Please use this identifier to cite or link to this item:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1480
Title: | Можливості сервісу GOOGLECLASSROOM для організації навчального процесу |
Other Titles: | Возможности сервиса GOOGLECLASSROOM для организации учебного процесса Opportunities of GOOGLE CLASSROOM SERVICE for the organization of the educational process |
Authors: | Чумак, Лариса Олександрівна Чумак, Лариса Александровна Chumak, Larysa |
Keywords: | організація навчального процесу Google Classroom освітня платформа Інтернет-ресурс ефективність навчання организация учебного процесса образовательная платформа Интернет-ресурс эффективность обучения organization of the educational process educational platform learning efficiency Internet resource |
Issue Date: | Dec-2018 |
Citation: | Чумак Л. О. Можливості сервісу GOOGLECLASSROOM для організації навчального процесу / Л. О. Чумакк // Вісник Придніпровської державної академії будівництва та архітектури. – 2018. – № 6. – С. 65-70. |
Abstract: | UK: Постановка проблеми. Бурхливий розвиток цифрових технологій зумовив трансформацію традиційної системи здобуття вищої освіти. Залучення Інтернет- ресурсів до навчального процесу вже давно стало нормою в освітніх закладах різного рівня та профілю. Розвитку дистанційного навчання сприяє постійне розроблення нових освітніх платформ та сервісів. Мета статті ‑ огляд функціональних можливостей та особливостей сервісу Google Classroom із позиції підвищення ефективності навчального процесу. Узагальнення власного досвіду використання Google Класу у викладанні вищої математики студентам ДВНЗ ПДАБА. Висновок. Аналіз можливостей сервісу Google Classroom показав його ефективність для організації навчального процесу. Додаток ‑ зручний та простий інструмент модернізації навчання, який розширює рамки традиційних освітніх методів, збагачує їх новітніми Інтернет-технологіями. RU: Постановка проблемы. Стремительное развитие цифровых технологий обусловило трансформацию традиционной системы получения высшего образования. Использование Интернет-ресурсов в учебном процессе уже давно стало нормой для образовательных учреждений разного уровня и профиля. Развитию дистанционного обучения способствует постоянная разработка новых образовательных платформ и сервисов. Цель статьи ‑ обзор функциональных возможностей и особенностей сервиса Google Classroom с позиции повышения эффективности учебного процесса. Обобщение собственного опыта использования Google Класса в преподавании курса «Высшая математика» студентам ГВУЗ ПГАСА. Вывод. Анализ возможностейсервиса Google Classroom показал его эффективность в организации учебного процесса. Приложение является удобным и простым инструментом модернизации обучения, расширяющим рамки традиционных образовательных методик, дополняя их современными Интернет-технологиями. EN: Problem statement . The rapid development of digital technologies led to the transformation of the traditional system of higher education. The use of Internet resources in the educational process has long become the norm for educational institutions of different levels and profiles. The constant design of new educational platforms and services promotes the development of distance learning. Purpose. Overview of the functionality and features of the service Google Classroom in the improvement of efficiency of educational process. Summarizing your own experience of using Google Class in teaching the Higher Mathematics course. Conclusion. Analysis of Google Classroom service capabilities demonstrated its effectiveness in the educational process. The supplement is a convenient and simple tool for the modernization of learning. The service expands the scope of traditional educational methods, complementing them with modern Internet technologies. |
URI: | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1480 |
Other Identifiers: | http://visnyk.pgasa.dp.ua/article/view/174513 DOI: https://doi.org/10.30838/J.BPSACEA.2312.261218.65.449 |
Appears in Collections: | № 6 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Chumak.pdf | 650,3 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.