Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14034
Title: Лідерство та ділові комунікації в умовах стратегічного менеджменту
Other Titles: Leadership and business communications in the minds of strategic management
Authors: Руденко, Оксана Анатоліївна
Rudenko, Oksana
Чаленко, Вікторія Віталіївна
Сhalenko, Viktoria
Сергата, Мирослава Миколаївна
Sergata, Muroslava
Keywords: стратегічний менеджмент
управління
лідер
ділові комунікації
лідерство
management
business communications
strategic management
leader
leadership
Issue Date: Oct-2024
Publisher: ННІ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури"
Український державний університет науки і технологій
Citation: Руденко О. А. Лідерство та ділові комунікації в умовах стратегічного менеджменту / О. А. Руденко, В. В. Чаленко, М. М. Сергата // Економічний простір. – 2024. – № 194. – С. 79-82
Abstract: UK: У статті розглядається взаємозв'язок між лідерством та діловими комунікаціями в контексті стратегічного менеджменту. Особлива увага приділяється ролі лідера як ключової фігури у формуванні ефективних комунікативних процесів, які сприяють реалізації стратегічних цілей організації. Автори аналізують, як лідерство впливає на розвиток внутрішніх і зовнішніх комунікацій та їхню роль у забезпеченні успішного стратегічного управління. Окремо розглядаються сучасні виклики, з якими стикаються лідери в умовах глобалізації та цифрових технологій, а також їхні стратегії адаптації до змін. Розглянуто міжкультурний стиль лідерства в контексті будь-якої культури, що надає можливість проаналізувати існуючі цінності та підходи до керівництва. Доведено що подальших досліджень потребують: крос-культурні бар'єри в комунікаціях; вплив культурних норм на лідерські стилі; роль емоційного інтелекту в лідерських комунікаціях; стратегії адаптації стратегічного менеджменту до різних культурних контекстів.
EN: This article examines the key role of leadership in the formation and maintenance of effective business communications in organizations. The authors emphasize that in the conditions of constant changes in the business environment and growing competition, strategic management requires leaders not only to have managerial skills, but also to have high communication skills. The article analyzes how different leadership styles affect internal communication processes, determining how leaders can create an open and supportive communication environment. It emphasizes the importance of interaction between the leader and the team, as well as between management and external stakeholders such as customers, suppliers and partners. The authors also consider the challenges faced by leaders in the context of digitalization and globalization, and offer recommendations for developing communication skills. The article emphasizes the need to adapt communication strategies to changing market conditions, which allows organizations to be more flexible and competitive. In addition, the article provides examples of successful leadership practices that demonstrate how effective communication can be the key to the success of strategic initiatives. The authors argue that the integration of leadership and communications into an organization's strategy is a key factor in achieving long-term goals and improving the overall effectiveness of management processes. Contemporary challenges faced by leaders in the context of globalization and digital technologies, as well as their strategies for adapting to changes, are separately considered. The intercultural style of leadership in the context of any culture is considered, which provides an opportunity to analyze existing values and approaches to leadership.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14034
Other Identifiers: https://economic-prostir.com.ua/article/194-liderstvo-ta-dilovi-komunikacziyi-v-umovah-strategichnogo-menedzhmentu/
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.194.79-82
Appears in Collections:№ 194

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rudenko.pdf240,31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.