Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/13921
Назва: Ринок цифрових послуг в центрі регуляторної політики ЄС
Інші назви: The digital services market at the core of EU regulatory policy
Автори: Шворак, Людмила Олександрівна
Shvorak, Liudmyla
Гуменюк, Ярослав Олександрович
Humeniuk, Yaroslav
Ключові слова: США
СОТ
ЄС
ІТ
цифрова трансформація
регулювання
конкурентна політика
стійкість
цифрова економіка
конкурентоспроможність
інформаційні послуги
штучний інтелект
ринок цифрових послуг
WTO
USA
EU
regulation
IT
competitive policy
sustainability
digital economy
competitiveness
information services
artificial intelligence
digital transformation
digital services market
Дата публікації: вер-2024
Видавництво: ННІ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури"
Український державний університет науки і технологій
Бібліографічний опис: Шворак Л. О. Ринок цифрових послуг в центрі регуляторної політики ЄС / Л. О. Шворак, Я. О. Гуменюк // Економічний простір. – 2024. – № 193. – С. 138-143
Короткий огляд (реферат): UK: Мета дослідження полягає в аналізі змін у регуляторній політиці ЄС із акцентом на регулюванні цифрових ринків, зокрема ринків цифрових послуг, які сприяють забезпеченню стратегічної автономії інтеграційного об’єднання без втрат для конкурентоспроможності європейських виробників. Визначається актуальність регулювання цифрової торгівлі такими законодавчими актами, як Закон «Про цифрові послуги», Закон «Про цифрові ринки» ЄС, Регламент ЄС про штучний інтелект, Загальний регламент ЄС про захист персональних даних. Торговельні обмеження, шо регламентуються вище зазначеними інституційними актами, мають на меті сприяння розвитку європейських компаній у сфері ІТ, але є ризик того, що від таких протекціоністських інструментів внаслідок здорожчання надаваних дата- і цифрових послуг можуть постраждати суміжні сектори, які зазнають цифрової трансформації. Використання політики регуляторної конкуренції загрожує стійкості комерційних зв’язків між США та ЄС, водночас інституційне регулювання відкриває нові можливості для реалізації європейських проривних проєктів і бізнес-ініціатив. Проаналізовані нормативні акти, згідно очікувань їхніх розробників, можуть сприяти: зростанню економічної активності малих і середніх підприємств, формуючи середовище для використання ними потенціалу електронної торгівлі та комерції; формуванню ланцюгів постачання та створення вартості на цифрових ринках; розвитку ефектів фрагментації цифрових ринків; ускладнювати доступ європейських компаній до новітніх цифрових технологій і перешкоджати співпраці з компаніями поза ЄС. Враховуючи ступінь коопераційних зав’язків ЄС і США та їхню провідну роль у розробці цифрових технологій та наданні цифрових послуг, нове регулювання ринку цифрових послуг не лише вплине на цифрову торгівлю між двома найбільшими відкритими економіками, але й модифікує глобальні ланцюги поставок цифрових товарів і послуг, призводячи до формування нових форм прояву економічної інтеграції.
EN: The purpose of the study is to analyze changes in EU regulatory policy with an emphasis on the regulation of digital markets, in particular digital services markets, which contribute to ensuring the strategic autonomy of the integration association without loss for the competitiveness of European manufacturers. The relevance of digital trade regulation is determined by a number of legislative acts. Most digital companies in the EU market are gatekeepers, controlling a significant share of US imports of computer and information services into the EU. Trade restrictions, which are regulated by the above-mentioned institutional acts, are aimed at promoting the development of European companies in the field of IT, but there is a risk that related sectors that are undergoing digital transformation may suffer from such protectionist instruments due to the increase in the price of provided data and digital services. An important aspect of modern international competition is digital ecosystems and platforms. Strict regulation of ecosystems and platforms will quickly become obsolete, may lead to a slowdown in the development of digital markets and a deterioration in the quality of services for users. The European Commission faces the challenge of creating favourable conditions for the development of European digital ecosystems and platforms, taking into account the development of a regulatory environment that would take into account the level of maturity of digital markets, and also offer counteractions to such risks as abuse of a dominant position, "lock-in" of technologies, and monopolization of data. The difficulty lies in the lack of a unified approach to defining the economic component of digital markets and digital platforms. Existing definitions in the regulations of individual EU member states do not always take into account the specifics of the economic criteria of digital platforms, for example, the presence of strong network effects or cross-subsidization of services. Otherwise, the definition may affect business entities that are not digital platforms as such, but are considered intermediaries between several persons using electronic means of interaction. The new regulation of digital services markets and digital platforms is, among other things, also aimed at consumers. Thus, the Digital Services Act (DSA) contains provisions on consumer protection. The update of the current legislation is aimed at clarifying the liability regime for digital intermediaries operating in the European Union, as well as strengthening control and supervision over compliance with consumer law requirements. The new provisions impose obligations on digital platforms to combat illegal content.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/13921
Інші ідентифікатори: https://economic-prostir.com.ua/article/193-rynok-czyfrovyh-poslug-v-czentri-regulyatornoyi-polityky-yes/
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.193.138-143
Розташовується у зібраннях:№ 193

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Shvorak.pdf294,5 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.