Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14825
Назва: Стратегічне управління конкурентоспроможністю на засадах оптимізації витрат та оцінки результативності
Інші назви: Strategically managing competitiveness on the basis of cost optimisation and performance evaluation
Автори: Пляшко, Ольга Степанівна
Pliashko, Olha
Хомич, Сергій Васильович
Khomych, Sergii
Ключові слова: конкурентоспроможність
стратегічне управління
витрати
оптимізація
персонал
ефективність
competitiveness
efficiency
strategic management
personnel
costs
optimisation
Дата публікації: січ-2025
Видавництво: ННІ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури"
Український державний університет науки і технологій
Бібліографічний опис: Пляшко О. С. Стратегічне управління конкурентоспроможністю на засадах оптимізації витрат та оцінки результативності / О. С. Пляшко, С. В. Хомич // Економічний простір. – 2025. – № 197. – С. 204-211
Короткий огляд (реферат): EN: У статті зроблено акцент на оптимізації витрат як базовому інструменті стратегічного управління конкурентоспроможністю. Розвинуто і систематизовано теоретичні положення сутності та цілей управління конкурентоспроможністю, визначено його стратегічні особливості і акцентовано на ролі персоналу як ключового фактору у забезпеченні конкурентоспроможності. Визначено сутнісні складові оптимізації витрат, зокрема їх економічний та організаційний зміст, і критерії її результативності. Доведено, що оптимізація витрат є невід'ємною частиною системи управління витратами. У статті обґрунтовано її організаційні та функціональні аспекти, систематизовано ключові процеси та етапи оптимізації витрат і запропоновано концептуальні напрями побудови, деталізовано процеси управління витратами з позицій стратегічного управління конкурентоспроможністю. Акцентовано на актуальності вибудовування індивідуальної системи управління витратами як для умов повоєнної розбудови економіки, так і подальших наукових досліджень.
EN: The article is aimed at developing the theoretical and methodological foundations of strategic management of competitiveness on the basis of cost optimisation and performance evaluation. To achieve this goal, the article reveals the theoretical foundations of enterprise competitiveness and its strategic management, systemises key processes and stages of cost optimisation in the cost management system, and defines criteria for their effectiveness. The methodological basis of the study is formed by general scientific methods of analysis, synthesis, comparison, systematic approach and specific tools of strategic management. The article focuses on cost optimisation as a basic tool for strategic management of competitiveness. The role of personnel as a key factor in ensuring competitiveness and the relevance of cost optimisation for domestic business is emphasised on the basis of the identified differences in the ratio of the results of enterprises' activities. The essential components of cost optimisation, in particular their economic and organisational content, are defined, and the criteria for its effectiveness are determined, including efficiency, profitability and productivity, return on investment, resource efficiency and compliance with the competitive strategy. It is proved that cost optimisation is an integral part of an effective cost management system. The article substantiates the organisational and functional aspects of the cost management system, proposes conceptual directions of construction, which consist in organisation of processes of collection, grouping and processing of information on costs of enterprise with a focus on financial and managerial aspects of their formation and introduction of advanced analytics of atypical costs and costs that can potentially lead to formation of competitive advantages with a view to assessing the directions of optimisation. The article details the processes of cost management from the standpoint of strategic competitiveness management and focuses on the universality of methodological tools for their implementation, which provides opportunities for creating individual approaches to cost optimisation, which is relevant for the conditions of post-war economic development and further scientific research.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14825
Інші ідентифікатори: https://economic-prostir.com.ua/article/197-strategichne-upravlinnya-konkurentospromozhnistyu-na-zasadah-optymizacziyi-vytrat-ta-oczinky-rezultatyvnosti/
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.197.204-211
Розташовується у зібраннях:№ 197

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pliashko.pdf330,2 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.