Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14454
Title: Процес формування та функціонування системи цифрового маркетингу
Other Titles: Process of formation and functioning of the digital marketing system
Authors: Кібальник, Любов Олександрівна
Kibalnyk, Liubov
Пилипенко, Вадим Олександрович
Pylypenko, Vadym
Keywords: маркетинг
реклама
банківський маркетинг
процес функціонування цифрового маркетингу
підприємство
процес формування цифрового маркетингу
цифровий маркетинг
marketing
enterprise
process of functioning of digital marketing
process of formation of digital marketing
advertising
bank marketing
digital marketing
Issue Date: Nov-2024
Publisher: ННІ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури"
Український державний університет науки і технологій
Citation: Кібальник Л. О. Процес формування та функціонування системи цифрового маркетингу / Л. О. Кібальник, В. О. Пилипенко // Економічний простір. – 2024. – № 195. – С. 208-212
Abstract: UK: У статті досліджується процес формування та функціонування системи цифрового маркетингу, який охоплює комплекс стратегічних, технічних і аналітичних дій, спрямованих на досягнення маркетингових цілей за допомогою цифрових технологій. Розглядається система цифрового маркетингу та схема її функціонування, надана характеристика елементів системи цифрового маркетингу. Функціонування системи забезпечується постійним моніторингом, адаптацією до змін та інтеграцією нових технологій. Головною метою є підвищення лояльності споживачів і стимулювання сталого розвитку організації. У статті також розглядається взаємодія між елементами системи, підкреслюючи їх взаємозв’язок і колективний внесок у досягнення стратегічних маркетингових цілей. Крім того, дослідження підкреслює важливість використання споживчих даних та зворотного зв’язку для тонкої настройки маркетингових стратегій, сприяння персоналізованому спілкуванню та побудови довгострокових відносин з клієнтами.
EN: The article studies the process of formation and functioning of the digital marketing system, which covers a complex of strategic, technical and analytical actions aimed at achieving marketing goals through digital technologies. The digital marketing system and the scheme of its functioning are considered, the characteristic of the elements of the digital marketing system is given. The functioning of the system is ensured by constant monitoring, adaptation to changes and integration of new technologies. The main goal is to increase consumer loyalty and stimulate the sustainable development of the organization. Digital marketing system combines various tools, including social media platforms, search engine optimization (SEO), email campaigns, and data analytics, to optimize operational performance and effectively engage target audiences. Special focus is given to the system's flexibility, which necessitates ongoing monitoring, proactive responses to shifting market dynamics, and the integration of cutting-edge technologies to ensure its effectiveness in a rapidly evolving digital landscape. The article further examines the interplay between the system's elements, emphasizing their interconnectedness and collective contribution to achieving strategic marketing goals. Additionally, the research underscores the importance of leveraging consumer data and feedback to fine-tune marketing strategies, foster personalized communication, and build long-term relationships with customers. The article also emphasizes the role of real-time analytics in enhancing decision-making processes within digital marketing. The ability to gather, analyze, and interpret data instantaneously enables marketers to respond quickly to shifts in consumer behavior, market demands, and competitor strategies. This agility not only improves the precision of marketing campaigns but also allows organizations to experiment with innovative approaches, test new ideas, and refine strategies in real time. Such dynamic capabilities are essential for staying ahead in a competitive digital environment where consumer preferences and technological advancements evolve rapidly. The functioning of the digital marketing system is portrayed as an iterative and evolving process that not only addresses the immediate needs of organizations but also paves the way for sustained growth and competitiveness in the digital economy. The ultimate goal of such a system is to strengthen consumer loyalty, enhance brand visibility, and drive the sustainable development of organizations by aligning their digital marketing efforts with broader business objectives.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14454
Other Identifiers: https://economic-prostir.com.ua/article/195-proczes-formuvannya-ta-funkczionuvannya-systemy-czyfrovogo-marketyngu/
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.195.208-212
Appears in Collections:№ 195

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kibalnyk.pdf288,13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.