Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12809
Назва: | Місце бренда роботодавця в компанії |
Інші назви: | The place of the employer brand in the company |
Автори: | Жовтяк, Ганна Анатоліївна Zhovtiak, Hanna Cерьогіна, Дар'я Олександрівна Serogina, Daria Пушкар, Тетяна Андріївна Pushkar, Tetyana |
Ключові слова: | бренд роботодавця HR-маркетинг система ціннісна пропозиція роботодавця HR-стратегія HR-strategy employer value proposition HR-marketing employer brand system |
Дата публікації: | бер-2024 |
Видавництво: | Придніпровська державна академія будівництва та архітектури |
Бібліографічний опис: | Жовтяк Г. А. Місце бренда роботодавця в компанії / Г. А. Жовтяк, Д. О. Cерьогіна, Т. А. Пушкар // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2024. – № 1(42) – С. 110-113 |
Короткий огляд (реферат): | UK: Стаття розкриває суть термінів «бренд роботодавця», «ціннісна пропозиція роботодавця», «HR-маркетинг». Розглянуто місце стратегії розвитку бренду роботодавця у системі стратегій підприємства. Обґрунтовано актуальність управління брендом роботодавця під час війни. Визначено цілі
побудови HR-бренду: впізнаваність; управління очікуваннями; скорочення витрат найму; збільшення кількості відгуків, поліпшення якості кандидатів, зниження плинності персоналу, збільшення задоволеності,
терміну співробітництва з компанією; досягнення цілей HR-стратегії: внутрішніх і зовнішніх. Розглянуто зв'язок продуктового бренду і бренду роботодавця: HR-бренд невіддільний від свого споживчого бренду. Наведено архітектуру бренду роботодавця. Окреслено набір інструментів HR-бренду: ціннісна пропозиція роботодавця, індивідуальність бренда роботодавця, цільова аудиторія, план комунікації, управління брендом роботодавця. EN: The article reveals the essence of the terms "employer brand", "employer value proposition", "HR-marketing". The employer brand is the image of the company in the minds of the target audience as a good place to work. The place of the employer brand development strategy in the system of enterprise strategies is considered. The employer brand is not a spherical, detached process, it is inscribed in the HR-strategy, and the HR-strategy is inscribed in the business strategy. In addition to the fact that companies in the world now work in the searcher's market, each has its own specifics that prevent easy hiring and long-term retention: the unpopularity of the industry, the huge scale of hiring, "young" companies, salaries not at the upper limit of the market And much more reasons related to the lack of human capital. The relevance of employer brand management during the war is substantiated. Employer branding is important during wartime: if the company has business development plans and future prospects; if the firm plans to diversify its business and develop new employment markets; the company can and should "catch" the best market specialists who have now lost or may lose their jobs; the enterprise should not disappear from the air, so as not to lose everything that has been worked up to date; the company must maintain the team and its effectiveness. The goals of building an HR-brand have been determined: recognition; managing expectations; reduction of hiring costs; increasing the number of reviews, improving the quality of candidates, reducing staff turnover, increasing satisfaction, the term of cooperation with the company; achieving HR-strategy goals: internal and external. The relationship between the product brand and the employer brand is considered: the HR-brand is inseparable from its consumer brand. The architecture of the employer's brand is given. At the core of the entire employer brand system is the company's corporate culture and vision. This is the heart of the company, what makes it unique. What any company has, because corporate culture is always there. And then tools are built around this culture. A set of HR-brand tools is outlined: employer value proposition, employer brand personality, target audience, communication plan, employer brand management |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12809 |
Інші ідентифікатори: | http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/42_2024/18.pdf DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.42-16 |
Розташовується у зібраннях: | № 1 (42) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Zhovtiak.pdf | 166,67 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.