Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1490
Title: Напрями маркетингової політики органічних підприємств
Other Titles: Направления маркетинговой политики органических предприятий
The direction of the marketing policy of organic businesses
Authors: Новак, Наталія Петрівна
Новак, Наталья Петровна
Novak, Nataliia
Keywords: маркетинг
політика
структура
ринковий
екологічний
соціальний
інструменти
ефективність
управління
политика
рыночный
экологический
социальный
инструменты
управление
эффективность
marketing
policy
structure
market
environmental
social
tools
management
efficiency
Issue Date: Aug-2016
Citation: Новак Н. П. Напрями маркетингової політики органічних підприємств трактів / Н. П. Новак // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2016. – № 3. – С. 127-130.
Abstract: UK: У статті визначено важливість маркетингової політики для розвитку органічних підприємств. Насамперед ідеться про всебічне дослідження ринку та стратегій збуту органічної продукції через наявність фінансово-економічних особливостей органічного виробництва. Встановлено, що це значні затрати сертифікації, додаткова вартість перехідного періоду, велика собівартість органічної продукції тощо. Виявлено, що ринковий маркетинг органічних підприємств обов’язково має доповнюватися екологічним та соціальним. Обґрунтовано їх завдання та функції. Тільки за такого підходу можна розкрити особливості органічних підприємств та забезпечити ефективні стратегії їх розвитку.
RU: В статье определена важность маркетинговой политики для развития органических предприятий. В первую очередь речь идет о всестороннем исследовании рынка и стратегий сбыта органической продукции через наличие финансово-экономических особенностей органического производства. Установлено, что это значительные затраты сертификации, дополнительная стоимость переходного периода, большая себестоимость органической продукции и тому подобное. Выявлено, что рыночный маркетинг органических предприятий обязательно должен дополняться экологическим и социальным. Обоснованы их задачи и функции. Только при таком подходе можно раскрыть особенности органических предприятий и обеспечить эффективные стратегии их развития.
EN: The article defines the importance of the marketing policy for the development of organic businesses. First of all, we are talking about a comprehensive market research and strategies marketing of organic products through the availability of financial-economic characteristics of organic production. It is established that this is a significant cost of certification, the additional cost of the transitional period, large costs of organic products and the like. Revealed that the market marketing in the case of organic enterprises must be supplemented by environmental and social. Reasonably their tasks and functions. Only with this approach can reveal features of the organic enterprises and to provide an effective strategy for their development.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1490
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/3_2016/26.pdf
Appears in Collections:№ 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Novak.pdf233,19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.