Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12207
Назва: Організаційно-економічні аспекти побудови механізму управління витратами на підприємствах
Інші назви: Organizational and economic aspects of building a cost management mechanism at enterprises
Автори: Повещенко, Максим Едуардович
Poveshchenko, Maksym
Ключові слова: mechanism
cost optimization
strategy
organizational and economic aspects
cost management
стратегія
оптимізація витрат
організаційно-економічні аспекти
механізм
управління витратами
Дата публікації: січ-2024
Видавництво: Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
Бібліографічний опис: Повещенко М. Е. Організаційно-економічні аспекти побудови механізму управління витратами на підприємствах / М. Е. Повещенко // Економічний простір. - 2024. - № 189. - С. 360-364
Короткий огляд (реферат): UK: В статті розглянуто організаційно-економічні аспекти побудови механізму управління витратами, який починається із стратегії управління витратами на підприємстві. Стратегія починається із складу та структури витрат за операціями та за функціональними підрозділами, потім визначаються носії витрат та методика розподілу витрат, їх обліку, аналізу за підрозділами, видами діяльності та видами продукції (послуг). Наступний крок це вибір методу калькулювання собівартості та організація системи обліку, який враховує: інформаційне забезпечення, технічне забезпечення, навчання персоналу, розмежування прав та відповідальності, взаємодія підрозділів. Закріплення відповідальності: вид витрат, обсяг, вид та розмір відповідальності, мотивація. Потім здійснюємо аналіз витрат і за результатами залишаємо без змін в системі управління витратами або здійснюємо заходи щодо зниження витрат. Після заходів проводиться оцінку результату. Вимірювання та аналіз витрат є першим етапом системи управління витратами. Це цілісна аналітична процедура, що включає сукупність взаємозалежних етапів та є основним елементом механізму управління витратами. Також в статті охарактеризовано два основні підходи до аналізу та подальшого прийняття управлінських рішень щодо оптимізації витрат: аналіз структури витрат та зниження критичних видів витрат і аналіз порівняльних показників.
EN: With the development of digitalization in Ukraine, which has led to an increase in opportunities for foreign economic acti-vity, interest in cost management as one of the factors of competitiveness of products and services has increased significantly. Cost management in competitive business conditions is one of the main components of managing the activities of enterprises, which allows to achieve effective functioning and has the ability to influence the vital activities of the enterprise. That is, costs are the main limiter of profit and, at the same time, the main factor of efficiency, the level of which is affected by the volume of supply and management decisions of the management of the enterprise in the economic system. In these languages, it is impossible to do without cost management and planning of their value for the future. The article examines the organizational and economic aspects of the household cost management mechanism, which begins with the cost management strategy at the enterprise. The strategy begins with the composition and structure of costs by operations and by functional divisions, then the carriers of costs and the method of distribution of costs, their accounting, analysis by divisions, types of activities and types of products (services) are determined. The next step is the selection of the cost calculation method and the organization of the ac-counting system, which takes into account: information support, technical support, personnel training, separation of rights and responsibilities, interaction of departments. Consolidation of responsibility: type of expenses, volume, type and size of respon-sibility, motivation. Then we conduct a cost analysis and, based on the results, leave the cost management system unchanged or take measures to reduce costs. After the measures, the result is evaluated. Cost measurement and analysis is the first step in a cost management system. This is a holistic analytical procedure that includes a set of interdependent stages and is the main element of the cost management mechanism. Also, the article describes two main approaches to the analysis and subsequent management decisions regarding cost optimization: analysis of the cost structure and reduction of critical types of costs and analysis of comparative indicators.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12207
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1438
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-63
Розташовується у зібраннях:№ 189

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Poveshchenko.pdf386,48 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.