Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2520
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВенгерська, Наталя Сергіївна-
dc.contributor.authorВенгерская, Наталья Сергеевна-
dc.contributor.authorVenherska, Natalia-
dc.contributor.authorКоваленко, Інна Олександрівна-
dc.contributor.authorКоваленко, Инна Александровна-
dc.contributor.authorKovalenko, Inna-
dc.date.accessioned2020-01-30T09:33:29Z-
dc.date.available2020-01-30T09:33:29Z-
dc.date.issued2019-12-
dc.identifierhttp://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/23_2019/5.pdf-
dc.identifier.citationВенгерська Н. С. Особливості розвитку університетів в умовах активізації міжнародної освітньої міграції / Н. С. Венгерська, І. О. Коваленко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 23. – С. 17-23.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2520-
dc.description.abstractUK: Авторами статті розглянуто особливості розвитку українських університетів в умовах посилення міжнародної освітньої міграції. Проаналізовано структуру та динаміку сьогоднішнього стану освітньої еміграції з України і виявлено основні мотиви вибору мігрантами навчання за кордоном. Окреслено економічні вигоди країн, що приймають студентів. Обґрунтовано важливість наявності та підтримки бренду у закладах вищої освіти. Визначено роль соціальних мереж у процесі залучення вітчизняних та іноземних абітурієнтів до навчання, розкрито цілі просування освітніх закладів на Інтернет-платформах. Запропоновано перелік рекомендацій щодо підвищення конкурентних позицій та репутації українських університетів на міжнародному ринку освітніх послуг за допомогою маркетингових інструментів стратегічного розвитку.en_US
dc.description.abstractRU: Авторами статьи рассмотрены особенности развития украинских университетов в условиях активизации международной образовательной миграции. Проведен анализ структуры и динамики сегодняшнего состояния образовательной эмиграции из Украины, а также выявлены основные мотивы выбора мигрантами обучения за рубежом. Определены экономические выгоды стран, принимающих студентов. Обоснована важность наличия и поддержки бренда в учреждениях высшего образования. Определена роль социальных сетей в процессе привлечения отечественных и иностранных абитуриентов к обучению, раскрыты цели продвижения образовательных учреждений на Интернет-платформах. Предложен перечень рекомендаций по повышению конкурентных позиций и репутации украинских университетов на международном рынке образовательных услуг с помощью маркетинговых инструментов стратегического развития.-
dc.description.abstractEN: In the conditions of growing competition in the international market for educational services, the importance ofи educational migration as an important intellectual form of migration movements is increasing. The massive departure of Ukrainian youth to study abroad could be a threat to the country’s future. There is a strong chance that students who receive education outside Ukraine will remain in the recipient country with the status of migrant workers. This situation will inevitably lead to such negative consequences as a decrease in the number of highly qualified personnel, a decrease in the scientific and technological progress, an aging nation and complete loss of labor potential in general. Based on the global experience of expanding the role of intellectual capital in economic development, the topic of studying the impact of international educational migration on the activities of Ukrainian universities and finding ways to increase their rankings at the international level to prevent outflow of the most active and promising part of the population is relevant. The considerable loss of intellectual capital of Ukraine and the prospect of worsening the situation should stimulate the government of the country to pay great attention to the development of a strategy for international education. Consequently, the authors of the article consider the developmental characteristics of Ukrainian universities in the context of increasing international educational migration. The current state of educational emigration from Ukraine, its structure and dynamics are analyzed, and the main motives of migrants to study abroad are revealed. The economic benefits of the recipient countries are outlined. The importance of branding of higher education institutions is substantiated. The role of social networks in the process of attracting domestic and foreign entrants to study is determined, the goals of university promotion on Internet platforms are revealed. The list of recommendations for improve international competitiveness and reputation of Ukrainian universities using strategic development tools in the international market of educational services is offered.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectміжнародна освітня міграціяen_US
dc.subjectринок освітніх послугen_US
dc.subjectстудентствоen_US
dc.subjectмаркетинговий розвиток університетівen_US
dc.subjectзаклади вищої освітиen_US
dc.subjectмобільністьen_US
dc.subjectсоціальні мережіen_US
dc.subjectмеждународная образовательная миграцияen_US
dc.subjectрынок образовательных услугen_US
dc.subjectстуденчествоen_US
dc.subjectмаркетинговое развитие университетовen_US
dc.subjectвысшие учебные заведенияen_US
dc.subjectмобильностьen_US
dc.subjectсоциальные сетиen_US
dc.subjectinternational educational migrationen_US
dc.subjectthe market for educational servicesen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.subjectmarketing development of universitiesen_US
dc.subjectmobilityen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectuniversitiesen_US
dc.titleОсобливості розвитку університетів в умовах активізації міжнародної освітньої міграціїen_US
dc.title.alternativeОсобенности развития университетов в условиях активизации международной образовательной миграцииen_US
dc.title.alternativeDevelopmental characteristics of universities amid activation of international educational migrationen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 6 (23)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Venherska.pdf418,42 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.