Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1796
Title: Сучасні підходи до управління маркетинговою діяльністю на підприємстві
Other Titles: Современные подходы к управлению маркетинговой деятельностью на предприятии
Modern approaches to management of marketing activities in the enterprise
Authors: Артеменко, Ліна Петрівна
Артеменко, Лина Петровна
Artemenko, Lina
Демченко, Павло Олександрович
Демченко, Павел Александрович
Demchenko, Pavlo
Keywords: маркетингова діяльність
управління маркетинговою діяльністю
підприємство
конкурентоспроможність
маркетинговая деятельность
управление маркетинговой деятельностью
предприятие
конкурентоспособность
marketing activity
management of marketing activity
enterprise
competitiveness
Issue Date: May-2018
Citation: Артеменко Л. П. Сучасні підходи до управління маркетинговою діяльністю на підприємстві / Л. П. Артеменко, П. О. Демченко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2018. – № 14. – С. 160-163.
Abstract: UK: Статтю присвячено питанням удосконалення управління маркетинговою діяльністю. Теоретичною та методологічною основою дослідження є фундаментальні положення сучасної економічної науки, праці вітчизняних та зарубіжних вчених. На основі узагальнення наукових праць проведено аналіз стану впровадження маркетингу в діяльність вітчизняних підприємств. Методи теоретичного узагальнення та логічного аналізу використано в процесі дослідження наукової проблематики щодо покращення управління маркетинговою діяльністю підприємств. Окреслено основні шляхи вдосконалення управління маркетинговою діяльністю вітчизняних підприємств.
RU: Статья посвящена вопросам совершенствования управления маркетинговой деятельностью. Теоретической и методологической основой исследования являются фундаментальные положения современной экономической науки, труды отечественных и зарубежных ученых. На основе обобщения научных работ проведен анализ состояния внедрения маркетинга в деятельность отечественных предприятий. Методы теоретического обобщения и логического анализа использованы в процессе исследования научной проблематики касательно улучшения управления маркетинговой деятельностью предприятий. Определены основные пути совершенствования управления маркетинговой деятельностью отечественных предприятий.
EN: The article is devoted to questions of improvement of management of marketing activity. The theoretical and methodological bases of the research are the fundamental positions of modern economic science, the works of domestic and foreign scientists. On the basis of the generalization of scientific works, an analysis of the state of marketing introduction into the activities of domestic enterprises was conducted. The methods of theoretical generalization and logical analysis are used in the process of studying scientific issues on improving the management of marketing activities of enterprises. The main ways of improving the management of marketing activities of domestic enterprises are determined
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1796
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/14_2018/29.pdf
Appears in Collections:№ 3 (14)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Artemenko.pdf177,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.