Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/13845
Title: Методика будівельного інформаційного моделювання міських вулиць та доріг
Other Titles: Methodology of building information modeling of urban streets androads
Authors: Трегуб, Олександр Вікторович
Trehub, Oleksandr
Ландо, Євген Олександрович
Lando, Yevhen
Балашова, Юлія Борисівна
Balashova, Yuliia
Ішутіна, Ганна Сергіївна
Ishutina, Hanna
Самко, Б. І.
Samko, B.
Keywords: автодорожня інфраструктура
цифрова модель рельєфу
BIM-технології
будівельне інформаційне моделювання
міські вулиці та дороги
digitalterrain model
BIM technologies
building information modeling
highway infrastructure
city streets and roads
Issue Date: Sep-2024
Publisher: ННІ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури"
Український державний університет науки і технологій
Citation: Методика будівельного інформаційного моделювання міських вулиць та доріг / О. В. Трегуб, Є. О. Ландо, Ю. Б. Балашова та ін.. // Український журнал будівництва та архітектури. – 2024. – № 4. – С. 117-125
Abstract: UK: Постановка проблеми.Нові виклики у будівництві автомобільних доріг вимагають застосування сучасних та підтверджених кращою світовою практикою підходів до проєктування та керування процесами будівництва об’єктів автодорожньої інфраструктури із залученням новітніх технологій будівельного інформаційного моделювання (BIM).Впровадження BIM-технологій вимагає досліджень для систематизації інформації, прогнозування та оцінення результатів, розроблення методики моделювання.Мета статті –висвітлити методику будівельного інформаційного моделювання міських вулиць та доріг. Результати досліджень. Запропонованометодикубудівельного інформаційного моделювання на прикладі ділянок вулично-дорожньої мережі у місті Дніпро. За геопросторовими даними дистанційного зондування Землі сформовано цифрові моделі рельєфу та місцевості у програмі InfraWorks, розроблено концептуальні моделі міських вулиць та доріг. Моделі концептуальних рішень експортовані до програми Civil 3D, де за даними наземної геодезичної зйомки уточнено модель рельєфу, виконано її аналіз, розроблено плани трас, поздовжні та поперечні профілі вулиць та доріг. Детально розроблені та скоординовані проектні рішення доріг у CIVIL 3D експортовані до програми InfraWorks з метою побудови цілісної автодорожньої інфраструктури. Проведено аналіз просторової плавності трас та перевірено відстані видимості на дорогах,аналіз поверхневого водовідведення за будівельною інформаційною моделлю. Розроблені у програмі Revit моделі шляхопроводу та мосту експортовані до моделі автодорожньої інфраструктури. Змодельовано засоби організації дорожнього руху. Інструментами «Traffic Simulation» програми InfraWorks виконано моделювання автотранспортних потоків на автомобільних дорогах і транспортних розв’язках досліджуваної вулично-дорожньої мережі з урахуванням фактичної інтенсивності руху. Будівельні інформаційні моделі перевірені щодо конструктивних недоліків у програмі Nawisworks. Висновок.Запропонована методика проєктування міських вулиць та доріг за BIM-технологією передбачає поетапне розроблення цифрової моделі з використанням програм автоматизованого проєктування автодорожньої інфраструктури з необхідним рівнем деталізації на відповідному етапі проєктування
EN: Problem statement.New challenges in road construction require the application of modern and globally recognized best practices in the design and management of road infrastructureconstruction processes, involving the use of the latest Building Information Modeling (BIM) technologies. The implementation of BIM technologies necessitates conducting research to systematize information, forecast and evaluate outcomes, and develop a modeling methodology. Thepurpose of the articleis to develop a methodology for Building Information Modeling of urban streets and roads. Research Results.The proposed methodology for Building Information Modeling is demonstrated using sections of the street and road network in the city of Dnipro. Digital terrain and site models were created in the InfraWorks software based on geospatial data from remote sensing. Conceptual models of urban streets and roads were developed. The conceptual models were exported to Civil 3D, where the terrain model was refined using ground survey data, analyzed, and used to develop route plans, longitudinal and cross profiles ofstreets and roads. The detailed and coordinated road design solutions in Civil 3D were exported to InfraWorks to build an integrated road infrastructure. An analysis of the spatial smoothness of routes and sight distances on roads was conducted using the building information model. Models of an overpass and bridge developed in Revit were exported to the road infrastructure model. Traffic management measures were modeled. Using the “Traffic Simulation”tools in InfraWorks, vehicle traffic flows on roads andinterchanges of the studied street and road network were simulated, taking into account the actual traffic intensity. The building information models were checked for structural deficiencies using Navisworks software. Conclusion. The proposed methodology for designing urban streets and roads using BIM technology involves the step-by-step development of a digital model utilizing software for the automated design of road infrastructure with the required level of detail at each stage of the design process.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/13845
Other Identifiers: http://uajcea.pgasa.dp.ua/article/view/312370
DOI:10.30838/J.BPSACEA.2312.300824.117.1082
Appears in Collections:№ 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TREGUB.pdf1,15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.