Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2426
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБірюк, Сергій Олексійович-
dc.contributor.authorБирюк, Сергей Алексеевич-
dc.contributor.authorBiriuk, Serhii-
dc.date.accessioned2020-01-17T08:02:49Z-
dc.date.available2020-01-17T08:02:49Z-
dc.date.issued2019-08-
dc.identifierhttp://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/21_2019/71.pdf-
dc.identifier.citationБірюк С. О. Роль звернень як каналу комунікації регулятора зі споживачами на ринку фінансових послуг України / С. О. Бірюк // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 21. – С. 452-456.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2426-
dc.description.abstractUK: У статті розглядається роль комунікації в державному регулюванні ринку фінансових послуг. Визначено вплив комунікації на розвиток інструментів державного регулювання фінансового сектора. Акцентовано на важливості комунікаційних каналів для державного регулювання фінансової сфери в умовах інформаційної економіки. Визначено особливості звернення як каналу комунікації між регулятором та учасниками ринку фінансових послуг. Проведено аналіз роботи Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг зі зверненнями, які надходять від споживачів фінансових послуг. Визначено релевантність звернень з погляду поточної ситуації на ринку. Обґрунтовано низку рекомендацій, спрямованих на зростання ролі звернень споживачів як каналу комунікацій на ринку фінансових послуг України.en_US
dc.description.abstractRU: В статье рассматривается роль коммуникации в государственном регулировании рынка финансовых услуг. Определено влияние коммуникации на развитие инструментов государственного регулирования финансового сектора. Акцентировано на важности коммуникационных каналов для государственного регулирования финансовой сферы в условиях информационной экономики. Определены особенности обращений как канала коммуникации между регулятором и участниками рынка финансовых услуг. Проведен анализ работы Национальной комиссии, которая осуществляет государственное регулирование в сфере рынков финансовых услуг, с обращениями, которые поступают от потребителей финансовых услуг. Определена релевантность обращений с позиции текущей ситуации на рынке. Обоснован ряд рекомендаций, направленных на возрастание роли обращений потребителей как канала коммуникаций на рынке финансовых услуг Украины.-
dc.description.abstractEN: This article deals with role of communications in the state regulation of financial services market. The influence of communication on the development of different instruments of state regulation of financial sector is determined. The attention is paid to importance of communication channels for providing of effectiveness of state regulation of financial sector in the conditions of information economy. The significant influence of communication on the behavior of economic agents in the financial services market is determined, in particular – financial institutions and consumers of financial services. The features of appeals as specific communication channel between regulator and participants of financial services market in Ukraine are determined. The analysis of the work of National commission that provide state regulation in the sphere of financial services market with appeals that come from consumers of financial services is made. The relevance of appeals from the point of view of current situation in the financial services market is determined. The reasons of weak financial services consumers right protection at some segments of market (in particular at the insurance services market) that determine numerous appeals from the individuals are disclosed. The role of individuals appeals in the context of overcoming of information assymetry on the financial services market is characterized. The interconnection between individuals appeals to National commission that provide state regulation in the sphere of financial services market and level of financial knowledge of individuals is determined. The number of recommendations directed on the increasing of the role of individuals appeals as a channel of communication on the financial services market of Ukraine are justified. In particular, it is proposed to change practical approaches to processing of individuals appeals to regulator in the part if the processing speed and making appropriate managerial decisions. The changes in the legislation are proposed in the issues of individuals appeals to the bodies, that provide regulation on the financial services market of Ukraine.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectринок фінансових послугen_US
dc.subjectдержавне регулювання економікиen_US
dc.subjectфінансові інституціїen_US
dc.subjectспоживачі фінансових послугen_US
dc.subjectфінансова комунікаціяen_US
dc.subjectрынок финансовых услугen_US
dc.subjectгосударственное регулирование экономикиen_US
dc.subjectфинансовые институцииen_US
dc.subjectфинансовая коммуникацияen_US
dc.subjectпотребители финансовых услугen_US
dc.subjectfinancial services marketen_US
dc.subjectstate regulation of economyen_US
dc.subjectfinancial institutionsen_US
dc.subjectfinancial communicationen_US
dc.subjectfinancial services consumersen_US
dc.titleРоль звернень як каналу комунікації регулятора зі споживачами на ринку фінансових послуг Україниen_US
dc.title.alternativeРоль обращений как канала коммуникации регулятора с потребителями на рынке финансовых услуг Украиныen_US
dc.title.alternativeRole of appeals as a communication channel of regulator with consumers on the financial services marketen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 4 (21)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Biriuk.pdf344,93 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.