Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2049
Title: Ідентифікація впливу стану життєвого циклу на формування маркетингової стратегії аграрних підприємств
Other Titles: Идентификация влияния состояния жизненного цикла на формирование маркетинговой стратегии аграрных предприятий
Identification of the influence of the state of the life cycle on the formation of the marketing strategy of agricultural enterprises
Authors: Устік, Тетяна Володимирівна
Устик, Татьяна Владимировна
Ustik, Tetiana
Keywords: маркетинг
життєвий цикл
маркетингова стратегія
аграрні підприємства
маркетингові дослідження
маркетингова діяльність
маркетинговая стратегия
жизненный цикл
аграрные предприятия
маркетинговые исследования
маркетинговая деятельность
marketing
life cycle
marketing strategy
agribusiness
marketing research
marketing activity
Issue Date: Dec-2018
Citation: Устік Т. В. Ідентифікація впливу стану життєвого циклу на формування маркетингової стратегії аграрних підприємств / Т. В. Устік // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2018. – № 17. – С. 386-392.
Abstract: UK: У статті здійснено ідентифікацію впливу стадій життєвого циклу на формування маркетингової стратегії підприємства, розглянуто маркетингові стратегії зростання, що передбачають збільшення обсягів продажу, прибутку, частки ринку, розміру підприємства, зменшення собівартості. Визначено, яку застосовувати стратегію у подальшому для розвитку кожної товарної групи в аграрному підприємстві.
RU: В статье осуществлена идентификация влияния стадий жизненного цикла на формирование маркетинговой стратегии предприятия, рассмотрены маркетинговые стратегии роста, предусматривающие увеличение объемов продаж, прибыли, доли рынка, размера предприятия, уменьшение себестоимости. Определено, какую применять стратегию в дальнейшем для развития каждой товарной группы в аграрном предприятии.
EN: The article identifies the influence of life cycle stages on the formation of the marketing strategy of the enterprise, considers the marketing strategies of growth, which include increase of sales volumes, profit, market share, size of the enterprise, decrease of the cost price. It is determined which strategy to apply in the future for the development of each product group in the agrarian enterprise.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2049
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/17_2018/70.pdf
Appears in Collections:№ 6 (17)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ustik.pdf289,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.