Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12150
Title: Рушії трансформації екосистеми закладів вищої освіти в постіндустріальному суспільстві
Other Titles: Higher education institutions ecosystem transformation drivers in the post-industrial society
Authors: Лебедєв, М. К.
Lebediev, Marko
Keywords: людський розвиток
постіндустріальне суспільство
підривна інновація
вищий навчальний заклад
інноваційна діяльність
human development
higher education institution
disruptive innovation
innovative activity
post-industrial society
Issue Date: Jan-2024
Publisher: Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
Citation: Лебедєв М. К. Рушії трансформації екосистеми закладів вищої освіти в постіндустріальному суспільстві / М. К. Лебедєв // Економічний простір. - 2024. - № 189. - С. 148-152
Abstract: UK: Експоненційний характер технологічних та продуктових інновацій у взаємодії з цифровою трансформацією відкриває нові, проривні та часто непередбачувані можливості для промислового розвитку. Він змінює існуючу економічну структуру, трансформуючи або руйнуючи традиційні галузі, оновлюючи ринок праці та потреби в робочій силі. Стаття присвячена чинникам змін у сучасному постіндустріальному суспільстві. Він обговорює конкуренцію, спричинену інноваціями, зростаючі очікування споживачів щодо пропозиції вартості та відповідального споживання, а також, як результат, потребу в досвіді та креативності. Дослідження перевіряє, що перехід до наукомісткого та інформаційно-орієнтованого виробництва потребує працівників з новими наборами навичок, витісняє рутинну працю з низькою та часто середньою кваліфікацією та вимагає навичок роботи з цифровими середовищами, що призводить до проблем з адаптацією до нових умов праці. . Інтелектуальний потенціал компанії залежить від її кадрового потенціалу, що підвищує важливість освіти, в тому числі впровадження концепції навчання впродовж життя. Сучасна державна стратегія спрямована на активізацію людського розвитку та збільшення частки людського капіталу в національному багатстві. За допомогою методів спостереження, аналізу, порівняння та синтезу досліджено актуальність вищих навчальних закладів (ВНЗ) як стрижневих суб’єктів формування людського потенціалу. Висвітлено можливості та засоби, за допомогою яких ВНЗ можуть сприяти розвитку людини та підготовці якісного інтелектуального потенціалу. Шляхи розвитку університету як освітньо-науково-інноваційного комплексу шляхом створення гнучкої та затребуваної освітньої пропозиції, впровадження та трансферу визначено науково-дослідну та інноваційну, а також культурно-освітню діяльність, інтеграцію в міжнародну науково-освітню систему. У статті наголошується на тому, як співпраця між університетами та стейкхолдерами, включаючи партнерства на ринку праці, формування горизонтальних кластерних утворень за участю бізнес-екосистеми, органів державної влади та місцевого самоврядування, суттєво сприяє трансферу інновацій та сталому розвитку територій.
EN: The exponential nature of technological and product innovation in synergy with digital transformation presents new, break-through and often unpredictable opportunities for industrial development. It reshapes the existing economic structure, trans-forming or disrupting traditional industries, and updating the labor market and workforce requirements. The paper is concerned with the factors that drive changes in modern post-industrial society. It discusses the competition brought about by innovation, consumers' rising expectations regarding value proposition and responsible consumption, and the resulting need for expertise and creativity. The study examines that the shift towards knowledge-intensive and information-based production necessitates workers with new skill sets, displaces routine, low- and often medium-skilled labor, and requires proficiency in digital envi-ronments, resulting in challenges in adapting to new working conditions. The company's intellectual potential depends on its human resources, which increases the importance of education, including the implementation of the concept of lifelong learning. The current state strategy aims to activate human development and increase the proportion of human capital in national wealth. Using the methods of observation, analysis, comparison and synthesis the relevance of higher education institutions (HEI) as pivotal actors in the formation of human potential is investigated. The opportunities and means by which HEIs can contribute to human development and training of quality intellectual potential are highlighted.The ways of development of the university as an educational-scientific-innovative complex by creating a flexible and in-demand educational proposal, implementation and transfer of scientific research and innovation, as well as cultural and educational activity, and integrating into the international scientific and educational system are defined. The article emphasizes how the cooperation between universities and stakehold-ers, including labor market partnerships, the formation of horizontal cluster entities involving the business ecosystem, public authorities, and local government, contribute significantly to innovation transfer and sustainable territorial development.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12150
Other Identifiers: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1402
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-27
Appears in Collections:№ 189

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lebediev.pdf306,95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.