Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1412
Title: Конкурентна політика підприємства: сутність, принципи, орієнтири та підходи формування
Other Titles: Конкурентная политика предприятия: сущность, принципы, ориентиры и подходы формирования
Competition policy enterprise: essence, principles, goals and approaches formation
Authors: Халімон, Тетяна Миколаївна
Халимон, Татьяна Николаевна
Khalimon, Tetiana
Keywords: конкурентна політика підприємства
принципи
орієнтири
підходи формування
конкурентная политика предприятия
принципы
ориентиры
подходы формирования
enterprise competition policy
principles
guidelines
approaches formation
Issue Date: Mar-2017
Citation: Халімон Т. М. Конкурентна політика підприємства: сутність, принципи, орієнтири та підходи формування / Т. М. Халімон // Cхідна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2017. – № 7. – С. 155-160.
Abstract: UK: У статті уточнено сутність, принципи, орієнтири, а також запропоновано новий науковий підхід до формування конкурентної політики підприємства з урахуванням клієнтоорієнтованої ціннісно-компетентісної інноваційної спрямованості та викликів й запитів сьогодення, обґрунтовано пропозицій та рекомендації щодо їх ефективного використання в практиці підприємств. У статті доведено, що процес формування конкурентної політики має охоплювати всі сфери діяльності підприємства з метою формування сталих конкурентних позицій на ринку та забезпечення довгострокової конкурентоспроможності. Оптимальне поєднання комплексу заходів конкурентної політики (маркетингові, інноваційні, організаційні) даватиме змогу підприємству ефективно реалізовувати власні конкурентні переваги та забезпечувати високу конкурентоспроможність в умовах наявного конкурентного середовища.
RU: В статье уточнены сущность, принципы, ориентиры, а также предложен новый научный подход к формированию конкурентной политики предприятия с учетом клиентоориентированной ценностно-компетентстной инновационной направленности и вызовов и запросов настоящего времени, обоснованы предложения и рекомендации по их эффективному использованию в практике предприятий. В статье доказано, что процесс формирования конкурентной политики должен охватывать все сферы деятельности предприятия с целью формирования устойчивых конкурентных позиций на рынке и обеспечения долгосрочной конкурентоспособности. Оптимальное сочетание комплекса мер конкурентной политики (маркетинговые, инновационные, организационные) будет предоставлять возможность предприятию эффективно реализовывать собственные конкурентные преимущества и обеспечивать высокую конкурентоспособность в условиях существующей конкурентной среды.
EN: In the article the essence, principles, guidelines and proposed the formation of a new scientific approach of competition policy with regard to the enterprise customer-oriented values-orientation and innovative competence call requests and present reasonable proposals and recommendations for their effective use in practice companies. The article proved that the formation of competition policy shall cover all areas of the company in order to create sustainable competitive market position and ensure long-term competitiveness. The optimal combination of complex competition policy measures (marketing, innovation, organizational) will provide an opportunity to the company to effectively implement their own competitive advantage and provide high competitiveness in the existing competitive environment.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1412
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/7_2017/30.pdf
Appears in Collections:№ 2 (7)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khalimon.pdf190,42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.