Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14475
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДашковська, Олена Володимирівна-
dc.contributor.authorDashkovska, Olena-
dc.contributor.authorКоломоєць, Галина Анатоліївна-
dc.contributor.authorKolomoiets, Halyna-
dc.contributor.authorПогребняк, Віталій Петрович-
dc.contributor.authorPohrebniak, Vitalii-
dc.date.accessioned2025-01-23T11:18:58Z-
dc.date.available2025-01-23T11:18:58Z-
dc.date.issued2024-12-
dc.identifierhttp://uajcea.pgasa.dp.ua/article/view/319059-
dc.identifierDOI: 10.30838/UJCEA.2312.271224.70.1113-
dc.identifier.citationДашковська О. В. Забезпечення стійкості системи вищої освіти України в умовах війни / О. В. Дашковська, Г. А. Коломоєць, В. П. Погребняк // Український журнал будівництва та архітектури. – 2024. – № 6. – С. 70-77uk_UA
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14475-
dc.description.abstractUK: Актуальність роботи. Основні загрози та виклики, що постали перед вищою школою у воєнний період, а це загроза життю і здоров’ю учасникам освітнього процесу; руйнування та пошкодження інфраструктури ЗВО; вимушене переміщення закладів; вплив війни на контингент здобувачів вищої освіти та склад науково-педагогічних працівників; забезпечення рівного доступу до вищої освіти; та інші умови, у тому числі обмежене фінансування – безпосередньо чи опосередковано впливають на стан всієї системи вищої освіти. В статті досліджується процес забезпечення стійкості вітчизняної системи вищої освіти через трансформацію її складників; оцінюються прийняті державними органами управління та закладами вищої освіти рішення і реалізовані заходи для забезпечення дієздатності галузі в умовах воєнного стану та відновлення у повоєнний період. Мета роботи: вивчити вплив агресії рф на сферу вищої освіти, проаналізовати прийняті управлінські рішення і реалізовані заходи, оцінити їх ефективність у забезпеченні функціонування Системи в умовах війни і відновлення у повоєнний період. Інформувати освітянську громадськість щодо її модернізації в умовах воєнного стану. Наукова новизна. З позицій забезпечення стійкості Системи в умовах війни комплексно досліджені управлінські рішення та реалізовані заходи щодо удосконалення управління галуззю, забезпечення доступу до вищої освіти, оптимізації мережі університетів, осучаснення організації освітнього процесу. Оцінено прогрес у процесі інтеграції вищої освіти України в Європейський простір вищої освіти. Практична значимість роботи полягає у: встановленні та оцінці спрямованості та стану імплементації змін і доповнень, внесених до Закону за час його дії; оцінці, з позицій забезпечення стійкості галузі в умовах війни та інтегрування української вищої школи в європейський освітній простір, нових законодавчих і нормативних актів, реалізованих та запланованих заходів, спрямованих на здійснення реформ у сфері вищої освіти; постійному інформаційному супроводі процесу імплементації положень Закону, розвитку Системи в умовах сучасних викликів. Підсумки дослідження. Вивчення, аналіз та співставлення прийнятих управлінських рішень і наслідків їх виконання свідчать, що заходи, здійснені органами державного управління, закладами вищої освіти щодо подолання негативних впливів війни на галузь, забезпечують її стійкість та дієздатність у складних умовах воєнної пори: упорядковується мережа ЗВО, успішно формуються та підтримуються необхідні контингенти здобувачів вищої освіти, осучаснюється структура підготовки фахівців, організація та зміст освітнього процесу.uk_UA
dc.description.abstractEN: The relevance of the work. The main threats and challenges facing higher education during the war period, namely, a threat to life and health of participants in the educational process; destruction and damage to the infrastructure of higher education institutions; forced relocation of institutions; the impact of war on the contingent of applicants for higher education and the composition of scientific and pedagogical workers; ensuring equal access to higher education; and other conditions, including limited funding − directly or indirectly affect the state of the entire higher education system. The article examines the process of ensuring the sustainability of the domestic higher education system through the transformation of its components; the decisions made by state governing bodies and higher education institutions and the measures implemented to ensure the viability of the industry in the conditions of martial law and reconstruction in the post-war period are assessed. Purpose. To study the impact of the russian aggression on the sphere of higher education, to analyze the adopted management decisions and the implemented measures, to evaluate their effectiveness in ensuring the functioning of the System in the conditions of war and reconstruction in the post-war period. To inform the educational environment about its modernization in the conditions of martial law. Scientific novelty. From the standpoint of ensuring the sustainability of the system in wartime, management decisions are comprehensively studied and measures are implemented to improve industry management, ensure access to higher education, optimize the university network, and modernize the organization of the educational process. The progress in the process of integrating higher education in Ukraine into the European Higher Education Area is assessed. The practical significance of the work consists in: establishing and assessing the focus and state of implementation of amendments and additions made to the Law during its validity; assessment from the standpoint of ensuring the sustainability of the industry in the conditions of war and the integration of Ukrainian higher education into the European educational space, new legislative and regulatory acts, implemented and planned measures aimed at implementing reforms in the field of higher education; constant information support for the process of implementing the provisions of the Law, the development of the System in the context of modern challenges. Results of the research. The study, analysis and comparison of the adopted management decisions and the consequences of their implementation indicate that the measures taken by government bodies and higher education institutions to overcome the negative impact of the war on the industry ensure its sustainability and efficiency in difficult wartime conditions: the network of higher education institutions is streamlined, the necessary contingents of applicants for higher education are successfully formed and supported, the structure of specialist training, organization and content of the educational process are modernized.-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherННІ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури"uk_UA
dc.publisherУкраїнський державний університет науки і технологій-
dc.subjectвища освітаuk_UA
dc.subjectвоєнний станuk_UA
dc.subjectсистема вищої освітиuk_UA
dc.subjectстійкістьuk_UA
dc.subjectзбройна агресіяuk_UA
dc.subjectпереміщені особиuk_UA
dc.subjectпереміщені закладиuk_UA
dc.subjectосвітня траєкторіяuk_UA
dc.subjectміждисциплінарні програмиuk_UA
dc.subjectsustainabilityuk_UA
dc.subjecthigher educationuk_UA
dc.subjectmartial lawuk_UA
dc.subjecteducational trajectoryuk_UA
dc.subjecthigher education systemuk_UA
dc.subjectarmed aggressionuk_UA
dc.subjectdisplaced personsuk_UA
dc.subjectinterdisciplinary educational programsuk_UA
dc.subjectdisplaced institutionsuk_UA
dc.titleЗабезпечення стійкості системи вищої освіти України в умовах війниuk_UA
dc.title.alternativeEnsuring the sustainability of the Ukrainian higher education system in war conditionsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 6

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
DASHKOVSKAYA.pdf406,82 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.