Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12148
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКнязєва, Тетяна В'ячеславівна-
dc.contributor.authorKniazieva, Tetiana-
dc.contributor.authorОроховська, Людмила Анатоліївна-
dc.contributor.authorOrokhovska, Liudmyla-
dc.date.accessioned2024-02-20T06:59:45Z-
dc.date.available2024-02-20T06:59:45Z-
dc.date.issued2024-01-
dc.identifierhttp://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1400-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-25-
dc.identifier.citationКнязєва Т. В. Соціальна відповідальність реклами як компонент соціально-відповідального маркетингу / Т. В. Князєва, Л. А. Ороховська // Економічний простір. - 2024. - № 189. - С. 137-142uk_UA
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12148-
dc.description.abstractUK: Удосконалення маніпулятивних технологій реклами актуалізує проблему інтегрування засад соціальної відповідальності в маркетингу. Соціально-відповідальний маркетинг базується на етичному споживанні та враховує концепцію сталого розвитку, несе відповідальність перед прийдешніми поколіннями за збереження природних ресурсів, мінімізацію ризиків соціального розвитку та запобігає дискримінації людини за гендерною ознакою, забезпечує соціально-економічні, політичні та особисті права людини і громадянина під час та внаслідок рекламної діяльності. Соціальна відповідальність реклами має підпорядковуватися не тільки інтересам виробників та споживачів, а й враховувати відповідальність за сталий розвиток суспільства, що можливо тільки при формуванні екологічної свідомості відповідальних споживачів, контролі громадськості за етичною та екологічною складовими контексту реклами та законодавчими нормами, спрямованими на врегулювання спірних питань у цій сфері.uk_UA
dc.description.abstractEN: Manipulative advertising technologies, through the formation of pseudo-needs, become a powerful factor in stimulating demand, stratifying society into subjectively meaningful communities based on the criterion of access to prestigious brands, imitation of life strategies, manner and style of behavior of advertising characters. With the help of advertising, certain stan-dards and life priorities are imposed, a new lifestyle and standards of behavior are formed, which leads to a change in the value-normative component of culture. A frugal attitude to resources is changing to a consumerist lifestyle, which poses the task of socially responsible marketing to take into account the concept of sustainable development, the formation of ethical consump-tion as a social phenomenon based on the type of consumer behavior and is a response to the growing concern of the world community about environmental problems, balanced, non-destructive and inexhaustible use of natural resources. The stability of social development will be facilitated by propaganda in the field of advertising universal human values and ethical norms of behavior. Socially responsible advertising, as a component of responsible marketing, through the provision of reliable informa-tion about goods and services, their compliance with the ethical and cultural values of different cultures, through the formation of a universal system of values and norms of social behavior, can become a powerful factor in a socially responsible approach to the development of business and society , contributing to the realization of the goals of sustainable development, which is on the agenda of today's unstable world. Therefore, the issue of enshrining in the legislation of Ukraine the concept of socially responsible advertising and observing its principles in the activities of advertising companies is urgent. First of all, public or-ganizations should be involved in the social responsibility of business, which will give their assessment of business, including advertising, and give recommendations on whether to display it, change or abandon advertising that is socially dangerous.-
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherПридніпровська державна академія будівництва та архітектуриuk_UA
dc.subjectadvertisinguk_UA
dc.subjectsocially responsible marketinguk_UA
dc.subjectsustainable developmentuk_UA
dc.subjectsustainable development goalsuk_UA
dc.subjectsocial responsibilityuk_UA
dc.subjectрекламаuk_UA
dc.subjectцілі сталого розвиткуuk_UA
dc.subjectсоціально-відповідальний маркетингuk_UA
dc.subjectсоціальна відповідальністьuk_UA
dc.subjectсталий розвитокuk_UA
dc.titleСоціальна відповідальність реклами як компонент соціально-відповідального маркетингуuk_UA
dc.title.alternativeAdvertising social responsibility as a component of socially responsible marketinguk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 189

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kniazieva.pdf349,86 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.