Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14859
Назва: Стратегічне планування конкурентоспроможності підприємств в умовах невизначеності
Інші назви: Strategic planning of competitiveness of enterprises in conditions of uncertainty
Автори: Таран, Оксана Миколаївна
Taran, Oksana
Павлюк, Ю. В.
Pavliuk, Yurii
Ключові слова: конкурентоспроможність
підприємництво
невизначеність
диверсифікація
стратегічне планування
невизначеність
ризики
страхування
адаптація
інновації
entrepreneurship
competitiveness
diversification
uncertainty
strategic planning
insurance
uncertainty
innovation
risks
adaptation
Дата публікації: лют-2025
Видавництво: ННІ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури"
Український державний університет науки і технологій
Бібліографічний опис: Таран О. М. Стратегічне планування конкурентоспроможності підприємств в умовах невизначеності / О. М. Таран, Ю. В. Павлюк // Економічний простір. – 2025. – № 198. – С. 123-129
Короткий огляд (реферат): UK: Проблематика стратегічного планування розвитку конкурентоспроможності українських підприємств в умовах воєнного стану визначається як одна з базових умов збереження системи національної економіки. Відповідно до специфіки воєнного часу, дослідження умов формування конкурентоспроможності стає важливим вектором економічних досліджень. Стаття призначена саме завданням здійснення процесів стратегічного планування для забезпечення конкурентоспроможності українських підприємств в умовах повномасштабної війни. Доведено, що формування конкурентоспроможності бізнесу для українських підприємців спирається на орієнтування не лише на економічні зміни в ринку, але й на ризики воєнного часу, а також виконувати забезпечення не лише бізнесових, але й суспільних завдань в їх функціонуванні. Особливу увагу приділено дослідженню фактичного стану діяльності національних підприємств та основним способам виживання та забезпечення їх конкурентоздатності. Визначено головні напрямки стратегічного планування для діяльності внутрішнього та зовнішнього середовища підприємств в умовах невизначеності та оцінено можливості з реалізації стратегічних векторів планування економічної діяльності воєнного часу.
EN: The issue of strategic planning for the development of the competitiveness of Ukrainian enterprises in martial law is defined as one of the main conditions for preserving the national economic system. In accordance with the specifics of wartime, an important vector of economic research is the study of the conditions for the formation of competitiveness. The article is intended specifically to solve the tasks of implementing strategic planning processes to ensure the competitiveness of Ukrainian enterprises in conditions of full-scale war. It is proven that the formation of business competitiveness for Ukrainian entrepreneurs is based on an orientation not only to economic changes in the market environment, but also to the risks of wartime and to ensuring not only business, but also social tasks in their functioning. Special attention is paid to the study of the real state of national enterprises and the main ways of survival and ensuring their competitiveness. Most entrepreneurs who continue to work in the country have already adapted to the conditions of war and accepted its risks. Most entrepreneurs consider it possible to maintain the existing scale of business for 2024, provided that there are no possible critical changes. Indicators of general economic sentiment for 2024, unlike 2022, have a slight but positive overall dynamics, although industry business confidence indices remain negative, as does general consumer sentiment. The military situation in 2024 remains the main factor of uncertainty in the development of the competitiveness of Ukrainian companies. However, the decline is characteristic of most sectors of the economy. Large companies, having a larger resource reserve, are in a somewhat better condition than medium-sized and small ones. The main directions of strategic planning of activities are determined for the internal and external environment of enterprises in conditions of uncertainty. The main areas of further ensuring competitiveness for enterprises of the Ukrainian economy during the war are: diversification of activities, cost optimisation, investment in innovations, rational allocation of resources and close cooperation with the state and international partners. The possibilities of implementing strategic vectors of planning economic activity in wartime are determined.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14859
Інші ідентифікатори: https://economic-prostir.com.ua/article/198-strategichne-planuvannya-konkurentospromozhnosti-pidpryyemstv-v-umovah-nevyznachenosti/
DOI: https://doi.org/10.30838/EP.198.123-129
Розташовується у зібраннях:№ 198

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Taran.pdf295,65 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.