Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2720
Назва: | Теоретико-концептуальні основи управління вітчизняним підприємництвом |
Інші назви: | Theoretical and conceptual basis of domestic entrepreneurship management |
Автори: | Брич, Василь Ярославович Brych, Vasyl Перит, Ірина Олегівна Peryt, Iryna |
Ключові слова: | підприємницька діяльність управління підприємницькою діяльністю бізнес управління бізнесом приватний підприємець суб’єкт господарювання entrepreneurship business management business business management private entrepreneur business entity |
Дата публікації: | чер-2019 |
Бібліографічний опис: | Брич В. Я. Теоретико-концептуальні основи управління вітчизняним підприємництвом / В. Я. Брич, І. О. Перит // Економічний простір. – 2019. – № 146. – С. 82-99. |
Короткий огляд (реферат): | UK: В умовах сучасної економіки ключовим фактором ефективного управління
підприємницькою діяльністю суб’єктів господарювання є побудова якісно гнучких
та мобільних бізнес-процесів як щодо внутрішньої взаємодії суб’єктів та об’єктів
управління так і стосовно співпраці із зовнішнім ринком. Відтак, важливо
правильно розуміти основні концепти управління бізнесом. Завданням дослідження
є обґрунтування сутності, функцій та підходів до управління підприємницькою
діяльністю вітчизняних суб’єктів господарювання в умовах сучасної економіки.
Проведено аналіз наукових напрацювань щодо трактування сутності поняття
«управління». Запропоновано управління підприємницькою діяльністю трактувати
як сукупність орієнтованих на стратегічну перспективу прямих і опосередкованих
економічних дій суб’єкта господарювання, які включають гнучкі інструменти та
методи планування, організації, регулювання, контролю, мотивації і оптимального
використання матеріальних, фінансових, інтелектуальних ресурсів бізнесу з
метою підвищення конкурентоспроможності, досягнення маневреності та
довготривалого економічного ефекту. Акцентовано увагу на те, що в умовах
сучасної економіки управління бізнесом може функціонувати як наука, функція,
процес, керівний орган, поділ праці, творча ідея та як нетрадиційний підхід.
Побудовано ієрархічну структуру суб’єктів управління та запропоновано на
мікрорівні виділити домогосподарства як окрему економічну категорію.
Проаналізовано сутність та запропоновано авторське визначення функцій
організації, планування, мотивації та контролю. Враховуючи вимоги сучасного
ринку, виокремлено окрему функцію інноваційного та гнучкого розвитку бізнесу.
Запропоновано та обґрунтовано групування функцій управління залежно від рівня
їх здійснення: вищої ланки, середньої ланки, «прямого виробництва». Побудовано
модель взаємозв’язків функцій управління. Проаналізовано основні підходи до управління підприємницькою діяльністю
суб’єктів господарювання: ситуаційний, функціональний, процесний, системний.
Зроблено висновок, що в умовах сучасної економіки найбільш ефективним для
суб’єктів господарювання є поєднання системного та процесного підходів з
методами гнучкого управління бізнесом. EN: Іn today's economy, the key to effective business management of business entities is the construction of high-quality flexible and mobile business processes, both in terms of internal interaction between entities and management entities, as well as in cooperation with the external market. Therefore, it is important to properly understand the basic concepts of business management. The purpose of the study is to substantiate the nature, functions and approaches to managing the entrepreneurial activity of domestic economic entities in the modern economy. The analysis of scientific developments concerning the interpretation of the essence of the concept of "management" has been carried out. It has been proposed to treat entrepreneurship management as a set of strategic and business oriented direct and indirect economic actions, which include flexible tools and methods of planning, organization, regulation, control, motivation and optimal use of material, financial, intellectual resources of a business in order to increase competitiveness. , achieving agility and long-lasting economic impact. Attention has been drawn to the fact that in the modern economy, business management can function as a science, function, process, governing body, division of labor, creative idea and as an unconventional approach. A hierarchical structure of management entities has been constructed and it is proposed to allocate households as a separate economic category at the micro level. The essence of the issue has been analyzed and the author defines the functions of organization, planning, motivation and control. Taking into account the requirements of today's market, a separate function of innovative and flexible business development is singled out. Grouping of management functions is proposed and justified depending on the level of their implementation: higher level, middle level, "direct production". Management model interconnections are built. The basic approaches to management of business activity of economic entities are analyzed: situational, functional, process, system. It is concluded that in today's economy, the most effective for business entities is to combine systemic and process approaches with flexible business management methods. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2720 |
Інші ідентифікатори: | DOI 10.30838/ P.ES.2224.040719.82.535 http://economicspace.pgasa.dp.ua/article/view/195875 JEL: G30, L21, L29, M20 |
Розташовується у зібраннях: | № 146 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Brych.pdf | 860,36 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.