Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2627
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorНовик, Ірина Василівна-
dc.contributor.authorНовык, Ирина Васильевна-
dc.contributor.authorNovyk, Iryna-
dc.date.accessioned2020-02-17T12:58:33Z-
dc.date.available2020-02-17T12:58:33Z-
dc.date.issued2019-12-
dc.identifierhttp://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/23_2019/52.pdf-
dc.identifier.citationНовик І. В. Стратегія соціально-економічного розвитку вітчизняних підприємств у сучасних умовах ведення бізнесу / І. В. Новик // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 23. – С. 335-340.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2627-
dc.description.abstractUK: Стратегія соціального-економічного розвитку може розглядатися як загальний напрям дій щодо розвитку компетенцій, лояльності й ефективності роботи персоналу, необхідний підприємству для досягнення стратегічних цілей діяльності у поєднанні із задоволенням потреб і очікувань інших зацікавлених у діяльності підприємства груп: власників, споживачів, бізнес-партнерів, громадськості. У статті представлено поняття стратегії економічного й соціального розвитку як основного конструктивного елементу довгострокового планування підприємства в сучасних умовах. Визначено основні довгострокові завдання, які повинні бути вирішені в процесі розроблення і реалізації стратегії соціально-економічного розвитку підприємства. Розкрито особливості формування стратегії соціально-економічного розвитку. Запропоновано алгоритм розроблення стратегії соціально-економічного розвитку підприємства. Проаналізовано основні проблеми соціального й економічного розвитку вітчизняних підприємств. Визначено програми, які є складовими компонентами стратегії соціально-економічного розвитку сучасного підприємства.en_US
dc.description.abstractRU: Стратегия социального-экономического развития может рассматриваться как общее направление действий относительно развития компетенций, лояльности и эффективности работы персонала, необходимое предприятию для достижения стратегических целей деятельности в сочетании с удовлетворением потребностей и ожиданий других заинтересованных в деятельности предприятия групп: владельцев, потребителей, бизнес-партнеров, общественности. В статье представлено понятие стратегии экономического и социального развития как основного конструктивного элемента долгосрочного планирования предприятия в современных условиях. Определены основные долгосрочные задания, которые должны быть решены в процессе разработки и реализации стратегии социально-экономического развития предприятия. Раскрыты особенности формирования стратегии социально-экономического развития. Предложен алгоритм разработки стратегии социально-экономического развития предприятия. Проанализированы основные проблемы социального и экономического развития отечественных предприятий. Определены программы, которые являются составными компонентами стратегии социально-экономического развития современного предприятия.-
dc.description.abstractEN: Strategy of social – economic development can be examined as common direction of actions in relation to development of competenses, loyalty and efficiency of work of personnel, necessary to the enterprise for the achievement of strategic aims of activity in combination with satisfaction of necessities and expectations of other, groups interested in activity of enterprise : proprietors, consumers, business-partners, public. In the article the concept of strategy of economic and social development is presented as a basic structural element of the corporate strategic planning of enterprise in modern terms. Basic long-term tasks that must be decided in the process of development and realization of strategy of socio-economic development of enterprise are certain. The features of forming of strategy of socio-economic development are exposed. At modern terms a strategic management becomes necessary pre-condition of achievement of success of enterprise both on internal and on external markets, as it orients a businessman on necessities, requirements and progress of target markets trends, gives an opportunity correctly to direct activity of enterprise, assists strengthening of him competition positions and creates soil for his effective activity. In connection with it for many enterprises that carry out the activity in modern hard competition terms, the important component of strategic management are development and introduction of strategy of socio-economic development. Strategy of economic and social development is the basic structural element of the corporate strategic planning of enterprise in modern terms. Strategy must determine quantitative descriptions of rates of height and basic proportions of economic development of enterprise, volumes of productive resources, that an enterprise can use in a prospect for realization of the socio-economic program and development of material and technical base. Development of strategy of socio-economic development of enterprise will give an opportunity to get a maximal income from activity, to decrease unproductive charges, improve business reputation, create a positive climate in a collective and effective working command. Only a that enterprise can occupy high competition positions at the market, that understands clear and logical intercommunication between economic and social development, and also necessity of the strategic planning.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectпідприємствоen_US
dc.subjectсоціальний розвитокen_US
dc.subjectекономічний розвитокen_US
dc.subjectстратегія соціально-економічного розвиткуen_US
dc.subjectбізнесen_US
dc.subjectпредприятиеen_US
dc.subjectсоциальное развитиеen_US
dc.subjectэкономическое развитиеen_US
dc.subjectстратегия социально-экономического развитияen_US
dc.subjectбизнесen_US
dc.subjectenterpriseen_US
dc.subjectsocial developmenten_US
dc.subjecteconomic developmenten_US
dc.subjectstrategy of socio-economic developmenten_US
dc.subjectbusinessen_US
dc.titleСтратегія соціально-економічного розвитку вітчизняних підприємств у сучасних умовах ведення бізнесуen_US
dc.title.alternativeСтратегия социально-экономического развития отечественных предприятий в современных условиях ведения бизнесаen_US
dc.title.alternativeStrategy of socio-economic development of domestic enterprises is in modern terms of doing businessen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 6 (23)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Novyk.pdf324,91 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.