Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2578
Назва: Управління маркетинговою діяльністю підприємства лісогосподарської галузі
Інші назви: Управление маркетинговой деятельностью предприятия лесохозяйственной отрасли
Management of marketing activity of the forestry enterprise
Автори: Богданович, Р. В.
Богданович, Р. В.
Bogdanovich, Ruslan
Макарова, Вікторія Вікторівна
Макарова, Виктория Викторовна
Makarova, Victoria
Ключові слова: управління маркетинговою діяльністю
екологічний маркетинг
довкільно-орієнтована стратегія маркетингу
планування маркетингу
лісова політика
управление маркетинговой деятельностью
экологический маркетинг
природноориентированная стратегия маркетинга
планирование маркетинга
лесная политика
management of marketing activities
environmental marketing
environmental-oriented marketing strategy
forest policy
marketing planning
Дата публікації: гру-2019
Бібліографічний опис: Богданович Р. В. Управління маркетинговою діяльністю підприємства лісогосподарської галузі / Р. В. Богданович, В. В. Макарова // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 23. – С. 227-231.
Короткий огляд (реферат): UK: Обґрунтована необхідність управління маркетинговою діяльністю сучасних лісогосподарських підприємств. Розглянуто теоретичні основи маркетингової концепції та доведено необхідність урахування екологічного фактора у конкурентному розвитку лісогосподарського підприємства. Проаналізовано фактори, що впливають на діяльність лісогосподарських підприємств та обґрунтовано їхній вплив не тільки на діяльність підприємства, а й на довкілля. Обґрунтовано сутність та значення головних процесів маркетингу з урахуванням чинника довкілля. Зокрема, стратегія маркетингу, планування маркетингу, формування бюджету маркетингу, розроблення екологічного товару тощо. Сформульовано переваги довкільно-орієнтованої маркетингової стратегії підприємства, яка є базою для розроблення загальної стратегії підприємства. Запропоновано впровадження довкільно-орієнтованої маркетингової стратегії на лісогосподарських підприємствах, використання якої стане передумовою для прийняття збалансованих стратегічних економіко-екологічних підходів і рішень на підприємстві.
RU: Обоснована необходимость управления маркетинговой деятельностью современных лесохозяйственных предприятий. Рассмотрены теоретические основы маркетинговой концепции и доказана необходимость учета экологического фактора в конкурентном развитии лесохозяйственного предприятия. Проанализированы факторы, влияющие на деятельность лесохозяйственных предприятий, и обосновано их влияние не только на деятельность предприятия, но и на окружающую среду. Обоснована сущность и значение главных процессов маркетинга с учетом фактора окружающей среды. В частности, стратегия маркетинга, планирования маркетинга, формирование бюджета маркетинга, разработка экологического товара и тому подобное. Сформулированы преимущества природно-ориентированной маркетинговой стратегии предприятия, которая является базой для разработки общей стратегии предприятия. Предложено внедрение природо-ориентированной маркетинговой стратегии на лесохозяйственных предприятиях, использование которой станет предпосылкой для принятия сбалансированных стратегических экономико-экологических подходов и решений на предприятии.
EN: The necessity of managing the marketing activities of modern forestry enterprises substantiated. The theoretical foundations of the marketing concept are considered and the necessity of taking into account the environmental factor in the competitive development of the forestry enterprise proved. Managing of marketing activity is challenging because the marketer is dealing with many uncontrollable variables in the complex marketing environment in which the business operates. On the one hand, the marketing environment provides opportunities, and on the other, it contains threats. The factors that influence the activity of forestry enterprises analyzed and their impact not only on the activity of the enterprise but also on the environment substantiated. The essence and importance of the main marketing processes with consideration of the environmental factor substantiated. In particular, marketing strategy, marketing planning, marketing budgeting, environmental product development and more. The advantages of the environment-oriented marketing strategy of the enterprise formulated, which is the basis for the development of the overall enterprise strategy. The implementation of an environment-oriented marketing strategy for forestry enterprises will be a prerequisite for making balanced strategic economic and environmental approaches and decisions at the enterprise. Strategic planning should be considered as an important tool for managing the economic and social development of forestry enterprises. The key task at this stage is to involve in the process of strategic planning all interested representatives of the marketing chain of promotion of products of the forestry industry. It is very important in the strategic planning process to focus the industry's efforts, resources and intellectual potential with a single strategic planning methodology. The introduction of an environment-oriented marketing strategy will enable forest enterprises to independently identify opportunities, evaluate the prospects for their implementation, and develop an assortment of environmental goods. This will make the desired perspective more realistic.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2578
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/23_2019/35.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 6 (23)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Bogdanovich.pdf282,27 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.