Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2179
Назва: Особливості маркетингу інтелектуального продукту в Україні
Інші назви: Особенности маркетинга интеллектуального продукта в Украине
Particular qualities of intellectual property marketing in Ukraine
Автори: Богачова, Ася Володимирівна
Богачева, Ася Владимировна
Bogachova, Asia
Волощенко, Анна Олександрівна
Волощенко, Анна Аалександровна
Voloshchenko, Anna
Ключові слова: маркетинг
інтелектуальний продукт
інновації
інформаційні технології
комерціалізація
цільовий ринок
интеллектуальный продукт
инновации
информационные технологии
коммерциализация
целевой рынок
marketing
intellectual product
innovation
information technology
commercialization
target market
Дата публікації: кві-2019
Бібліографічний опис: Богачова А. В. Особливості маркетингу інтелектуального продукту в Україні / А. В. Богачова, А. О. Волощенко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 19. – С. 57-60.
Короткий огляд (реферат): UK: У статті розглянуто сутність інтелектуального продукту, його взаємозв’язок з науковими дослідженнями вищої школи, роль інтелектуального бізнесу в розвитку інноваційно нового напряму сучасної підприємницької діяльності. Виявлено основні властивості інтелектуального бізнесу та особливості маркетингу інтелектуального продукту. Висвітлено фактори обмеження розвитку інтелектуального бізнесу на теренах України. Складено алгоритм створення та просування комерційно привабливого інтелектуального продукту. Досліджено тенденції та перспективи розвитку ринку інтелектуального продукту, визначено проблеми та шляхи їх вирішення. Запропоновано рекомендації щодо розвитку ринку інтелектуального бізнесу в Україні.
RU: В статье рассмотрены сущность интеллектуального продукта, его взаимосвязь с научными исследованиями высшей школы, роль интеллектуального бизнеса в развитии инновационно нового направления современной предпринимательской деятельности. Выявлены основные свойства интеллектуального бизнеса и особенности маркетинга интеллектуального продукта. Освещены факторы ограничения развития интеллектуального бизнеса на территории Украины. Составлен алгоритм создания и продвижения коммерчески привлекательного интеллектуального продукта. Исследованы тенденции и перспективы развития рынка интеллектуального продукта, определены проблемы и пути их решения. Предложены рекомендации по развитию рынка интеллектуального бизнеса в Украине.
EN: The article discusses the essence of the intellectual product, its relationship with scientific research of higher education, the role of the intellectual business in the development of an innovative new direction of modern business. The purpose of the article is to highlight the main theoretical foundations of intellectual business as a specific format of business activity and to justify recommendations for promotion of intellectual product in the current conditions of the functioning of a market economy. At present, in the context of the information revolution and the spread of globalization processes, there is an urgent need to introduce new approaches to the activities of modern enterprises, taking into account the peculiarities of intellectual property and the nuances of intellectual business management. The main properties of the intellectual business and marketing features of the intellectual product are identified. The factors limiting the development of the intellectual business in Ukraine are highlighted. An algorithm for creating and promoting a commercially attractive intellectual product has been compiled. Recommendations on the development of the intellectual product market in Ukraine are proposed. The trends and prospects for the development of the intellectual product market are investigated; problems and ways of their solution are identified. The article uses the principles of analysis, objectivity and logic that imply an impartial analysis of phenomena on the basis of scientific and critical interpretation of various sources, as well as the following methods: systematic, structural-functional and comparative. The empirical basis of the article is based on basic research of foreign and domestic scientists, who have focused their efforts on research into the causes of interest in the role of intellectual business in modern society, the peculiarities of intellectual product and legal regulation of intellectual property relations.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2179
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/19_2019/10.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 2 (19)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Bogachova.pdf169,87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.