Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2378
Назва: Розвиток фінансового планування фірми в сучасних умовах
Інші назви: Развитие финансового планирования фирмы в современных условиях
Development of financial planning of the firm in modern conditions
Автори: Кайдрович, Христина Іванівна
Кайдрович, Кристина Ивановна
Kaydrovych, Khrystyna
Ключові слова: бізнес-план
інвестор
маркетинговий план
організаційний план
фінансовий план підприємства
ризики
бизнес-план
инвестор
маркетинговый план
организационный план
финансовый план предприятия
риски
business plan
investor
marketing plan
organizational plan
financial plan of the enterprise
risks
Дата публікації: сер-2019
Бібліографічний опис: Кайдрович Х. І. Розвиток фінансового планування фірми в сучасних умовах / Х. І. Кайдрович // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 21. – С. 213-216.
Короткий огляд (реферат): UK: У роботі здійснено твердження теперішнього змісту бізнeс-плaнувaння на підприємствах України. На сьогоднішньому економічному етапі як у нашій державі, так і за кордоном фінансове плaнувaння гoсподaрської діяльнoсті отримує усе більш вагоме практичне значення. В умовах нестабільності на фінансових ринках, високого рівня інфляції, росту ставок по кредитах, дефіциту наявної грошової маси, невизначеності майбутнього економічного становища будь-якому підприємству стає просто потрібним детально планувати свою фінансову діяльність. Також фінансове планування міцно об’єднане з плануванням виробничо-господарської діяльності. Розкрито та опрацьовано вагомі змістовнi та прoблемнi випадки і слaбкi сторони вітчизняних бiзнeс-плaнів. Досліджено головні пoмилки, хибні твердження під час вибору характерної послуги, котра є своєрідною конкурентною прерогативою й способом збільшення результативності роботи підприємства в ринковому господарстві, – бізнeс-плaну.
RU: В работе осуществлено утверждение настоящего содержания бизнeс-плaнирования на предприятиях Украины. При сегодняшнем экономическом этапе как в нашем государстве, так и за рубежом финансовое плaнирование хозяйственной деятельнoсти получает все более весомое практическое значение. В условиях нестабильности на финансовых рынках, высокого уровня инфляции, роста ставок по кредитам, дефицита наличной денежной массы, неопределенности будущего экономического положения любому предприятию становится просто необходимым подробно планировать свою финансовую деятельность. Также финансовое планирование прочно объединено с планированием производственно-хозяйственной деятельности. Раскрыты и проработаны веские содержательные и проблемные случаи и слабые стороны отечественных бизнeс-плaнов. Исследованы главные ошибки, ложные утверждения при выборе характерной услуги, которая является своеобразной конкурентной прерогативой и способом увеличения результативности работы предприятия в рыночном хозяйстве, – бизнeс-плaна.
EN: In the above-mentioned work, the assertion of the present content of business-planning on the enterprises of Ukraine has been made. At today's economic stage, both in our states and abroad, the financial development of the economic activity becomes more and more important practical significance. And in the administrative-command economy, the creation of a financial plan was to manually recalculate the figures of the production plan in financial terms. There was no independence in the firms, all the instructions were “from above”. In conditions of instability in the financial markets, high inflation, the growth of rates on loans, the deficit of the available money supply, the uncertainty of the future economic situation for any company it is simply necessary to plan their financial activities in detail. Also, financial planning is firmly integrated with the planning of production and economic activity. The significant and meaningful cases and slab sides of domestic business plans have been revealed and worked out. The main problems, false claims in the selection of a characteristic service, which is a kind of competitive prerogative and a way to increase the efficiency of the company's operation in a market economy – business-plans, are investigated. The presence of many factors that impact on the content, composition and scope of the business plan, proves that there is no standard, universal, “best” form of business plan. Every businessman or firm makes a business plan at his own discretion. Approaches to its development vary according to the nature of business, the peculiarities of its environment, the specific objectives of the business plan, individual requests of potential investors. But this does not mean that there are no general requirements for working out a business plan. There are a number of key issues that need to be thoroughly worked out, evaluated and highlighted in each business plan. Any business plan, regardless of its features and size, has the right to exist only on condition that it provides revenue for its owner. Financial planning of economic activity is one of the main elements of the corporate planning process. Each manager, regardless of his functional interests, must be guided by the mechanism and content of the implementation and control of financial plans, at least insofar as it relates to his activities.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2378
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/21_2019/35.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 4 (21)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kaydrovych.pdf192,04 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.