Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2664
Назва: Діловий туризм Тернопільщини: сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку
Інші назви: Деловой туризм Тернопольщины: современное состояние, проблемы и перспективы развития
Business tourism of the Ternopila region: the current situation, problems and prospects of development
Автори: Лотиш, Оксана Ярославівна
Лотиш, Оксана Ярославовна
Lothys, Oksana
Заклекта, Ольга Іванівна
Заклекта, Ольга Ивановна
Zaklekta, Olga
Ключові слова: діловий туризм
інфраструктура ділового туризму
готельно-ресторанні комплекси
конференц-зали
деловой туризм
инфраструктура делового туризма
гостинично-ресторанные комплексы
конференц-залы
business tourism
business tourism infrastructure
hotel and restaurant complexes
conference rooms
Дата публікації: гру-2019
Бібліографічний опис: Лотиш О. Я. Діловий туризм Тернопільщини: сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку / О. Я. Лотиш, О. І. Заклекта // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 23. – С. 472-479.
Короткий огляд (реферат): UK: Статтю присвячено дослідженню сучасного стану, проблем та перспектив розвитку ділового туризму в Тернопільській області. Наведено матеріали і статистичні дані, що дають чітке уявлення про тенденції розвитку ділового туризму в регіоні. Розглянуто основні інфраструктурні складники ділового туризму та його місце у загальному обсязі туристичного ринку Тернопільської області. Здійснено аналіз і оцінку готельної, транспортної, ресторанної індустрії області як важливих складників успішної організації ділових поїздок. Акцентовано увагу на необхідності підтримки business travel у регіоні місцевими органами влади, що сприятиме розвитку даного виду діяльності. Виокремлено стримуючі чинники, зокрема нерозвиненість інфраструктури, яка перешкоджає вирішенню багатьох питань, що виникають у процесі підготовки бізнес-заходів.
RU: Статья посвящена исследованию современного состояния, проблем и перспектив развития делового туризма в Тернопольской области. Приведены материалы и статистические данные, которые дают четкое представление о тенденциях развития делового туризма в регионе. Рассмотрены основные инфраструктурные составляющие делового туризма и его место в общем объеме туристического рынка Тернопольской области. Осуществлены анализ и оценка гостиничной, транспортной, ресторанной индустрии области как важных составляющих успешной организации деловых поездок. Акцентировано внимание на необходимости поддержки business travel в регионе местными органами власти, что будет способствовать развитию данного вида деятельности. Выделены сдерживающие факторы, в частности неразвитость инфраструктуры, которая препятствует решению многих вопросов, возникающих в процессе подготовки бизнес-мероприятий.
EN: Business tourism is one of the most promising areas of modern tourism that has been developing most recently. Business tourism is the most profitable area and is of great economic importance to the region. Contemporary business tourism is becoming the most promising type of tourism because of its off-season, predictability, and high-income customer orientation. The main obstacle to the development of business tourism is the lack of proper hotel management. The infrastructure and information facilities of tourist sites do not meet the modern requirements. The article is devoted to the research of the current state, problems and prospects of development of business tourism in Ternopil region. The research uses induction and deduction methods, abstraction method, comparative analysis method. The article provides materials and statistics that give a clear idea of the trends of business tourism in the region. The main infrastructural components of business tourism have been characterized and indicated in its place in the total turnover of the tourist market of the Ternopil region. The hotel, transport and restaurant industry of the region is analyzed as important infrastructure components of successful business travel organization. A number of measures have been identified concerning the business tourism and meetings industries. The need to involve local authorities in supporting the development of business travel in the region is emphasized. Based on a survey of representatives of hotel and restaurant complexes on the development of business tourism, deterrent factors were identified, which elimination will contribute to the development of this type of activity. The analysis of the state of business tourism in Ternopil region managed not only to determine its level, dynamics of indicators, but also to outline ways to improve the tourist infrastructure of the region. One way to increase interest in business tourism is to directly support local authorities in facilitating investment in the regional infrastructure. The implementation of the proposed measures will help to increase the attractiveness of business tourism in Ternopil region for both national and foreign tourists.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2664
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/23_2019/72.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 6 (23)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Lothys.pdf225,23 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.