.Пластикові відходи дуже шкідливо впливають на довкілля, цеглобальна проблема, яка вимагає негайних заходів для їх зменшення.Альтернативним методом утилізації пластикових відходів на сьогоднішній день вважається застосування їх для будівництва покриттів автомобільних доріг.Мета статті−аналіз зарубіжного досвіду застосування альтернативних матеріалів для покриттів автомобільних доріг та обгрунтування доцільності їх використання в умовах України на основі виконаних експериментальних досліджень дорожніх плит із залізобетону та пластику. Висновок.Проведеноекспериментальні дослідження щодо аналізу доцільності застосування пластику для панелей автодорожніх покриттів. Виконано моделювання і розрахунки панелей із традиційного матеріалу –залізобетону (ЗБ), а також із найбільш поширеного пластику –поліетилентерефталату (ПЕТ) і найбільш міцного пластику –політетрафторетилену(ПТФЕ). Дослідження проводилиз моделями однакових геометричних розмірів. Аналіз роботи спроектованих моделей виконували в програмі SolidWorks. Отримано дані щодо напруження та деформації у дорожніх плитах із залізобетону та полімерів. Порівнянофізичнівластивостізмодельованих панелей: за масою, густиною, об’ємом та площею поверхні. Також виконаноекономічне порівняння досліджених панелей завартістю. На основі досліджень для покриттів автомобільних доріг рекомендованопанель із поліетилентерефталату (ПЕТ) як найбільш оптимальнуза міцністю і вартістю. Ця модель може бути рекомендована для застосування на автомобільних дорогах України. EN: Problem statement.Environmental pollution by plastic waste is a serious problem that has become relevant in our time. Plastic waste has a very harmful effect on the environment, which is a serious problem that requires immediate measures to reduce it. Today, an alternativemethod of plastic waste utilization is to use it for the construction of road pavements.The purpose of the articleis to analyze foreign experience in the use of alternative materials for road pavements and to substantiate the feasibility of their use inUkraine based on experimental studies of road panels made of reinforced concrete and plastic. Conclusions. Experimental studies were conducted to analyze the feasibility of using plastic for road pavement panels. The modeling and calculations of panels made of traditional material −reinforced concrete (RC), as well as the most common plastic −polyethylene terephthalate (PET) and the most durable plastic PTFE polytetrafluoroethylene are performed. The investigations with models of the same geometric dimensions are conducted. The analysis of the designed models was performed using the SolidWorks software. Data on stresses and strains in road panels made of reinforced concrete and polymers are obtained. The physical properties of the modeled panels are compared in terms of mass, density, volume, and surface area. An economic comparison of the studied panels in terms of cost is also fullfiled. Based on the research, a polyethylene terephthalate (PET) panel is suggested for road pavements as the most optimal interms of strength and cost. This model can be recommended for use on Ukrainian roads |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10474 |
Інші ідентифікатори: | http://uajcea.pgasa.dp.ua/article/view/278550 DOI:10.30838/J.BPSACEA.2312.250423.7.925 |
Розташовується у зібраннях: | № 2 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
BALASHOVA.pdf | 783,72 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.