Please use this identifier to cite or link to this item:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2561
Title: | Маркетинг як інструмент активізації страхових послуг |
Other Titles: | Маркетинг как инструмент активизации страховых услуг Marketing as an instrument of insurance services activation |
Authors: | Онопрієнко, Ірина Миколаївна Оноприенко, Ирина Николаевна Onopriienko, Iryna Волкова, Єлена Волкова, Елена Volkova, Jeļena |
Keywords: | маркетинг страхування послуга споживач конкуренція ефективність страхование услуга конкуренция эффективность потребитель marketing insurance service consumer competition efficiency |
Issue Date: | Dec-2019 |
Citation: | Онопрієнко І. М. Маркетинг як інструмент активізації страхових послуг / І. М. Онопрієнко, Є. Волкова // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 23. – С. 173-179. |
Abstract: | UK: У статті досліджено важливість маркетингу як інструменту управління комерційною діяльністю страхових компаній і методу вивчення ринку страхових послуг. Для дослідження використовували системний аналіз, аналітичні та порівняльні методи. Проведено аналіз ринкової діяльності найбільших страхових компаній. Визначено комплекс маркетингу, який використовується в західній практиці страхового
менеджменту, в основі якого – страхувальники, страхові послуги, ціни на страхові послуги та ринок. Зазначено, що основна функція маркетингу полягає у задоволенні страхових інтересів. Це дає змогу компаніям створювати необхідний продукт для споживача та передбачати його потреби, забезпечуючи конкурентні переваги. Для активізації надання страхових послуг пропонується використання маркетингових інструментів, орієнтованих на споживача. RU: В статье исследована важность маркетинга как инструмента управления коммерческой деятельностью страховых компаний и метода изучения рынка страховых услуг. Для исследования использовали тсистемный анализ, аналитические и сравнительные методы. Проведен анализ рыночной деятельности крупнейших страховых компаний. Определен комплекс маркетинга, который используется в западной практике страхового менеджмента, в основе которого – страхователи, страховые услуги, цены на страховые услуги и рынок. Указано, что основная функция маркетинга заключается в удовлетворении страховых интересов. Это позволяет компаниям создавать необходимый продукт для потребителя и предусматривать его потребности, обеспечивая конкурентные преимущества. Для активизации предоставления страховых услуг предлагается использование маркетинговых инструментов, ориентированных на потребителя. EN: The article examines the importance of marketing as a tool for managing the commercial activity of insurance companies and a method of studying the market of insurance services. Marketing can also be defined as a number of functions of an insurance company, which includes planning, pricing, advertising, organization of a network of promotion of insurance policies based on the real and potential demand for insurance services. Systematic analysis, analytical and comparative methods were used for the study. The market activity of the largest insurance companies is analyzed. The marketing complex, which is used in the western practice of insurance management, is based on: insurers, insurance services, prices for insurance services and the market. It is stated that the main function of marketing is to satisfy the insurance interests. Demand Generation is a deliberate impact on potential buyers to increase the existing level of demand to the desired level. This allows companies to create the right product for the consumer and anticipate their needs while providing competitive advantage. From the point of view of marketing, in relation to the insurance market, this function primarily involves a number of measures to attract customers as potential insurers to the services of this insurance company. Insurer marketing includes the following basic elements: study of insurers, study of potential customers motives, analysis of the insurance company market, analysis of promotion forms and channels of insurance services, competitors study. It is suggested to use consumeoriented marketing tools to enhance insurance services. These are the implementation of content marketing, the use of social media, the reviews control of insurance companies on the Internet, ensuring the consistency of the brand, the transition of insurance agents to mobile phones, marketing automation. In order to improve the efficiency of insurance services, the insurance company, in cooperation with insurance brokers and agents, must put into practice a number of ways to increase the competitiveness of insurance services and increase its share of the insurance market. |
URI: | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2561 |
Other Identifiers: | http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/23_2019/27.pdf |
Appears in Collections: | № 6 (23) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Onopriienko.pdf | 327,12 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.