Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2375
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЗінченко, Ольга Анатоліївна-
dc.contributor.authorЗінченко, Ольга Анатольевна-
dc.contributor.authorZinchenko, Olha-
dc.date.accessioned2020-01-10T08:17:17Z-
dc.date.available2020-01-10T08:17:17Z-
dc.date.issued2019-08-
dc.identifierhttp://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/21_2019/33.pdf-
dc.identifier.citationЗінченко О. А. Напрями стимулювання інноваційної активності підприємств / О. А. Зінченко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 21. – С. 202-206.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2375-
dc.description.abstractUK: У статті комплексно досліджено пріоритетні напрями стимулювання інноваційної активності підприємств. Автор доводить, що розвиток інтелектуального капіталу є домінуючою характеристикою інноваційної активності підприємств. Особливу роль відведено процесам кластеризації простору взаємодії науки та бізнесу. Обґрунтовано, що кластерні утворення впливають на суспільну думку через генерацію креативних ідей, підприємницьку активність, поширення цінностей інноваційного розвитку. Встановлено, що процеси кластеризації можливі тільки в умовах тісної інформаційної взаємодії економічних агентів, що сприяє інтенсифікації контактів підприємств, активізації інформаційного обміну, використанню нових онлайн-сервісів. Як особливий напрям стимулювання інноваційної діяльності підприємств виокремлено розроблення засад інноваційної культури.en_US
dc.description.abstractRU: В статье комплексно исследованы приоритетные направления стимулирования инновационной активности предприятий. Автор доказывает, что развитие интеллектуального капитала является доминирующей характеристикой инновационной активности предприятий. Особая роль отведена процессам кластеризации пространства взаимодействия науки и бизнеса. Обосновано, что кластерные образования влияют на общественное мнение через генерацию креативных идей, предпринимательскую активность, распространение ценностей инновационного развития. Установлено, что процессы кластеризации возможны только в условиях тесного информационного взаимодействия экономических агентов, что способствует интенсификации контактов предприятий, активизации информационного обмена, использованию новых онлайн-сервисов. Как особое направление стимулирования инновационной деятельности предприятий выделена разработка основ инновационной культуры.-
dc.description.abstractEN: Trends in the development of national innovation systems show that an important part of a successful state innovation policy should be the high attractiveness of innovation activity, the focus on the implementation of positive technological transformations of the national economy. In the article the priority directions of stimulation of innovation activity of enterprises are comprehensively investigated. The author argues that the development of intellectual capital is the dominant characteristic of the innovation activity of enterprises. A special role is assigned to the clustering processes of the interaction space between science and business. It is substantiated that cluster education influences public opinion through the generation of creative ideas, entrepreneurial activity, the propagation of values of innovative development. As a special direction of stimulation of innovative activity of enterprises, the development of the foundations of innovation culture is singled out. Managerial (marketing, design) technologies of activating the positive region image and the potential of cluster formation are systemized. It has been proved that the creation of clusters contributes to the development of business activity in the region, the close connection of production, scientific sphere and infrastructure, thus creating a favorable investor relationship, improving the standard of living and increasing public confidence, the authorities’ attention to the region is increased through activation of innovation development. As the methodological basis of cluster formation, the main provisions of the theory of growth poles are proposed. It has been established that cluster formations has the effect of attracting, as through positive indicators of their activity they attract market agents and encourages effective cooperation more and more. Through the information interaction, the business reputation of the cluster participants, which is distributed in the internal and external information space, is formed. Particular attention is paid to the culture of innovation clusters as a reflection of those values and basic guidelines that direct and regulate innovation activity, create motives for innovative work and reflect the scientific tradition inherent in a particular cluster.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectінноваційна діяльністьen_US
dc.subjectінноваційна культураen_US
dc.subjectінформаційний простірen_US
dc.subjectінтелектуалізаціяen_US
dc.subjectкластерen_US
dc.subjectинновационная деятельностьen_US
dc.subjectинновационная культураen_US
dc.subjectинтеллектуализацияen_US
dc.subjectинформационное пространствоen_US
dc.subjectinnovative activityen_US
dc.subjectinnovative cultureen_US
dc.subjectclusteren_US
dc.subjectinformation spaceen_US
dc.subjectintellectualizationen_US
dc.titleНапрями стимулювання інноваційної активності підприємствen_US
dc.title.alternativeНаправления стимулирования инновационной активности предприятийen_US
dc.title.alternativeDirections of stimulation of innovative activity of enterprisesen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 4 (21)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Zinchenko.pdf199,38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.