Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12754
Title: Структура ринку органічної продукції в Україні
Other Titles: Structure of the organic market in Ukraine
Authors: Петровський, С. В.
Petrovskyi, Sviatoslav
Keywords: органічна продукція
споживач
сертифікація
оператор
стандарт
ринок
consumer
operator
standard
certification
organic products
market
Issue Date: Feb-2024
Publisher: Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
Citation: Петровський С. В. Структура ринку органічної продукції в Україні / С. В. Петровський // Економічний простір. – 2024. - № 190. - С. 287-293
Abstract: UK: У статті визначено поняття «органічна продукція», «органічне виробництво», «споживач», «обіг органічної продукції». Для забезпечення ефективного та стабільного розвитку ринку органічної продукції в Україні 10 липня 2018 року було прийнято Закон України «Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції». Враховуючи, що органічний ринок – це сукупність соціально-економічних відносин у сфері обміну, що забезпечує продаж товарів, можна стверджувати, що не всі питання вирішені. Учасники ринку органічної продукції, такі як споживачі, посередники, торгові точки, стейкхолдери тощо залишилися поза увагою. У дослідженні використовувалися загальнонаукові та спеціальні методи. Історичний метод допоміг охарактеризувати основні етапи розвитку ТОВ «Органік Стандарт». Для глибшого розуміння об’єкта та предмета дослідження, виявлення їх структурних елементів та встановлення взаємозв’язку між ними застосовувалися графічні методи дослідження. Для висновку використано логічні узагальнення. Наголошується, що сертифікація є невід’ємною частиною органічного ринку. Простежено історію становлення першого органу сертифікації, акредитованого НААУ з сертифікації за органічним законодавством України, ТОВ «Органік Стандарт», перераховано його послуги та види діяльності. Серед активних учасників органічного сектору в Україні, які є партнерами, є Швейцарсько-українська програма «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України», Німецько-український проект співробітництва в органічному сільському господарстві, USAID Agricultural та Програма розвитку сільських територій - АГРО, Громадська спілка «Органічна ініціатива», Інформаційний портал «ОрганікІнфо», Громадська спілка «Органічна Україна», Федерація органічного руху України, Асоціація «Ягідництво України» та ін. У статті також визначено зацікавлені сторони органічного ринку, на які не поширюється дія Органічного закону України. Для інтеграції в міжнародну торгівлю необхідно побудувати та реалізувати послідовну комунікацію зі споживачем щодо переваг та чітких відмінностей органічної продукції від інших продуктів, у тому числі щодо особливостей виробництва та історії виробників; знання, а також довіра до органічних сертифікатів; інформація про найближчі місця продажу.
EN: The article defines the concepts of «organic products», «organic production», «consumer», and «circulation of organic products». To ensure the efficient and stable development of the organic products market in Ukraine, on 10 July 2018, the Law of Ukraine «On Basic Principles and Requirements for Organic Production, Circulation and Labelling of Organic Products» was adopted. Taking into account that the organic market is a set of socio-economic relations in the field of exchange, which provides the sale of goods, it can be argued that not all issues have been resolved. The market participants of organic products, such as consumers, intermediaries, sales outlets, stakeholders, etc. were left out. The research used general scientific and special meth-ods. The historical method helped to characterise the main stages of development of Organic Standard LLC. Graphical research methods were applied to gain a deeper understanding of the object and subject of the study, to identify their structural elements and to establish the relationship between them. Logical generalisations were used to conclude. It is emphasised that certifica-tion is an integral part of the organic market. The history of the formation of the first certification body accredited by NAAU for certification under Ukrainian organic legislation, Organic Standard LLC, is traced, and its services and activities are listed. The active participants of the organic sector in Ukraine being the partners are described as the following, Swiss-Ukrainian Programme «Development of Higher Value Added Trade in the Organic and Dairy Sectors of Ukraine», German-Ukrainian Cooperation in Organic Agriculture Project, USAID Agricultural and Rural Development Programme – AGRO, Public Union «Organic Initiative», OrganicInfo Information Portal, Public Union «Organic Ukraine», Federation of Organic Movement of Ukraine, Association «Berry Growing in Ukraine», etc. The article also identifies the stakeholders of the organic market that are not covered by the Organic Law of Ukraine. To integrate into international trade, it is necessary to build and implement consistent communication with the consumer regarding the advantages and clear differences between organic products and other products, including the peculiarities of production and the history of producers; knowledge of as well as trust in organic certificates; information about the nearest locations of sales outlets.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12754
Other Identifiers: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1501
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/190-52
Appears in Collections:№ 190

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Petrovskyi.pdf1,03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.