Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1948
Title: Дослідження та вдосконалення управління маркетинговою діяльністю організації у сфері послуг
Other Titles: Исследования и совершенствования управления маркетинговой деятельностью организации в сфере услуг
Research and improvement in management organization’s marketing activity in the service industry
Authors: Євтушенко, Вікторія Анатоліївна
Евтушенко, Виктория Анатольевна
Yevtushenko, Viktoriia
Кудінова, Марина Михайлівна
Кудинова, Марина Михайловна
Kudinova, Maryna
Бахмет, Олена Володимирівна
Бахмет, Елена Владимировна
Bakhmet, Olena
Keywords: послуга
сфера послуг
управління
e-commerce
маркетингова діяльність
услуга
сфера услуг
управление
маркетинговая
деятельность
service
service industry
management
marketing activity
Issue Date: Dec-2018
Citation: Євтушенко В. А. Особливості формування мотиваційного механізму управління поведінкою персоналу підприємства / В. А. Євтушенко, М. М. Кудінова, О. В. Бахмет // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2018. – № 17. – С. 182-188.
Abstract: UK: У статті розглянуто сутність та особливості сфери послуг в Україні, визначено напрями маркетингової діяльності у цій галузі. Розглянуто модель маркетингу послуг Ф. Котлера. Проаналізовано стан національної сфери послуг, визначено види діяльності, що користуються найбільшим попитом. Досліджено перспективи e-commerce, а на прикладі організації, що надає послуги в цій сфері, обґрунтовано напрями вдосконалення управління маркетинговою діяльністю.
RU: В статье рассмотрены сущность и особенности сферы услуг в Украине, определены направления маркетинговой деятельности в этой области. Рассмотрена модель маркетинга услуг Ф. Котлера. Проанализировано состояние национальной сферы услуг, определены виды деятельности, которые пользуются наибольшим спросом. Исследованы перспективы e-commerce, а на примере организации, предоставляющей услуги в этой сфере, обоснованы направления по совершенствованию управления маркетинговой деятельностью.
EN: In the article the essence and features of the service industry in Ukraine are considered, directions of marketing activity in this area are determined. Philip Kotler’s model of marketing services is considered. The state of the national service industry is analyzed; the types of activities that are most in demand are defined. The prospects of e-commerce and organization’s example that provides services in this area are explored; directions for improving the management of marketing activities are grounded.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1948
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/17_2018/35.pdf
Appears in Collections:№ 6 (17)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yevtushenko.pdf319,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.