Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11126
Назва: Дизайн приміщень захисних споруд в закладах дошкільної освіти
Інші назви: Design of premises of protective structures in preschool education institutions
Автори: Жидкова, Тетяна Володимирівна
Zhydkova, Tetiana
Пилипенко, Наталія Андріївна
Pylypenko, Nataliia
Ключові слова: «стіни, які говорять»
настінний ігровий майданчик
дитячий дошкільний заклад
ліжка-трансформери
дизайн приміщення укриття
стінопис
shelter design
children's preschool
;transforming beds
wall painting
wall playground
“talking walls”
Дата публікації: жов-2023
Видавництво: Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
Бібліографічний опис: Жидкова Т. В. Дизайн приміщень захисних споруд в закладах дошкільної освіти / Т. В. Жидкова, Н. А. Пилипенко // Український журнал будівництва та архітектури. – 2023. – № 4. – С. 77-84
Короткий огляд (реферат): UK: Постановка проблеми.Висвітлено одну з найактуальніших проблем сьогодення – захист дітей в закладах освіти. Проаналізовано основні вимоги чинної законодавчої та нормативної документації щодо захисту дітей в закладах дошкільної освіти під час воєнних дій; рекомендації Державної служби з надзвичайних ситуацій; основні положення концепції безпеки закладів освіти, а також норми, що встановлюють вимоги до проєктування та будівництва нових і реконструкції наявних будівель закладів дошкільної освіти. Мета дослідження — розроблення пропозицій щодо дизайну захищених приміщень у дитячих дошкільних закладах, які забезпечать максимально можливу в цих умовах безпеку, фізичну та психологічну комфортність перебування в захищеному просторі. Детально розглянуто основні аспекти щодо дизайну приміщень у дитячих дошкільних закладах. Одне з найважливіших завдань облаштування укриття в дитячому дошкільному закладі – це забезпечення візуального комфорту, з урахуванням факторів, які можуть зменшити стрес і почуття тривоги у дітей. Основне приміщення укриття повинно мати зону відпочинку з дитячими ліжками, ігрову зону – килим з іграшками, зону для занять зі столиками й стільцями.Комфортність перебування в захищеному просторі може бути забезпечена засобами дизайну інтер’єрів, шляхом використання відповідних кольорів, м'якого освітлення та відповідного декору. На наш погляд, одним із головних елементів дизайну укриття має бути настінний розпис, що має підбадьорити, відвернути увагу від стресової ситуації. Розроблено пропозиції щодо дизайну захищених приміщень у дитячих дошкільних закладах, які забезпечать максимально можливу в цих умовах безпеку, фізичну та психологічну комфортність перебування в захищеному просторі. Запропоновано рекомендації щодо обладнання та варіанти стінопису в основних приміщеннях укриття. Зокрема, стінопис із нерозмальованою частиною для багаторазового використання як розмальовки кольоровою крейдою або маркерами та стінопис як настінний ігровий майданчик. Результати досліджень можуть бути використані на практиці для влаштування укриття в дитячих дошкільних закладах.
EN: Problem statement.The article highlights one of the most urgent problems in today's protection of children in educational institutions. The authors examined the main requirements of the current legislative and regulatory documentation regarding the protection of children in preschool education institutions during hostilities, the recommendations of theState Emergency Service, the main provisions of the concept of safety of educational institutions, as well as norms.The purpose of this study is to develop proposals for the design of protected spaces in children's preschool institutions that will ensurethe maximum possible safety, physical and psychological comfort of staying in a protected space.The main aspects regarding the design of premises in children's preschool institutions are considered in detail. One of the most important tasks of arranging a shelter in a children's preschool is to ensure visual comfort, taking into account factors that can reduce stress and feelings of anxiety in children. The main room of the shelter should have a rest area with children's beds, a play area with a carpet filled with toys, and an area for classes with tables and chairs.The comfort of staying in a protected space should be provided by means of interior design, through the use of appropriate colors, soft lighting, and appropriate decor. In our opinion, one of the main elements of shelter design should be wall painting, which should encourage and divert attention from a stressful situation.Proposals for designing protected spaces in children's preschool institutions have been made. These proposals will make sure that children are as safe, comfortable, and as safe as they can be.Recommendations regarding the equipment and options for wall painting in the main rooms of the shelter in children's preschool institutions are offered. In particular, murals with an unpainted part for multiple uses as coloring with colored chalk or markers, and a mural as a walled playground.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11126
Інші ідентифікатори: http://uajcea.pgasa.dp.ua/article/view/288664
DOI:10.30838/J.BPSACEA.2312.290823.77.973
Розташовується у зібраннях:№ 4

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ZHYDKOVA.pdf1,16 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.