Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12652
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБєліков, Анатолій Серафимович-
dc.contributor.authorBelikov, Anatoliy-
dc.contributor.authorМацук, Захар Миколайович-
dc.contributor.authorMatsuk, Zakhar-
dc.contributor.authorТодоров, Олексій Петрович-
dc.contributor.authorTodorov, Oleksii-
dc.contributor.authorХарченко, Віталій Володимирович-
dc.contributor.authorKharchenko, Vitalii-
dc.date.accessioned2024-04-22T09:46:24Z-
dc.date.available2024-04-22T09:46:24Z-
dc.date.issued2024-02-
dc.identifierhttp://uajcea.pgasa.dp.ua/article/view/302403-
dc.identifierDOI:10.30838/J.BPSACEA.2312.270224.17.1019-
dc.identifier.citationРизикологія безпеки / А. С. Бєліков, З. М. Мацук, О. П. Тодоров, В. В. Харченко // Український журнал будівництва та архітектури. – 2024. – № 1. – С. 17-25uk_UA
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12652-
dc.description.abstractUK: Постановка проблеми. Стрімке розширення техносфери, розбалансованість геополітичних, екологічних та біологічних процесів сучасності вимагають повної переоцінки, глибокого осмислення та вивчення ризику в усіх сферах життя та діяльності людини. Війна та нетривіальні дії агресорів змушують нас до необхідності реактивного управління ризиками, не виключаючи необхідності проактивного управління ризиками. Це ускладнює визначення пріоритетності профілактичних заходів на кожному етапі діяльності суб’єктів та об’єктів ризику, вимагаючи поєднання цих принципів і постійного перегляду ризиків для розробки ефективних позитивно-компенсуючих заходів. Фактичний стан захисту людини (людства) свідчить про те, що без створення «науки про ризики», без становлення відповідної навчальної дисципліни подальше ефективне та раціональне управління ризиками вже неможливе. Мета статті . Обґрунтування запровадження нової навчальної дисципліни «Ризикологія безпеки» на інженерно-технічних спеціальностях вищих навчальних закладів України. Висновки . Вперше «синтезовано» концептуальне поняття «ризикологія безпеки». Обґрунтовано необхідність викладання у вищих навчальних закладах нової навчальної дисципліни «Ризикологія безпеки». Під час викладання даної дисципліни пропонується сформувати у студентів поглиблені компетентності щодо виявлення, аналізу, оцінки та компенсації (балансування) ризику з урахуванням видів і особливостей діяльності суб’єктів та об’єктів ризику. Попит на фахівців із сучасними знаннями в області ризикології безпеки виявлений у всіх секторах економіки. Розпочато дискусії щодо започаткування самостійної науки «Ризикологія безпеки».uk_UA
dc.description.abstractEN: Problem statement.The rapid expansion of the technosphere, unbalanced geopolitical, ecological, and biological processes of modern times demand a complete reassessment, a deep understanding, and the study of risk in all spheres of human life and activity. War and the non-trivial actions of aggressors force us into the necessity of reactive risk management, not excluding the need for proactive risk management. This complicates the determination of the priority of preventive measures at each stage of the activities of subjectsand objects of risk, requiring the combination of these principles and the continuous reconsideration of risks to develop effective positive-compensatory measures. The actual state of human (humanity's) protection indicates that without the creation of a “science of risks”, without the establishment of a corresponding academic discipline, further effective and rational risk management is no longer possible. The purpose of the article.Justification for the Introduction of a New Academic Discipline “Safety Riskology”in Engineering and Technical Specialties at Higher Educational Institutions in Ukraine.Conclusions.The conceptual notion of “safety riskology”has been “synthesized”for the first time. The need for teaching a new academic discipline, “Safety Riskology”, in higher education institutions has been justified. During the instruction of this discipline, it is proposed to shape in learners advanced competencies in the identification, analysis, assessment, and compensation (balancing) of risk, considering the types and characteristics of the activities of risk subjects and objects. The demand for professionals with contemporary knowledge in safety riskology is identified across all sectors of the economy. Discussions on the initiation of the independent science of “Safety Riskology”have been initiated.-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherПридніпровська державна академія будівництва та архітектуриuk_UA
dc.subjectнаукаuk_UA
dc.subjectменеджментuk_UA
dc.subjectризикuk_UA
dc.subjectлоготипиuk_UA
dc.subjectосвітаuk_UA
dc.subjectнавчальна дисциплінаuk_UA
dc.subjectlogosuk_UA
dc.subjectmanagementuk_UA
dc.subjecteducationuk_UA
dc.subjectriskuk_UA
dc.subjectacademic disciplineuk_UA
dc.subjectscienceuk_UA
dc.titleРизикологія безпекиuk_UA
dc.title.alternativeSafety riskologyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
BELIKOV.pdf361,21 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.