Please use this identifier to cite or link to this item:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1566
Title: | Оптимальний підбір пластифікатора для асфальтобетонного покриття |
Other Titles: | Оптимальный подбор пластификатора для асфальтобетонного покрытия Optimal selection of a plasticizer for asphalt-concrete coating |
Authors: | Ганник, Микола Іванович Ганник, Николай Иванович Hannyk, Mykola Мартиш, Олександра Потапівна Мартыш, Александра Потаповна Martysh, Oleksandra Гайдар, Анастасія Миколаївна Гайдар, Анастасия Николаевна Haidar, Anastasiia Березюк, Анатолій Миколайович Березюк, Анатолий Николаевич Berezuk, Anatolii Папірник, Руслан Богданович Папирнык, Руслан Богданович Papirnyk, Ruslan |
Keywords: | асфальтобетон крихкість міцність деформаційна температура асфальтобетон хрупкость прочность деформационная температура asphalt concrete fragility strength deformation temperature |
Issue Date: | Feb-2019 |
Citation: | Оптимальний підбір пластифікатора для асфальтобетонного покриття / М. І. Ганник, О. П. Мартиш, А. М. Гайдар та ін. // Вісник Придніпровської державної академії будівництва та архітектури. – 2019. – № 1. – С. 65-71. |
Abstract: | UK: Мета. Дослідити оптимальний підбір пластифікатора для асфальтобетонного покриття. Крихкість асфальтобетону, яка виникає в результаті старіння, дії сонячних променів, перепаду температур не завжди дозволяє його використовувати повторно без пластифікаторів, які можуть впливати на інтенсивність міжмолекулярної взаємодії і, відповідно на властивості асфальтобетону, створюють систему еластичною. Вибір пластифікаторів в процесі лабораторних досліджень проводився в залежності від природніх якостей бітумів і пластифікаторів. Методика. Порівняння залежностей температур крихкості і міцності від швидкості деформування. Результати. Встановлено залежність температури крихкості і міцності від швидкості деформування. В процессі експериментів записували на міліметровому папері діаграму навантажень – прогин за допомогою індуктивного датчика, підключеного до випробувальної машини ЦД-10 через посилювач, який дозволяє збільшувати фактичний прогин в 1 000 разів. Наукова новизна. Дослідження асфальтобетону на вигин в широкому інтервалі температур и швидкості деформування дозволили визначити температуру крихкості асфальтобетону після термостаріння. Практична значимість. Таким чином, запропонований спосіб відновлення монолітності асфальтобетону в покритті шляхом введення оптимальної кількості пластифікатора (мастила). Встановлена залежність температури крихкості напруженого асфальтобетону від швидкості деформації в інтервалі 15…544 мм/хв. за температурою від +50 до –20 °С дозволяє розрахувати їх Ткр при
будь-якій швидкості згинання за даними, отриманими експериментально при двох значеннях швидкості згинання. Різниця у величині Ткр окремих асфальтобетонів у вказаному інтервалі швидкостей згинання досягає 30 °С. RU: Постановка проблемы.Необходимо исследовать оптимальный подбор пластификатора для асфальтобетонного покрытия. Хрупкость асфальтобетона, которая возникает в результате старения, воздействия солнечных лучей, перепада температур, невсегда позволяет его использовать повторно без пластификаторов, которые могут влиять на интенсивность межмолекулярного взаимодействия и, соответственно, на свойства асфальтобетона, делают систему эластичной. Выбор пластификаторов в процессе лабораторных исследований проводился в зависимости от природных качеств битумов и пластификаторов. Методика. Сравнение зависимостей температур хрупкости и прочности от скорости деформирования. Результаты. Установлена зависимость температуры хрупкости и прочности от скорости деформирования. В процессе экспериментов записывали на миллиметровой бумаге диаграмму нагрузок ‑ прогиб с помощью индуктивного датчика, подключенного к испытательной машине СД-10 через усилитель, который позволяет увеличивать фактический прогиб в 1 000 раз. Научная новизна. Исследование асфальтобетона на изгиб в широком интервале температур и скорости деформирования позволило определить температуру хрупкости асфальтобетона после термостарения. Практическая значимость. Предложен способ восстановления монолитности асфальтобетона в покрытии путем введения оптимального количества пластификатора (смазки). Установленная зависимость температуры хрупкости напряженного асфальтобетона от скорости деформации в интервале 15…544 мм/мин. при температуре от +50 до −20 °С позволяет рассчитать их Ткр при любой скорости сгибания по данным, полученным экспериментально при двух значениях скорости сгибания. Разница в величине Ткр отдельных асфальтобетонов в указанном интервале скоростей сгибания достигает 30 °С. EN: Purpose. To investigate the optimal selection of plasticizer for asphalt concrete coatings. The fragility of asphalt concrete, which occurs as a result of aging, exposure to sunlight, temperature variations, does not always allow it to be reused without plasticizers, which can affect the intensity of intermolecular interaction and, accordingly, the properties of asphalt concrete, create a system of elasticity. The option of plasticizers in the course of laboratory studies was carried out in accordance with the natural qualities of bitumen and plasticizers. Methods. Comparison of the brittleness and strength dependences on the deformation rate. Results. The dependence of the temperature of brittleness and strength on the deformation rate is established. In the course of experiments, on a millimeter paper, a load diagram was written − a deflection using an inductive sensor connected to the test drive CD-10 through an amplifier, which allows to increase the actual deflection by 1000 times. Scientific novelty. The study of asphalt concrete for bending over a wide range of temperatures and deformation rates allowed to determine the temperature of brittleness of asphalt concrete after thermal aging. Practical relevance. Thus, the proposed method for reducing the monolithicity of asphalt concrete in the coating by introducing the optimal amount of plasticizer (lubricant). The dependence of the temperature of brittleness of stressed asphalt concrete on the rate of deformation in the range of 15…544 mm/min is established. At temperatures from +50 to −20 °C it is possible to calculate their Tbr at any rate of bending according to the data obtained experimentally at two values of the bending rate. The difference in the value of Tbr of individual asphalt concrete in the specified range of bending rates reaches 30 °C. |
URI: | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1566 |
Other Identifiers: | http://visnyk.pgasa.dp.ua/article/view/175377 DOI: 10.30838/J.BPSACEA.2312.260319.65.407 |
Appears in Collections: | № 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Hannyk.pdf | 350,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.