Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11521
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лисенко, Галина Іванівна | - |
dc.contributor.author | Lysenko, Halyna | - |
dc.contributor.author | Волкова, Світлана Петрівна | - |
dc.contributor.author | Volkova, Svitlana | - |
dc.date.accessioned | 2023-12-08T10:59:43Z | - |
dc.date.available | 2023-12-08T10:59:43Z | - |
dc.date.issued | 2014-12 | - |
dc.identifier | http://visnyk.pgasa.dp.ua/article/view/42356 | - |
dc.identifier.citation | Лисенко Г. І. До питання формування сучасної парадигми української вищої школи) / Г. І. Лисенко, С. П. Волкова // Вісник Придніпровської державної академії будівництва та архітектури. – 2014 – № 12. – С. 30-33. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11521 | - |
dc.description.abstract | UK: Проаналізовано основні парадигми освіти, що склались у світі впродовж історичного розвитку суспільства, а також визначено суть і основні складові сучасної парадигми української вищої школи. | uk_UA |
dc.description.abstract | EN: The formulation of the problem. In the process of formation of a rational man who is capable to solve urgent problems of humanity the main role belongs to education, in particular — higher. But it is necessary to consider the conceptual model on which modern higher education of Ukraine is developing. The analysis of recent research. The formation and development of educational paradigm is thoroughly covered in the pedagogical literature, particularly in the context of the Bologna process [1; 2; 3], as a condition of inclusive education [4] and based on the philosophical interpretation [7]. The purpose of the article is to analyze the basic paradigm of education that emerged in the world during the historical development of society, and to identify the nature and structure of the modern paradigm of Ukrainian higher education. The conclusions. In innovative changes in various spheres of social life it is necessary to add an innovative ingredient to student–centered humanistic paradigm, which was confirmed in the national high school. The problem of the modern paradigm of Ukrainian higher education requires not only a deep understanding by the public of teaching staff in our country, but also maximum efforts to intensify its public expression into realities of national higher education in order to reach the competitive world level of it. | - |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» | uk_UA |
dc.subject | парадигма | uk_UA |
dc.subject | концептуальна модель освіти | uk_UA |
dc.subject | педагогічне мислення | uk_UA |
dc.subject | гуманістично-інноваційної освіта | uk_UA |
dc.subject | особистісно-орієнтована гуманістична парадигма | uk_UA |
dc.subject | фундаменталізація | uk_UA |
dc.subject | paradigm | uk_UA |
dc.subject | fundamentalization | uk_UA |
dc.subject | student-oriented humanistic paradigm | uk_UA |
dc.subject | pedagogical thinking | uk_UA |
dc.subject | the conceptual model of education | uk_UA |
dc.subject | innovative humanistic education | uk_UA |
dc.title | До питання формування сучасної парадигми української вищої школи | uk_UA |
dc.title.alternative | On the question of the formation of the modern paradigm of Ukrainian higher education | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | № 12 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Lysenko.pdf | 202,78 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.