Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11130
Title: Сучасна система української кадрової документації
Other Titles: The modern system of ukrainian personnel documentation
Authors: Прокоф'єва, Катерина Анатоліївна
Prokofieva, Kateryna
Решетілова, Оксана Михайлівна
Reshetilova, Oksana
Keywords: кадри
менеджмент персоналу
кадрова робота
кадровий документ
система документів
документознавство
документ
personnel management
personnel
document
document system
personnel document
document science
personnel work
Issue Date: Oct-2023
Publisher: Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
Citation: Прокоф’єва К. А. Сучасна система української кадрової документації / К. А. Прокоф’єва, О. М. Решетілова // Український журнал будівництва та архітектури. – 2023. – № 4. – С. 111-117
Abstract: UK: Сучасна українська кадрова документаційна система включає в себе пов’язані інформаційною єдністю комплекси (підсистеми, групи) документів: законодавчі акти, нормативну та нормативно-довідкову документацію, планову документацію, організаційно-правову документацію, персональну документацію, договірну документацію, розпорядчу документацію, облікову документацію, звітну та звітно-довідкову документацію. Найбільш широкі за видами, змістом, формою та обсягами комплекси організаційної, розпорядчої, персональної, договірної, первинної облікової та звітно-довідкової документації забезпечують реалізацію функцій кадрової служби кожного підприємства чи установи зокрема та менеджмент персоналу на державному рівні загалом.
EN: The modern Ukrainian personnel documentation system includes complexes (subsystems, groups) of documents linked by information unity: legislative acts, normative and normative reference documentation, planning documentation, organizational and legal documentation, personal documentation, contractual documentation, executive documentation, accounting documentation, reporting and reporting and reference documentation.The widest in terms of types, content, form and volume of organizational, administrative, personal, contractual, primary accounting and reporting and reference documentation complexes ensure the implementation of the functions of the personnel service of each enterprise or institution in particular and personnel management at the state level in general.Separate sets of documents are intended to belong to different structural divisions or employees (personnel service, secretary-referent, accounting, etc.).This is explained by the distribution between them of typical areas of personnel management, which has developed historically.This division of functions and corresponding documentation is characteristic of the traditional –manual, clerical –document information processing system.Enterprises, institutions and organizations issue their normative documents on their basis, which do not contradict the current legislation.The formation of the information part and the form of personnel documents is based on state classifiers, technical, economic and social information, as well as unified documentation systems.Complexes of documents that accompany personnel work at enterprises, institutions, and organizations are characterized by a clear structure and content in accordance with the intended purpose, composition and subordination of the information indicators included in them –personal data.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11130
Other Identifiers: http://uajcea.pgasa.dp.ua/article/view/288670
DOI:10.30838/J.BPSACEA.2312.290823.111.977
Appears in Collections:№ 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PROKOFIEVA.pdf291,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.