Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/135
Назва: Анализ причин "тополиной" катастрофы и меры, исключающие подобные явления при проектировании и строительстве зданий и сооружений на просадочных грунтах (к 20-летию катастрофы) (Часть 1)
Інші назви: Аналіз причин «тополиної» катастрофи та заходи, що виключають подібні явища під час проектування і спорудження будівель на просадних грунтах (до 20-річчя катастрофи) (Частина 1)
Reasons analysis of the «topolina» catastrophe and activities, excluding designing similar phenomena of buildings on collapsible soils (to the 20th anniversary of disaster) (Part 1)
Автори: Большаков, Владимир Иванович
Большаков, Володимир Іванович
Bolshakov, Vladymyr
Моторный, Николай Антонович
Моторний, Микола Антонович
Motornyi, Nykolai
Ключові слова: предварительное замачивание
водонасыщенный грунт
подтопление территории
напорный градиент
разгрузка подземных вод
коэффициент фильтрации
суффозионный процесс
ослабленный склон
гидравлический прорыв
попереднє замочування
водонасичений грунт
підтоплення території
напірний градієнт
розвантаження підземних вод
коефіцієнт фільтрації
суфозійний процес
коренева система
ослаблений схил
гідравлічний прорив
pre-soaking
water saturated soi
flooding areas
the pressure gradient
he groundwater discharge
filtration coefficien
suffusion processes
the root system
weakened slope
hydraulic breakthrough
Дата публікації: лют-2017
Бібліографічний опис: Большаков В. И. Анализ причин "тополиной" катастрофы и меры, исключающие подобные явления при проектировании и строительстве зданий и сооружений на просадочных грунтах (к 20-летию катастрофы) / В. И. Большаков, Н. А. Моторный // Вісник Придніпровської державної академії будівництва та архітектури. - 2017. - № 1. - С. 23-35
Короткий огляд (реферат): RU: Представлена историческая справка о формировании Днепропетровским городским советом нового микрорайона – Тополь. Выполнен анализ материалов изысканий для строительства новых жилмассивов Тополь-1, Тополь-2, Тополь-3. Проанализированы инженерно-геологические и гидрогеологические условия территории под застройку жилого массива Тополь-1. Даны обоснования предложенных вариантов фундаментов строящихся жилых домов, объектов соцкультбыта, представленных проектной организации ГПИ «Укрспецстройпроект». Проанализированы проектные решения фундаментов жилого комплекса ЮМЗ вдоль ул. Запорожское шоссе. Раскрыты причины вынужденной замены предложенного варианта свайного фундамента под запроектированный ГПИ «ГИПРОГРАД», жилой комплекс на другой вариант фундаментов на искусственном основании, после перевода площадки строительства из второго типа в первый тип грунтовых условий по просадочности. Дано краткое обоснование начала проявления подтопленности уже эксплуатируемой жилой застройки при выполнении предварительного замачивания территории под жилой комплекс ЮМЗ. Раскрыта причина проявления запредельных деформаций оснований, фундаментов и конструкций самых легких зданий дошкольных детских учреждений, эксплуатируемых еще до выполнения предварительного замачивания территории жилого комплекса ЮМЗ. Обосновано проявление суффозионных процессов на территории жилого массива Тополь-1, связанных с проявлением разгрузки подземных вод и повышения напорного градиента, разуплотнения и ослабления грунтов второго склона балки Встречная. Раскрыта причина гидравлического прорыва разрушенного второго склона балки Встречная и его последствия. Указаны ошибки при предложении ГП «ДнепроНИИСП» принять в производство вариант предварительного замачивания верхней территории, готовящейся под строительство жилого комплекса ЮМЗ. Приведены материальный и моральный ущербы проявившейся катастрофы жилого массива Тополь-1 и материальные и моральные потери на Приднепровской железной дороге. Представлены общие выводы экспертной комиссии и отдельное мнение члена экспертной комиссии, автора данной статьи Н. А. Моторного.
