Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/15325
Назва: | Теоретико-практичні аспекти формування професійно-педагогічної компетентності здобувачів магістерського рівня вищої освіти технічних спеціальностей |
Інші назви: | Theoretical and practical aspects of formation of professional and pedagogical competence of master's level higher education graduates in technical specialties |
Автори: | Лисенко, Галина Іванівна Lysenko, Halyna Волкова, Світлана Петрівна Volkova, Svitlana Ковба, Владислав Валерійович Kovba, Vladyslav Бекіров, В. Bekirov, Veli |
Ключові слова: | професійно-педагогічна компетентність лабораторія педагогічної майстерності здобувачі магістерського рівня вищої освіти первинний досвід педагогічної діяльності технічні спеціальності особистісно-орієнтована гуманістична модель освіти professional and pedagogical competence master's level higher education applicants technical specialties primary experience of pedagogical activity personality-oriented humanistic model of education laboratory of pedagogical skills |
Дата публікації: | кві-2025 |
Видавництво: | ННІ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури" Український державний університет науки і технологій |
Бібліографічний опис: | Теоретико-практичні аспекти формування професійно-педагогічної компетентності здобувачів магістерського рівня вищої освіти технічних спеціальностей / Г. І. Лисенко, С. П. Волкова, В. В. Ковба, В. Бекіров // Український журнал будівництва та архітектури. – 2025. – № 2. – С. 83-94 |
Короткий огляд (реферат): | UK: Українська система вищої освіти вже понад тридцять років як переживає болісний процес реформування, намагаючись досягти міжнародних стандартів якості і гармонізувати національний освітянський простір із загальносвітовим. На цьому шляху спільнота вітчизняних науковців у сфері освіти уважно вивчає позитивний досвід зарубіжних розвинених країн і трансформує його здобутки з метою удосконалення освітянського сектору України. У контексті реформування системи вищої професійної освіти Україні потрібно готувати конкурентоспроможних викладачів, професійно вмотивованих, ще з магістерського рівня вищої освіти, у відповідності до нормативних документів, зокрема Національної рамки кваліфікації та системи стандартів вищої освіти України. Мета статті – охарактеризувати теоретико-практичні засади формування професійно-педагогічної компетентності здобувачів магістерського рівня вищої освіти (на прикладі технічного ЗВО – ННІ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»); дослідити набуття первинного досвіду педагогічної діяльності студентами старших курсів, які виступили у ролі викладачів для молодших курсів у вищій школі; проаналізувати ефективність такого підходу в освітньому процесі, а також визначити його вплив на академічну успішність і професійний розвиток обох груп здобувачів вищої освіти. Важливо підкреслити, що дане дослідження виконується в рамках роботи Лабораторії педагогічної майстерності кафедри українознавства, документознавства та інформаційної діяльності ПДАБА, одним із завдань якої є сприяння підвищенню якості підготовки майбутніх науково-педагогічних кадрів, зокрема, в умовах магістратури. Висновки. У дослідженні доводиться важливість формування професійно-педагогічної компетентності у здобувачів магістерського рівня вищої освіти (відповідно до законодавства України), особливо під час здобуття технічної спеціальності. Взаємодія між старшими та молодшими курсами сприяє розвитку педагогічних навичок, що дає можливість отримати магістрантами первинний досвід педагогічної діяльності, що важливо як для їхньої подальшої професійної кар'єри так і підвищення впевненості у викладацькій діяльності. Результати дослідження підтверджують доцільність і ефективність інтеграції практичних педагогічних елементів у навчальний процес, що сприяє формуванню компетентних фахівців. EN: The Ukrainian higher education system has been undergoing a painful process of reform for over thirty years, trying to achieve international quality standards and harmonize the national educational space with the global one. Along the way, the community of domestic scholars in the field of education carefully studies the positive experience of foreign developed countries and transforms its achievements in order to improve the educational sector of Ukraine. In the context of reforming the higher professional education system, Ukraine needs to train competitive, professionally motivated teachers, starting from the master's level of higher education, in accordance with regulatory documents, in particular the National Qualification Framework and the system of standards for higher education in Ukraine. The purpose of the article is to characterize the theoretical and practical principles of the formation of professional and pedagogical competence of master's level higher education applicants (using the example of a technical higher education institution − ESI “Prydniprovska State Academy of Civil Engineering and Architecture”); to investigate the acquisition of primary experience in pedagogical activity by senior students who acted as teachers for junior courses in higher education; to analyze the effectiveness of such an approach in the educational process, as well as to determine its impact on the academic success and professional development of both groups of higher education applicants. It is important to emphasize that this study is carried out within the framework of the Laboratory of Pedagogical Mastery of the Department of Ukrainian Studies, Document Studies and Information Activities of the ESI “Prydniprovska State Academy of Civil Engineering and Architecture”, one of the tasks of which is to contribute to improving the quality of training of future scientific and pedagogical personnel, in particular, in the conditions of a master's degree. Conclusions. The study proves the importance of forming professional and pedagogical competence in master's level higher education applicants (in accordance with the legislation of Ukraine), especially during the acquisition of a technical specialty. Interaction between senior and junior courses contributes to the development of pedagogical skills, which allows master's students to gain primary experience of pedagogical activity, which is important both for their further professional career and for increasing confidence in teaching. The results of the study confirm the feasibility and effectiveness of integrating practical pedagogical elements into the educational process, which contributes to the formation of competent specialists. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/15325 |
Інші ідентифікатори: | http://uajcea.pgasa.dp.ua/article/view/328045 DOI: https://doi.org/10.30838/UJCEA.2312.270425.83.1147 |
Розташовується у зібраннях: | № 2 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Lysenko.pdf | 589,14 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.