Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/13305
Title: Organizational and economic mechanism of sustainable development of the tourist business of Ukraine and Israel during the war
Other Titles: Організаційно-економічний механізм сталого розвитку туристичного бізнесу України та Ізраїлю під час війни
Authors: Bublyk, Lilia
Бублик, Лілія Ярославівна
Keywords: механізм змін
економіка відновлення
ізраїльський досвід
наслідки війни
війна
mechanism of change
consequences of war
recovery economy
Israeli experience
war
Issue Date: Apr-2024
Publisher: Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
Citation: Bublyk L. Organizational and economic mechanism of sustainable development of the tourist business of Ukraine and Israel during the war / L. Bublyk ‬// Економічний простір. – 2024. - № 191. - С. 369-373
Abstract: EN: Israel is the absolute leader in the number of tourist flows among the countries that are in the status of warring territories. As you know, the natural resources of Ukraine and its tourist potential are in no way inferior to Israel, and the geographical parameters are many times higher than the market leader. But the biggest challenge for the market of tourist services of Ukraine was the military invasion of Russia, which caused the stoppage of development and the biggest economic crisis in the entire history of the market. The work determined that the list of the main functions of the organizational and economic mechanism includes: economic, political, law enforcement, humanitarian, informational, international cooperation in the field of tourism, ecological and social. An important component of the organizational and economic mechanism of the functioning of the tourist services market in the conditions of war are the methods of sustainable development of tourism. These include: fiscal, innovative, amortization, monetary, moral conviction, organizational and economic. On the basis of this, it was determined that the purpose of creating an organizational and economic mechanism for the sustainable development of tourism during the war is to create favorable conditions for conducting financial activities in the field of international tourism, with the implementation of programs to optimize a favorable security situation for providing tourist services to external and internal consumers and obtaining social economic benefits. And accordingly, a visualization of the specified organizational and economic mechanism is provided.
UK: Війна, розпочата росією 24 лютого 2022 року мала глобальний вплив на усі сектори економіки України, включа-ючи ринок туристичних послуг. Так, військова криза стала найбільшим викликом для туристичної індустрії за усю історію, і зумовила нерівномірність регіонального розподілу галузі, кадровий дефіцит, анексію територій та турис-тичних ресурсів. На противагу українському досвіду, ринок туристичних послуг Ізраїлю, піл час ескалації військового конфлікту на Близькому Сході, зазнав незначних змін у структурі та динаміці в’їзного та виїзного туризму. Саме цей факт послужив причиною дослідження особливостей організаційного-економічного механізму сталого розвитку туризму в Ізраїлі, під час активної фази війни. Порівнювати рівень розвитку туристичної галузі, інтерес туристів до держави та матеріально-технічний стан готельно-ресторанної індустрії України та Ізраїлю неможливо. Але ре-сурсний та соціально-економічний потенціали цілком співставні у двох перелічених країнах. Високий рівень розвитку гастрономічного, рекреаційного та паломницького туризму зумовив схожість характеристик ринків туристичних послуг. Проте основною відмінністю в реакції туристичної індустрії на військовий конфлікт стала історична скла-дова, а саме вміння вести економічну діяльність впродовж тисячоліть, незважаючи на ескалації конфліктів у Ізраїлю. Абсолютним лідером по кількості туристичних потоків, серед країн, що знаходяться в статусі воюючих територій є Ізраїль. Як відомо, природні ресурси України та її туристичний потенціал нічим не поступається Ізраїлю, а геогра-фічні параметри в рази перевищують лідера ринку. Але найбільшим викликом для ринку туристичних послуг України стало військове вторгнення росії, що спричинило зупинку розвитку та найбільшу економічну кризу за усю історію іс-нування означеного ринку. В роботі визначено, що до переліку основних функцій організаційно-економічного механізму входять: економічна, політична, правоохоронна, гуманітарна, інформаційна, міжнародного співробітництва у сфері туризму, екологічна та соціальна. Важливою складоваю організаційно-економічного механізму функціонування ринку туристичних послуг в умовах ведення війни є методи сталого розвитку туризму. До них відносимо: фіскальні, іннова-ційні, амортизаційні, грошово-кредитні, морального переконання, організаційно-економічні. Організаційно-економічні методи механізму сталого розвитку ринку туристичних послуг під час військового стану повинні забезпечувати ви-сокий рівень безпекової ситуації, а саме організація туристичних турів у відносно безпечній місцевості із системами укриття, та доставкою провізії при необхідності. На основі чого встановлено, що метою створення організаційно-економічного механізму сталого розвитку туризму під час війни – є формування сприятливих умов ведення фінансо-вої діяльності у сфері міжнародного туризму, із реалізацією програм оптимізації сприятливої безпекової ситуації для надання туристичних послуг зовнішнім та внутрішнім споживачам та отримання соціально-економічної вигоди. І відповідно подано візуалізацію означеного організаційно-економічного механізму
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/13305
Other Identifiers: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1586
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/191-62
Appears in Collections:№ 191

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bublyk.pdf358,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.