Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11137
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМостова, Анастасія Дмитрівна-
dc.contributor.authorMostova, Anastasiia-
dc.contributor.authorШайхутдінова, Е. Р.-
dc.contributor.authorShaikhutdinova, Elina-
dc.date.accessioned2023-10-12T09:57:36Z-
dc.date.available2023-10-12T09:57:36Z-
dc.date.issued2023-08-
dc.identifierhttp://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/40_2023/10.pdf-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.40-8-
dc.identifier.citationМостова А. Д. Перспективи розвитку українських інтернет-магазинів на європейському ринку / А. Д. Мостова, Е. Р. Шайхутдінова // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2023. – № 40 – С. 53-60en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11137-
dc.description.abstractUK: Проведено дослідження тенденцій розвитку електронної комерції в Україні в сучасних умовах та визначено потенціал для розвитку бізнесу і його просування за кордоном. Виявлено переваги європейського ринку електронної комерції для українського підприємця в умовах інтеграції України до Єдиного цифрового ринку ЄС. Проаналізовано особливості виходу українських Інтернет-магазинів на європейські ринки та розкрито основні проблеми і перспективи для подальшого просування бізнесу. Обґрунтовано напрями впровадження новітніх технологій та маркетингових цифрових інструментів, які сприяють зростанню конкурентоспроможності бізнесу та лояльності споживачів. Доведено, що вихід українських підприємств на іноземні ринки потребує ефективних заходів з аналізу ринку та цільової аудиторії, врахування регіональної специфіки, а також використання інструментарію Інтернет-маркетингу.en_US
dc.description.abstractEN: The main problems of e-commerce and the drivers of its prospective development at the current stage of the Ukrainian economy are identified. An analysis of scientific literature and relevant publications related to e-business in Ukraine was carried out. It is shown that in modern conditions, the main reference point for the formation and implementation of integration processes in the digital economy of Ukraine is the EU Digital Single Market Strategy. A research of modern trends in the development of e-commerce in Ukraine in modern conditions was carried out. The potential for Ukrainian business development and its promotion abroad was determined. The advantages of the European e-commerce market for the Ukrainian entrepreneur in the context of Ukraine's integration into the Digital Single Market are revealed. Trends in the development of e-commerce in Ukraine during the war were studied. The main problems and difficulties of exporting Ukrainian goods abroad were identified. The peculiarities of the entry of Ukrainian Internet stores into European markets are analyzed. Practical cases of successful Ukrainian online stores, which today operate on European markets, in particular, Poland, Romania, and Moldova, have been studied. The main problems and prospects for the further promotion of Ukrainian Internet business on European markets are revealed. The main factors affecting the success of Ukrainian online stores entering foreign markets have been determined, in particular, adaptation of the web-site for the local consumer, transparency of pricing, convenience of placing an order, paying for goods on the web-site, and convenient delivery. The directions for the introduction of the innovative technologies and marketing digital tools, which contribute to the growth of business competitiveness and consumer loyalty, are substantiated. It is shown that Ukrainian Internet stores should not only be adapted to European legal norms of doing business when entering international markets, but also use Internet marketing and demonstrate their competitive advantages. It has been proven that the entry of Ukrainian enterprises into foreign markets requires effective measures to analyze the market and target audience, take into account regional specifics, implement technological innovations, and also use Internet marketing tools.-
dc.language.isouken_US
dc.publisherПридніпровська державна академія будівництва та архітектуриen_US
dc.subjectлояльність споживачівen_US
dc.subjectуправління комунікаціямиen_US
dc.subjectЄдиний цифровий ринок ЄСen_US
dc.subjectелектронна комерціяen_US
dc.subjectІнтернет-маркетингen_US
dc.subjectцільова аудиторіяen_US
dc.subjectІнтернет-бізнесen_US
dc.subjectІнтернет-магазиниen_US
dc.subjectInternet storesen_US
dc.subjectInternet businessen_US
dc.subjectEU Single Digital Marketen_US
dc.subjectcommunication managementen_US
dc.subjecte-commerceen_US
dc.subjecttarget audienceen_US
dc.subjectInternet marketingen_US
dc.subjectconsumer loyaltyen_US
dc.titleПерспективи розвитку українських інтернет-магазинів на європейському ринкуen_US
dc.title.alternativeDevelopment prospects of Ukrainian online stores on the European marketen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 3 (40)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Mostova.pdf215,88 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.