Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2291
Назва: | Новітні технології навчання курсу «Фінансовий облік 2» |
Інші назви: | Новейшие технологии обучения курса «Финансовый учет 2» New technologies of training of the course “Financial Account 2” |
Автори: | Петренко, Наталія Іванівна Петренко, Наталья Ивановна Petrenko, Natalya Левченко, Оксана Федорівна Левченко, Оксана Федоровна Levchenko, Oksana Магнушевська, Тетяна Миколаївна Магнушевская, Татьяна Николаевна Magnushevskaya, Tatiana |
Ключові слова: | інновація інформаційні технології фінансовий облік компетентнісний і міждисциплінарний підходи інтерактивні методики веб-квест инновация информационные технологии финансовый учет компетентностный и междисциплинарный подходы интерактивные методики innovation information technology financial accounting competency and interdisciplinary approaches web quest interactive methods |
Дата публікації: | тра-2019 |
Бібліографічний опис: | Петренко Н. І. Новітні технології навчання курсу «Фінансовий облік 2» / Н. І. Петренко, О. Ф. Левченко, Т. М. Магнушевська // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 20. – С. 523-529. |
Короткий огляд (реферат): | UK: Активне впровадження новітніх технологій навчання у курсі «Фінансовий облік 2», використання комп’ютерної техніки, розумне, раціональне та ефективне їх поєднання дають змогу викладачеві ефективно організовувати навчально-пізнавальний процес фінансового обліку та сприяють легкому засвоєнню студентами навчальних програм. Розглянуто дидактичні особливості компетентнісного та міждисциплінарних підходів до викладання курсу «Фінансовий облік 2» для студентів вищих навчальних закладів. Визначено проблеми використання інформаційних технологій у сучасному навчальному процесі. Представлено цілі, завдання, конструктивні особливості та форми представлення такого педагогічного методу, як веб-квест. У процесі виконання веб-квесту студенти, вивчаючи дисципліну «Фінансовий облік 2», повинні вирішити проблемну ситуацію, маючи певні Інтернет-джерела. Веб-пошуки сприяють формуванню важливих професійних компетенцій серед студентів (інформація, спілкування, мова), забезпечують високий рівень їхньої мотивації до навчання. RU: Активное внедрение новейших технологий обучения в курсе «Финансовый учет 2», использование компьютерной техники, разумное, рациональное и эффективное их сочетание позволяют преподавателю эффективно организовывать учебно-познавательный процесс финансового учета и способствуют легкому усвоению студентами учебных программ. Рассмотрены дидактические особенности компетентностного и междисциплинарных подходов к преподаванию курса «Финансовый учет 2» для студентов высших учебных заведений. Определены проблемы использования информационных технологий в современном учебном процессе. Представленные цели, задачи, конструктивные особенности и формы представления такого педагогического метода, как веб-квест. В процессе выполнения веб-квеста студенты, изучая дисциплину «Финансовый учет 2», должны решить проблемную ситуацию, имея определенные Интернет-источники. Веб-поиски способствуют формированию важных профессиональных компетенций среди студентов (информация, общение, язык), обеспечивают высокий уровень их мотивации к обучению. EN: The synthesis of important aspects of training technologies in the preparation of future accountants involves a thorough analysis of the role of intensive educational technologies as a necessary condition for the functioning of higher agricultural educational institutions. The introduction of modern innovative information technologies into the educational process allows to increase the scientific and technical training of future accountants and auditors. The active introduction of the latest learning technologies in the course “Financial Accounting 2”, the use of computer technology, a reasonable, rational and effective combination of them, allows the teacher to effectively organize the educational and cognitive process of financial accounting and facilitates the easy assimilation of students curriculum. Students are actively involved in educational activities, their interest in studying the professional discipline “Financial Accounting 2” is growing, and they are actively involved in the study of new material. New technologies and interactive techniques help to form positive attitudes towards students in the profession and the accounting business as a whole, and they also form interest in studying this profile after completing their studies. The didactic features of competency and interdisciplinary approaches to teaching the course “Financial Accounting 2” for students of higher educational institutions are considered. The most important advantage of a competent and interdisciplinary approach to the study of financial accounting is that knowledge and skills acquired by students in the learning process are actively used by them in practice. The problems of using information technologies in the modern educational process are determined. The presented goals, tasks, constructive features and forms of presentation of such pedagogical methods as web quest. During the implementation of the web-based quest, Students studying the “Financial Accounting 2” discipline should solve a problem situation with certain Internet sources. Web searches contribute to the formation of important professional competences among students (information, communication, language), provides a high level of their motivation to study. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2291 |
Інші ідентифікатори: | http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/20_2019/80.pdf |
Розташовується у зібраннях: | № 3 (20) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Petrenko.pdf | 258,41 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.