Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/13860
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОлійник, К. Д.-
dc.contributor.authorOliinyk, Kyrylo-
dc.date.accessioned2024-10-16T12:07:23Z-
dc.date.available2024-10-16T12:07:23Z-
dc.date.issued2024-09-
dc.identifierhttps://economic-prostir.com.ua/article/193-czyfrova-transformacziya-yak-tryger-modyfikacziyi-strategij-rozvytku-i-biznes-modelej-kompanij-v-umovah-stanovlennya-globalnyh-czyfrovyh-platform-i-giperkonkurencziyi/-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.30838/EP.193.26-31-
dc.identifier.citationОлійник К. Д. Цифрова трансформація як тригер модифікації стратегій розвитку і бізнес-моделей компаній в умовах становлення глобальних цифрових платформ і гіперконкуренції / К. Д. Олійник // Економічний простір. – 2024. - № 193. - С.26-31uk_UA
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/13860-
dc.description.abstractUK: У статті відзначено, що в умовах цифрової трансформації для підприємств, особливо з традиційною бізнесмоделлю, виникають як великі можливості, так і виклики. Конкуренція посилюється, перетворюючись в гіперконкуренцію, яка передбачає пошук нових інструментів завоювання лояльності клієнтів та пришвидшення процесів інноватизації. У статті надається узагальнення адекватних стратегій розвитку підприємств на основі використання інформаційних технологій, вивчення наслідків впливу цифрової трансформації на конкуренцію та на різні форми цифрової нерівності на мікро- та мезорівнях, в тому числі в умовах поширення глобальних цифрових платформ. Проходження трьох етапів - оцифрування, цифровізації, безпосередньо цифрової трансформації передбачає зміни в стратегіях підприємств, зміни організаційної структури, інформаційних технологій, ланцюгів поставок, маркетингу, розвиток власних цифрових платформ, диверсифікацію ринку, процес cпів-творення. Для успішної цифрової трансформації компанії потребують формування принципово нового набору активів, зокрема ITінфраструктури, Big Data, AI, IoT та блокчейн, цифрової гнучкості, цифрових мережевих можливостей, хмарних рішень тощо. Для різних типів компаній існують свої особливості цифрової трансформації. Встановлено, що глобальним викликом для усіх підприємств є компанії-цифрові платформи, які перетворилися на глобальних соціально-технічних посередників, і бізнес-організації, які не лише з'єднують користувачів, але й забезпечують основну інфраструктуру для ведення бізнесу. Контроль за доступом до технологій дозволяє їм створювати глобальні мережі для передачі даних і капіталу, контролюючи доступ до важливих ресурсів, водночас зміцнюючи своє домінування через збільшення контролю за технологіями та даними, які платформами перетворюються на ключовий актив, що спричиняє процес фінансіалізації. Цифрові платформи сприяють глобалізації конкуренції між працівниками та урядами і посилюють умови гіперконкуренції, що стає викликом для компаній з традиційними бізнес-моделями, які прагнуть вистояти і забезпечити розвиток, оскільки ризики масових банкрутств посилюються, що в свою чергу посилює цифрову нерівність як на мікро-, так і на мезорівні.uk_UA
dc.description.abstractEN: The article describes the problem that in the context of digital transformation enterprises, especially those with a traditional business model, face both great opportunities and challenges. The competition is intensifying, turning into hyper-competition, which implies the search for new tools to win customer loyalty and accelerate innovation processes. The article provides a generalization of adequate strategies for the development of enterprises based on the use of information technology, studying the effects of digital transformation on competition and on various forms of digital inequality at the micro and meso levels, including the background of the proliferation of global digital platforms. Digital transformation involves 3 stages - digitization, digitalization, digital transformation itself; it involves changes in enterprise strategies, organizational structure, information technology, supply chains, marketing, development of own digital platforms, market diversification, co-creation. For a successful digital transformation, companies need to build a fundamentally new set of assets, including IT infrastructure, Big Data, AI, IoT and blockchain, digital flexibility, digital network capabilities, cloud solutions, etc. Different types of companies have their own peculiarities of digital transformation. In a hypercompetitive environment, it is more difficult to maintain the company's performance trends due to the change in competition patterns to rivalry patterns, which are characterized by shorter product life cycles and an accelerated pace of innovation. This means that hypercompetition reduces the ability of firms to create sustainable competitive advantages, calling into question, if not the validity, then at least the usefulness of using a resource-based strategy. This thesis is especially important in the context of digital transformation, because it quickly depreciates the strategic assets of traditional companies. A global challenge for all businesses is the development of digital platforms that have evolved into global social and technical intermediaries and business organizations that not only connect users, but also provide the basic infrastructure for doing business. Their control over access to technology allows them to create global networks for the transfer of data and capital, controlling access to important resources, while strengthening their dominance through increased control over technology and data, which digital platforms turn into a key asset that drives the financialization process. Digital platforms are contributing to the globalization of competition between employees and governments and increasing hypercompetitive conditions, which is challenging companies with traditional business models to survive and grow, as the risks of massive bankruptcies increase, which in turn exacerbates digital inequality at both the micro and meso levels.-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherННІ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури"uk_UA
dc.publisherУкраїнський державний університет науки і технологій-
dc.subjectцифрова трансформаціяuk_UA
dc.subjectцифрова нерівністьuk_UA
dc.subjectцифровий розвитокuk_UA
dc.subjectцифрова економікаuk_UA
dc.subjectгіперконкуренціяuk_UA
dc.subjectбізнесмоделіuk_UA
dc.subjectдіджиталізаціяuk_UA
dc.subjectсуперництвоuk_UA
dc.subjectоцифруванняuk_UA
dc.subjectстратегічний менеджментuk_UA
dc.subjectdigital transformationuk_UA
dc.subjectrivalryuk_UA
dc.subjectdigital developmentuk_UA
dc.subjectdigital economyuk_UA
dc.subjecthypercompetitionuk_UA
dc.subjectbusiness modelsuk_UA
dc.subjectstrategic managementuk_UA
dc.subjectdigitizationuk_UA
dc.subjectdigitizationuk_UA
dc.subjectdigital inequalityuk_UA
dc.titleЦифрова трансформація як тригер модифікації стратегій розвитку і бізнес-моделей компаній в умовах становлення глобальних цифрових платформ і гіперконкуренціїuk_UA
dc.title.alternativeDigital transformation as a trigger for modification of development strategies and business models of companies in the context of the formation of global digital platforms and hypercompetitionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 193

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Oliinyk.pdf293,21 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.