Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11094
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДядик, Тетяна Василівна-
dc.contributor.authorDiadyk, Tetiana-
dc.contributor.authorДаниленко, Вікторія Іванівна-
dc.contributor.authorDanylenko, Viktoria-
dc.contributor.authorРешетнікова, Ольга Валеріївна-
dc.contributor.authorReshetnikova, Olha-
dc.date.accessioned2023-09-27T08:48:34Z-
dc.date.available2023-09-27T08:48:34Z-
dc.date.issued2023-08-
dc.identifierhttp://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1287-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/186-6-
dc.identifier.citationДядик Т. В. Управління поведінкою споживачів на основі маркетингового ціноутворення / Т. В. Дядик, В. І. Даниленко, О. В. Решетнікова // Економічний простір. – 2023. – № 186. – С. 35-39.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11094-
dc.description.abstractUK: Досліджено сутність поняття «поведінка споживачів». Виявлено фактори впливу на неї, визначено їх роль у формуванні рішення про покупку. Представлено місце маркетингового ціноутворення в моделі поведінки споживачів. Охарактеризовано чотири напрями досліджень ірраціональної поведінки споживачів: сприйняття відсоткових відмінностей, сприйняття неокруглених закінчень, вплив відносних цін, вплив уявлення. Управління поведінкою споживачів з урахуванням маркетингового ціноутворення включає використання цінових стратегій і тактик впливу на прийняття рішень споживачами про купівлю товарів чи послуг. Авторами охарактеризовано деякі з таких підходів, зокрема, цінова диференціація, цінова стратегія «ціна-якість», стратегія цінового лідерства, промоакції та знижки, безкоштовні пропозиції, динамічне ціноутворення. Висвітлено способи управління поведінкою споживачів на основі маркетингового ціноутворення.en_US
dc.description.abstractEN: The essence of the concept of "consumer behavior" has been studied. Factors influencing it have been identified, including personal preferences, needs, values, and external influences such as advertising, marketing activities, and social factors. Such groups of influencing factors on consumer behavior are characterized, such as: demographic characteristics, psychological factors, social factors, marketing factors (including marketing pricing). Their role in the formation of the purchase decision is determined. The place of marketing pricing in the model of consumer behavior is presented, which provides an understanding of how and why decisions are made to purchase goods or services, how consumers react to various marketing techniques, and which of them the company can apply. Thanks to their use, a better understanding of the behavior of consumers in choosing and purchasing products is achieved, and hence, more effective use of marketing tools. It is noted that a seller who understands the mechanisms of irrational consumer behavior can present goods in such a way as to convince the buyer to give them a higher rating. Four directions of research into irrational consumer behavior are characterized: perception of percentage differences, perception of unrounded endings, influence of relative prices, influence of perception. Management of consumer behavior taking into account marketing pricing includes the use of pricing strategies and tactics to influence consumer decisions about purchas-ing goods or services. The authors characterized some of these approaches, in particular, price differentiation, price-quality strategy, price leadership strategy, promotions and discounts, free offers, dynamic pricing. It is noted that the buyer's perception of the product price directly affects the sales efficiency and the seller's profitability. Therefore, the marketing department of any firm must be able to predict and model the possible reaction of the consumer to the chosen price strategy, as well as take into account as many psychological factors as possible during its development. Methods of managing consumer behavior based on marketing pricing are highlighted.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherПридніпровська державна академія будівництва та архітектуриen_US
dc.subjectповедінка споживачівen_US
dc.subjectцінаen_US
dc.subjectмодель поведінки споживачівen_US
dc.subjectмаркетингове ціноутворенняen_US
dc.subjectцінова стратегіяen_US
dc.subjectconsumer behavioren_US
dc.subjectpricing strategyen_US
dc.subjectconsumer behavior modelen_US
dc.subjectpriceen_US
dc.subjectmarketing pricingen_US
dc.titleУправління поведінкою споживачів на основі маркетингового ціноутворенняen_US
dc.title.alternativeConsumer behavior management on the basis of marketing pricingen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 186

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Diadyk.pdf331,84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.