Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2476
Title: Структурно-функціональна модель побудови інтегрованої системи міжорганізаційних комунікацій обласних контактних центрів національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади
Other Titles: Структурно-функциональная модель построения интегрированной системы межорганизационных коммуникаций областных информационных центров национальной системы обработки обращений в органы исполнительной власти
The structural-functional model of construction of the integrated system of inter-organization communications of the regional contact centers of the national sister systems
Authors: Палагута, Сергій Сергійович
Палагута, Сергей Сергеевич
Palaguta, Sergey
Keywords: інформаційно-комунікаційний інструментарій
обласні контактні центри
Національна система опрацювання звернень
взаємодія
інформаційно-комунікаційні технології
информационно-коммуникационный инструментарий
областные контактные центры
Национальная система обработки обращений
взаимодействие
информационно-коммуникационные технологии
information and communication tools
regional contact centers
national system of processing of contacts
interaction
information and communication technologies
Issue Date: Sep-2019
Citation: Палагута С. С. Структурно-функціональна модель побудови інтегрованої системи міжорганізаційних комунікацій обласних контактних центрів національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади / С. С. Палагута // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 22. – С. 109-113.
Abstract: UK: У статті актуалізовано важливе завдання щодо вдосконалення інформаційно-комунікаційного інструментарію обласних контактних центрів Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади за рахунок об'єднання на базі Урядового контактного центру (УКЦ) шляхом створення структурно-функціональної моделі побудови інтегрованої системи міжорганізаційних комунікацій, яка забезпечить налагоджений щільний зв’язок між установами за рахунок обміну інформацією й інноваційними процесами. Розглянуто структурно-функціональну модель побудови інтегрованої системи інформаційно-комунікаційного забезпечення взаємодії обласних контактних центрів Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади, що показує напрями і способи віртуалізації комунікацій.
RU: В статье актуализирована важная задача по совершенствованию информационно-коммуникационного инструментария областных информационных центров Национальной системы обработки обращений в органы исполнительной власти за счет объединения на базе Правительственного контактного центра (ПКЦ) путем создания структурно-функциональной модели построения интегрированной системы межорганизационных коммуникаций, которая обеспечит налаженную плотную связь между учреждениями за счет обмена информацией и инновационными процессами. Рассмотрена структурно-функциональная модель построения интегрированной системы информационно-коммуникационного обеспечения взаимодействия областных информационных центров Национальной системы обработки обращений в органы исполнительной власти, которая показывает направления и способы виртуализации коммуникаций.
EN: This article updates the important task of improving the current tendency of information and communication tools of the regional contact centers of the National System of Processing of Appeals to the Executive Bodies of Ukraine, and determines that, first of all, it is necessary to establish a close connection between them through the exchange of information and innovative processes. In order for such relationships to be effective, it is first and foremost necessary to create within the information and communication system the shortest possible ways of interaction of regional contact centers, in accordance with the mechanisms and tools of partnership based on the use of ICT. One such mechanism in the process of creation and development is the formation of an appropriate infrastructure based on the application of partnership principles. To achieve the purpose of the study, a set of additional general and special methods were used: the method of systematic analysis; method of comparative analysis; method of structural-logical modeling; method of complex analysis; statistical method; own observations. The structural and functional model of construction of the integrated system of information and communication support of interaction of regional contact centers of the National system of processing of appeals to bodies of executive power is considered, which shows directions and ways of virtualization of communications. Considering the process of building an integrated system of communication of regional contact centers of the National System of processing appeals to the executive authorities, it can be argued that the information and communication infrastructure, through which the process of communication will be organized, plays a crucial role in the development of interaction. Thus, to date, the widespread penetration of information and communication technologies in all spheres of society is a real and irreversible trend in world development. In the sphere of improving the management system, network infrastructure opens new prospects not only for interaction but also for the possibility of participation of regional contact centers of the National system of processing of appeals to the bodies of executive power in the process of making and implementing management decisions.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2476
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/22_2019/16.pdf
Appears in Collections:№ 5 (22)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Palaguta.pdf410,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.