Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1346
Title: Розвиток продовольчої роздрібної торгівлі в Україні: формати та сервіси
Other Titles: Развитие продовольственной розничной торговли в Украине: форматы и сервисы
Development of food retail in Ukraine: formats and services
Authors: Мангушев, Дмитро Валерійович
Мангушев, Дмитрий Валерьевич
Manhushev, Dmytryi
Осадча, Анна Олегівна
Осадча, Анна Олеговна
Osadcha, Anna
Keywords: роздрібна торгівля
супермаркет
роздрібні формати
додаткові послуги
фінансові сервіси
підвищення лояльності
розничная торговля
розничные форматы
дополнительные услуги
финансовые сервисы
повышение лояльности
Retail
supermarket
retail formats
additional services
financial services
loyalty increase
Issue Date: May-2017
Citation: Мангушев Д. В. Розвиток продовольчої роздрібної торгівлі в Україні: формати та сервіси / Д. В. Мангушев, А. О. Осадча // Cхідна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2017. – № 8. – С. 165-171.
Abstract: UK: У статті розглянуто історію виникнення самообслуговування як способу здійснення покупок. Досліджено формати продовольчої роздрібної торгівлі на ринку України. Визначено типи послуг, що можуть надаватися роздрібними мережами для підвищення клієнтської лояльності. Проаналізовано фінансові сервіси, що надаються роздрібними компаніями в Україні та світі. Сформовано перспективи розвитку роздрібних мереж.
RU: В статье рассмотрена история возникновения самообслуживания как способа совершения покупок. Исследованы форматы продовольственной розничной торговли на рынке Украины. Определены типы услуг, которые могут предоставляться розничными сетями для повышения клиентской лояльности. Проанализированы финансовые сервисы, предоставляемые розничными компаниями в Украине и мире. Сформированы перспективы развития розничных сетей.
EN: The history of establishing of self-service as a way of making purchases is noted in the article. Food retail formats in Ukraine are analyzed. The types of services providing by retail chains with the aim of customer loyalty increase are defined. Financial services provided by retailers in Ukraine and in the world are analyzed. Conclusions regarding prospects of development of retail chains are formed.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1346
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/8_2017/31.pdf
Appears in Collections:№ 3 (8)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Manhushev.pdf349,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.