Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2054
Title: Теоретичні аспекти формування стратегії зовнішньоекономічної діяльності підприємства в умовах діючих глобалізаційних трансформацій
Other Titles: Теоретические аспекты формирования стратегии внешнеэкономической деятельности предприятия в условиях действующих глобализационных трансформаций
Theoretical aspects of the formation of the strategy of foreign economic activity of the enterprise in conditions of active globalization transformations
Authors: Харченко, Тетяна Олександрівна
Харченко, Татьяна Александровна
Kharchenko, Tetiana
Зеленська, Яна Володимирівна
Зеленськая, Яна Владимировна
Zelenska, Yana
Keywords: стратегічне управління
стратегія зовнішньоекономічної діяльності
зовнішній ринок
фактори впливу
конкурентні переваги
стратегическое управление
стратегия внешнеэкономической деятельности
внешний рынок
факторы влияния
конкурентные преимущества
strategic management
the strategy of foreign economic activity
the external market
factors of influence
competitive advantages
Issue Date: Dec-2018
Citation: Харченко Т. О. Теоретичні аспекти формування стратегії зовнішньоекономічної діяльності підприємства в умовах діючих глобалізаційних трансформацій / Т. О. Харченко, Я. В. Зеленська // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2018. – № 17. – С. 416-419.
Abstract: UK: У статті розглянуто ключові аспекти формування стратегії зовнішньоекономічної діяльності підприємств з урахуванням діючих трансформаційних процесів зовнішнього та внутрішнього середовища їх функціонування. Досліджено коло проблемних питань, котрі здійснюють негативний вплив на обґрунтування стратегії ЗЕД, та визначено порядок її розроблення та впровадження, що забезпечить підприємству вихід на зовнішній ринок та закріплення позицій на ньому.
RU: В статье рассмотрены ключевые характеристики стратегии внешнеэкономической деятельности (ВЭД) предприятий, которые формируются под влиянием действующих трансформационных процессов внешней и внутренней среды их функционирования. Исследован круг вопросов, которые негативно влияют на обоснование стратегии ВЭД, определен порядок ее разработки и внедрения для увеличения возможностей предприятия при выходе на внешний рынок и укрепления позиций на нем.
EN: The article dispersed the key aspects of forming of the strategy of foreign economic activity of the enterprise are considered taking into account the current ones of the transformational processes of the external and internal environment of the functioning of enterprises. It analyzed of actual problem issues, which have a negative influence of the substantiation of the strategy of foreign economic activity. The procedure of development and implementation the strategy, which will provide the enterprise access to the foreign market and consolidate the positions on it was determine.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2054
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/17_2018/75.pdf
Appears in Collections:№ 6 (17)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kharchenko.pdf172,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.