Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14777
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМазур, Олена Євгеніївна-
dc.contributor.authorMazur, Olena-
dc.date.accessioned2025-02-24T11:32:28Z-
dc.date.available2025-02-24T11:32:28Z-
dc.date.issued2025-01-
dc.identifierhttps://economic-prostir.com.ua/article/197-omnikanalni-komunikacziyi-u-farmaczevtychnij-galuzi-transformacziya-vzayemodij-z-pacziyentamy-ta-medychnymy-praczivnykamy/-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.30838/EP.197.68-73-
dc.identifier.citationМазур О. Є. Омніканальні комунікації у фармацевтичній галузі: трансформація взаємодій з пацієнтами та медичними працівниками / О. Є. Мазур // Економічний простір. – 2025. – № 197. – С. 68-73uk_UA
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14777-
dc.description.abstractUK: У статті розглядається роль омніканальних комунікацій у фармацевтичному бізнесі як інноваційного підходу до підвищення ефективності взаємодії з лікарями та пацієнтами. Обґрунтовано, що на відміну від багатоканальних, омніканальні комунікації характеризуються вищим рівнем узгодженості, адресності, адаптивності, єдності та цілісності інформації. Визначено головні складові успіху омніканальної маркетингової стратегії у фармацевтиці: це адаптація інформації під потреби клієнтів та забезпечення безперервного і безшовного зв’язку. Наголошено, що ефективна інтеграція омніканальних стратегій у фармацевтичних компаніях потребує системного підходу. Стаття містить рекомендації щодо впровадження омніканальних стратегій для підвищення якості обслуговування, лояльності клієнтів та ефективності фармацевтичних компаній на сучасному ринку.uk_UA
dc.description.abstractEN: The article examines the role of omnichannel communications in the pharmaceutical business as an innovative and most promising approach to increasing the efficiency of interaction with doctors and patients. The need to implement an omnichannel approach in pharmacy is becoming particularly relevant given the rapid development of digital technologies and changing consumer behavior. The purpose of the study is to assess the advantages of the omnichannel approach compared to the traditional multichannel, identify the components of success in implementing omnichannel communications, and develop recommendations for pharmaceutical companies on the effective implementation of omnichannel strategies. The study showed that omnichannel communications is an approach to interacting with customers in which all available communication channels are integrated into a single system. The criteria for the differences between omnichannel and multichannel strategies in pharmacy are described. It is substantiated that, unlike multichannel, omnichannel communications are characterized by a higher level of coherence, targeting, adaptability, unity and integrity of information. The main components of the success of an omnichannel marketing strategy in pharmaceuticals are identified: this is the adaptation of information to customer needs and ensuring continuous and seamless communication. It is emphasized that the effective integration of omnichannel strategies in pharmaceutical companies requires a systematic approach. The practical value of the article lies in providing specific recommendations for the implementation of omnichannel strategies in the pharmaceutical business to increase the efficiency of communications with doctors and patients. Among them are the creation of a single database, ensuring consistency of content across all channels, using analytics to track audience behavior and provide personalized recommendations, implementing automated customer support systems in real time, and regular training of company personnel. The article emphasizes the importance of flexible use of various communication channels and process automation for rapid response to the needs of the target audience. This is especially relevant in the context of digitalization and crisis situations, such as martial law, when stable communication with clients is critical to ensuring the continuous provision of medical services.-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherННІ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури"uk_UA
dc.publisherУкраїнський державний університет науки і технологій-
dc.subjectфармацевтичний бізнесuk_UA
dc.subjectмаркетингові стратегіїuk_UA
dc.subjectомніканальні комунікаціїuk_UA
dc.subjectбагатоканальний маркетингuk_UA
dc.subjectцифровізаціяuk_UA
dc.subjectpharmaceutical businessuk_UA
dc.subjectomnichannel communicationsuk_UA
dc.subjectmultichannel marketinguk_UA
dc.subjectdigitalizationuk_UA
dc.subjectmarketing strategiesuk_UA
dc.titleОмніканальні комунікації у фармацевтичній галузі: трансформація взаємодій з пацієнтами та медичними працівникамиuk_UA
dc.title.alternativeOmnichannel communications in the pharmaceutical industry: transforming interactions with patients and healthcare professionalsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 197

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Mazur.pdf271,28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.