Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2324
Назва: Сучасна концепція маркетинг-менеджменту в системі економічної теорії
Інші назви: Современная концепция маркетинг-менеджмента в системе экономической теории
Modern concept of marketing management in the system of economic theory
Автори: Онопрієнко, Ірина Миколаївна
Оноприенко, Ирина Николаевна
Onopriienko, Iryna
Онопрієнко, Катерина Володимирівна
Оноприенко, Екатерина Владимировна
Onopriienko, Kateryna
Ключові слова: маркетинг
менеджмент
бізнес
споживач
конкуренція
ефективність
бизнес
потребитель
конкуренция
эффективность
marketing
management
business
consumer
competition
efficiency
Дата публікації: сер-2019
Бібліографічний опис: Онопрієнко І. М. Сучасна концепція маркетинг-менеджменту в системі економічної теорії / І. М. Онопрієнко, К. В Онопрієнко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 21. – С. 11-15.
Короткий огляд (реферат): UK: У статті проведено огляд та опис кращих практик маркетингу, висвітлено особливості маркетинг-менеджменту в системі економічної теорії. Для дослідження використано системний аналіз, аналітичні та порівняльні методи. Досліджено маркетингові зміни, які відбувалися в бізнес-спільноті останніми роками. Визначено маркетинг як основу для прийняття управлінських рішень з використанням моделі клієнтоорієнтованого бізнесу. Зазначено, що така концепція дає змогу компаніям створювати необхідний продукт для споживача та передбачати його потреби, забезпечуючи конкурентні переваги. Головними рушійними силами розвитку компанії в досягненні успіху в умовах високої конкуренції є розвиток бренду, орієнтація на споживача, доступ до великих обсягів інформації, що робить бізнес більш адаптивним.
RU: В статье проведены обзор и описание лучших практик маркетинга, освещены особенности маркетинг-менеджмента в системе экономической теории. Для исследования использованы системный анализ, аналитические и сравнительные методы. Исследованы маркетинговые изменения, которые происходили в бизнес-сообществе в последние годы. Определен маркетинг как основа для принятия управленческих решений с использованием модели клиентоориентированного бизнеса. Указано, что такая концепция позволяет компаниям создавать необходимый продукт для потребителя и предвидеть его потребности, обеспечивая конкурентные преимущества. Главными движущими силами развития компании в достижении успеха в условиях высокой конкуренции являются развитие бренда, ориентация на потребителя, доступ к большим объемам информации, что делает бизнес более адаптивным.
EN: The research is relevant because there is a need to study the peculiarities of integration of marketing in enterprise management at the present stage of development of the world economy. This requires companies to play game rules on markets with the use of modern marketing management achievements. The article reviews and describes the best practices of marketing and highlights the features of marketing management in the system of economic theory. System analysis, analytical and comparative methods were used for the research. In the article marketing changes which occurred in business community for last years are investigated. Marketing as a basis for acceptance of administrative decisions, using model of client-oriented business is defined. It is specified that such concept allows the companies to create a necessary product for the consumer, and sometimes to predict its requirements that will provide competitive advantages. The main driving force of the company’s development in achieving success in conditions of high competition is the development of the brand and consumer orientation. Marketing management requires the creation of new information systems that would ensure the management of value creation processes, improving the quality and efficiency of customer service, including the Internet, demand management, and customer loyalty management through engagement with the company. Marketing-management is the holistic marketing, aimed at cooperation between the consumer and the company. In the modern concept of marketing management, the attitude to productive capacities changes: the main role is given not to the main means of the organization, but to access to large volumes of information and their ability to handle, the quality of human, intellectual resources and the ability to use leased capacities, which makes business flexible and adaptive. Marketers need to be involved in the development of a new product. Marketing is the basis of the process of making managerial decisions. Marketing management co-operates integrated marketing and marketing of affiliate relationships.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2324
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/21_2019/03.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 4 (21)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Onopriienko.pdf205,34 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.