Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2360
Назва: Маркетингові інтернет-технології просування товарів і послуг
Інші назви: Маркетинговые интернет-технологии продвижения товаров и услуг
Marketing internet technologies for promoting goods and services
Автори: Вартанова, Олена Вікторівна
Вартанова, Елена Викторовна
Vartanova, Olena
Ключові слова: Інтернет-маркетинг
маркетингові комунікації
маркетингові технології
мережа Інтернет
просування товарів і послуг
Интернет-маркетинг
маркетинговые коммуникации
маркетинговые технологии
сеть Интернет
продвижение товаров и услуг
Internet marketing
marketing communications
marketing technology
Internet
promotion of goods and services
Дата публікації: сер-2019
Бібліографічний опис: Вартанова О. В. Маркетингові інтернет-технології просування товарів і послуг / О. В. Вартанова // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 21. – С. 158-163.
Короткий огляд (реферат): UK: Обґрунтовано необхідність розвитку маркетингових Інтернет-технологій просування товарів і послуг як гібридної технології в умовах розвитку інформаційного суспільства. Уточнено сутність Інтернет-маркетингу як таргетивного й інтерактивного маркетингу товарів і послуг, що використовує цифрові технології для залучення потенційних клієнтів і утримання їх як споживачів. Визначено основні маркетингові процеси, які реалізуються за допомогою технологій Інтернет-маркетингу, до яких належать маркетингові дослідження в Інтернеті, маркетингові комунікації в Інтернеті та просування і збут продукції через Інтернет. Визначено основні види кожної з маркетингових Інтернет-технологій, умови застосування, переваги та недоліки. Систематизовано види Інтернет-технологій маркетингових комунікацій і просування товарів і послуг у мережі Інтернет.
RU: Обоснована необходимость развития маркетинговых Интернет-технологий продвижения товаров и услуг как гибридной технологии в условиях развития информационного общества. Уточнена сущность Интернет-маркетинга как таргетивного и интерактивного маркетинга товаров и услуг, использующего цифровые технологии для привлечения потенциальных клиентов и удержания их в качестве потребителей. Определены основные маркетинговые процессы, которые реализуются с помощью технологий Интернет-маркетинга, к которым относятся маркетинговые исследования в Интернете, маркетинговые коммуникации в Интернете и продвижение и сбыт продукции через Интернет. Определены основные виды каждой из маркетинговых Интернет-технологий, условия применения, преимущества и недостатки. Систематизированы виды Интернет-технологий маркетинговых коммуникаций и продвижения товаров и услуг в сети Интернет.
EN: An important condition for the development of marketing activities of the enterprise is the awareness of modern approaches to the marketing activities of en-terprises based on the application of Internet technologies and other hybrid tech-nology that are developing rapidly. In the era of network consumption, gaining attention, trust and loyalty of the consumer is one of the important conditions for the enterprise to operate in the virtual sector of the economy. The virtual environment is the source of information resources, using of which is strategic for the enterprise in the context of achieving its competitiveness and efficiency. As the virtual space grows, classical marketing tools for promoting goods and services will lose their significance, which leads to a decrease in the efficiency of both marketing activities and the enterprise as a whole. Taking into account all the factors that determine the impact of Internet technologies on marketing activities will allow the company to master new markets and expand opportunities for the promotion of goods and services. The essence of Internet marketing and the main marketing processes has been specified, which are realized with the help of Internet marketing technologies and include marketing Internet-researches, marketing Internet-communications and marketing promotion of products via the Internet. The possibilities of promotion of goods and services with the help of Internet marketing, which reveal the possibility for the company to sell products on the Internet are considered, the advantages and disadvantages of using Internet marketing technologies in the promotion and sale of goods and services are considered. The types of Internet technologies of marketing communications and promotion of goods and services via the Internet are sys-tematized. The main aspects of virtual environment design as an effective and promising technological platform for increasing the competitiveness of the enter-prise are substantiated and formulated.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2360
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/21_2019/27.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 4 (21)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Vartanova.pdf383,86 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.