Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10756
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorФукс, Костянтин Володимирович-
dc.contributor.authorFuks, Kostiantyn-
dc.date.accessioned2023-07-03T10:19:42Z-
dc.date.available2023-07-03T10:19:42Z-
dc.date.issued2023-05-
dc.identifierhttp://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/39_2023/10.pdf-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.39-8-
dc.identifier.citationФукс К. В. Особливості маркетингу стартапу крізь його життєвий цикл / К. В. Фукс // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2023. – № 39 – С. 47-52.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10756-
dc.description.abstractUK: Дана стаття присвячена аналізу особливостей маркетингу ІТ-компаній та зокрема стартапів. Галузь розробки інноваційних та цифрових продуктів розвивається дуже динамічно, а інструменти маркетингу у цій галузі постійно оновлюються. Визначено ключові етапи та чинники, що впливають на створення маркетингової стратегії стартапу. Складено опис життєвого циклу стартапу та наведено приклади успішного запуску інноваційного товару. Сформульовано визначення понять MVP (minimum viable product), півот (pivot) та їх значення для стратегії маркетингу стартапу. Запропоновані стратегії розвитку стартапу у залежності від етапів життєвого циклу.en_US
dc.description.abstractEN: This article is devoted to the analysis of marketing features of IT companies, particularly startups. The field of developing innovative and digital products is evolving rapidly, and marketing tools in this industry are constantly being updated. Key stages and factors influencing the creation of a startup's marketing strategy have been identified. A description of the startup's lifecycle is provided, along with examples of successful launches of innovative products. Definitions of the terms MVP (minimum viable product) and pivot and their significance for a startup's marketing strategy are formulated. Development strategies for startups are proposed based on different stages of the lifecycle. Marketing startups have their own peculiarities compared to marketing for more stable and well-established companies. Startups often have limited budgets and resources, which requires marketers to adopt a more creative and efficient approach. The differences in startup marketing compared to traditional marketing include explaining the essence of the innovative idea to the target audience; conducting marketing research for an idea that may not yet exist in a tangible form; developing marketing strategies based on the industry-specific nature of the product or the presence of invested capital; utilizing marketing tools according to the stages of the startup's lifecycle. The uniqueness of the startup lifecycle lies in the need to focus on executing a development plan at each stage to attract funding from investors and ensure successful company growth. If consumers show little interest in the product, the startup must change its strategy, completely revamp the concept, and make a pivot. MVP is a product development strategy where developers create a minimum viable product that allows them to test the hypothesis of its market success and receive feedback from the target audience. The proposed marketing strategies for startups are divided into three conditional categories: independent operation with minimized influence on management, acceleration for scaling, and revival of a failed launch; incubation of the startup with significant authority in financial and marketing policies transferred to business mentors, agents, or incubators.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherПридніпровська державна академія будівництва та архітектуриen_US
dc.subjectмаркетингу стартапуen_US
dc.subjectцифровий маркетингen_US
dc.subjectжиттєвий цикл стартапуen_US
dc.subjectстратегії розвитку стартапуen_US
dc.subjectмаркетинг IT-компанійen_US
dc.subjectmarketing of a startupen_US
dc.subjectdigital marketingen_US
dc.subjectstartup lifecycleen_US
dc.subjectmarketing of IT companiesen_US
dc.subjectstartup development strategiesen_US
dc.titleОсобливості маркетингу стартапу крізь його життєвий циклen_US
dc.title.alternativeMarketing features of a startup through its lifecycleen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 2 (39)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Fuks.pdf420,65 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.