UK: Наведено історичну довідку про формування Дніпропетровською міською радою нового мікрорайону – Тополя. Виконано аналіз матеріалів вишукувань для будівництва нових житлових масивів Тополя-1, Тополя-2, Тополя-3. Проаналізовано інженерно-геологічні та гідрогеологічні умови масиву під забудову житлового масиву Тополя-1. Дано обґрунтування запропонованих варіантів фундаментів споруджуваних житлових будинків, об'єктів соцкультпобуту, представлених проектною організацією ДПІ «Укрспецбудпроект». Проаналізовано проектні рішення фундаментів житлового комплексу «Південмаш» уздовж вул. Запорізьке шосе. Розкрито причини вимушеної заміни запропонованого варіанта пальового фундаменту під запроектований ДПІ «ДІПРОМІСТО» житловий комплекс на інший варіант фундаментів на штучній основі після переведення майданчика будівництва з другого типу в перший тип грунтових умов щодо просідання. Дано коротке обгрунтування початку прояву підтоплення вже експлуатованої житлової забудови під час виконання попереднього замочування території під житловий комплекс «Південмаш». Розкрито причини прояву позамежних деформацій основ, фундаментів і конструкцій найлегших будівель дошкільних дитячих установ, експлуатованих ще до виконання попереднього замочування території житлового комплексу «Південмаш». Обґрунтовано прояв суффозійних процесів на території житлового масиву Тополя-1, пов'язаних із проявом розвантаження підземних вод і підвищення напірного градієнта, розушільнення і ослаблення грунтів другого схилу балки Зустрічна. Розкрито причину гідравлічного прориву зруйнованого другого схилу балки Зустрічна і його наслідки. Зазначено помилки під час пропозиції ДП «ДніпроНДІБВ» прийняти у виробництво варіант попереднього замочування верхньої території, що готується під будівництво житлового комплексу «Південмаш». Наведено матеріальні і моральні збитки від катастрофи житлового масиву Тополя-1 і на Придніпровській залізниці. Надано загальні висновки експертної комісії та окрему думку її члена, автора даної статті М. А. Моторного.
EN: It is presented historical information about the formation of the Dnepropetrovsk city council a new neighborhood – Topol. The analysis of survey materials for the construction of new residential community Topol-1, Topol-2, Topol-3 was made. Geotechnical and hydrogeological conditions of the area for construction of housing estate Topol-1 were analyzed. The justification of the offered variants of the residential houses foundations under construction, social and cultural objects, submitted by project organization SPI “Ukrspetsstroyproekt” are given. We analyzed the design decisions UMZ residential complex foundations along the Zaporozhskoe shosse street. It was disclosed forced replacement of the proposed variant of pile foundation under the projected SPI “Giprograd”, housing estate on another version of foundations on the artificial basis after the transfer of the construction site from the second type to the first type of ground conditions by subsidence. It is given a brief justification of the flooding onset of the already exploited residential construction during the preliminary soaking of the territory for the residential complex UMZ. It is also revealed the reason for the occurrence of supranational deformations of the basements, foundations and structures of the lightest buildings of pre-school children's institutions, which are in operation before the preliminary soaking of the UMZ residential complex territory. The suffosion processes occurrence on the territory of the Topol-1 residential area, connected with the unloading occurrence of groundwater and increasing of the pressure gradient, decompaction and weakening of the soils of the second slope of the Vstrechnaya beam is substantiated. The cause of the hydraulic breakthrough of the destroyed second slope of the Vstrechnaya beam and the consequences that follow from this was disclosed. It is shown errors in purpose of SE “DneproNIISP” taking into production version of pre-soaking the upper area preparing for the construction of residential complex UMZ. The material and moral damage of the occurred catastrophe of a housing estate Topol-1 and the existing material and moral losses on the Dnieper railway are presented. It is presented the general conclusions of the expert committee and a separate opinion of the expert committee member, the author of this article N. A. Motornyi.
Інші ідентифікатори: http://visnyk.pgasa.dp.ua/article/view/103118
Розташовується у зібраннях:№ 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Bolshakov — копия.pdf571,96 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.