Please use this identifier to cite or link to this item:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2308
Title: | Удосконалення процесу підготовки та прийняття управлінських рішень |
Other Titles: | Совершенствование процесса подготовки и принятия управленческих решений Improving the process of preparation and administration of managerial decisions |
Authors: | Крамаренко, Аліса Василівна Крамаренко, Алиса Васильевна Kramarenko, Alice Алексєєнко, Інна Анатоліївна Алексеенко, Инна Анатольевна Alieksieienko, Inna Долинський, М. О. Долинский, М. О. Dolynskyi, M. |
Keywords: | управлінське рішення організаційна структура управління керівники різних рівнів пропозиції оперограма управленческое решение организационная структура управления руководители различных уровней предложения оперограмма managerial decision organizational structure of management heads of different levels proposals operogram |
Issue Date: | Mar-2019 |
Citation: | Крамаренко А. В. Удосконалення процесу підготовки та прийняття управлінських рішень / А. В. Крамаренко, І. А. Алєксєєнко, М. О. Долинський // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 19. – С. 157-163. |
Abstract: | UK: Прийняття рішення є основою управління. Своєчасно прийняте науково обґрунтоване рішення стимулює виробництво продукції або надання більш якісних та різноманітних послуг, а слабке або невчасно прийняте рішення знижує результативність праці. У статті досліджено процес підготовки та прийняття управлінських рішень в умовах ТОВ «Нова Пошта». Підприємство належить до сфери послуг. Сьогодні у
його відділеннях можна отримати чи відправити посилку або вантаж, замовити адресну доставку, здійснити електронний грошовий переказ через каси “ForPost”. Для вдосконалення процесу підготовки та прийняття управлінських рішень на підприємстві розглянуто організаційну структуру управління та посадові обов’язки керівників, що перебувають на різних управлінських рівнях. Запропоновано заходи, вжиття яких дасть змогу прискорити шлях від появи пропозицій у працівників щодо покращення роботи підприємства до впровадження їх у роботу без довгого шляху скрізь ланцюг керівників різних рівнів. RU: Принятие решения является основой управления. Своевременно принятое научно обоснованное решение стимулирует производство продукции или оказание более качественных и разнообразных услуг, а слабое или несвоевременно принятое решение снижает результативность труда. В статье исследован процесс подготовки и принятия управленческих решений в условиях ООО «Новая Почта». Предприятие относится к сфере услуг. Сегодня в его отделениях можно получить или отправить посылку или груз, заказать адресную доставку, осуществить электронный денежный перевод через кассы “ForPost”. Для совершенствования процесса подготовки и принятия управленческих решений на предприятии рассмотрены организационная структура управления и должностные обязанности руководителей, находящихся на различных управленческих уровнях. Разработаны меры, принятие которых позволит ускорить путь от появления предложений у работников по улучшению работы предприятия до внедрения их в работу без долгого пути через цепочку руководителей разных уровней. EN: All processes in the enterprise and its subdivisions are directed by their management. The management of these processes is based on managerial decisions as a result of the activities of managers. The main feature is that management decisions are made to ensure the uninterrupted operation of the control object. Therefore, the purpose, principles and methods of preparing and taking managerial decisions, requirements to them, and their content is fundamentally different from decisions of a different nature. The urgency of the problem lies in the fact that the efficiency of any business depends on the ability to correctly and timely make managerial decisions. Timeliness implies that the decision should not lag behind or outstrip the needs and tasks of the socio-economic system. An impulse to a managerial decision is the need to eliminate the problem, reduce its relevance. Therefore, extremely important for each manager is not only the study of the process of their adoption at the enterprise, and, most importantly, the development of possible ways to improve this process. There are many publications related to preparation and management decisions. The managers are trying to draw conclusions, but there are many disadvantages in organizing this process. Increasingly, situations arise when offers from employees to improve the work of the company should go a long way through a chain of managers of different levels, which impedes the adoption of managerial decisions. Therefore, in the article the process of preparation and acceptance of managerial decisions in the conditions of Open Company “Nova Poshta” was investigated. The enterprise belongs to the sphere of services. Today in its offices you can receive or send a parcel or cargo, order delivery, electronic money order through “ForPost” cash desk. To improve the process of preparing and adopting management decisions at the enterprise, the organizational structure of management and job responsibilities of managers at different managerial levels were considered. Proposed measures that will accelerate the path from the appearance of proposals to employees, which are aimed at improving the work of the company, before introducing them into work, passing a long way everywhere chain of managers of different levels. |
URI: | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2308 |
Other Identifiers: | http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/19_2019/26.pdf |
Appears in Collections: | № 2 (19) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kramarenko.pdf | 292,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.